Het P bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het P bas topic.

Bericht door VanderVeen »

basloze fret schreef: 30 mar 2017, 11:28
Owjeej schreef: 30 mar 2017, 11:15 En, is 1500 euro een eerlijk vraagprijs voor de American Vintage, of mag daar nog iets af?
Ik vind het aan de hoge kant aangezien je voor zo'n 2000 euro een nieuwe hebt. Zou meer richting de 1200 moeten gaan dan....
Ik heb er ook al voor 1000 of 1100 voorbij zien komen.

Jammer dat die dingen nergens op voorraad zijn. Ik zou ze wel eens willen proberen omdat ik bang ben dat ik nek te lomp vind. Om daar nou 2,5 uur enkele reis voor te rijden naar België zie ik ook niet zitten.
Anders kom je hem gezellig in Bax Amsterdam proberen! Hangt hier sinds een paar dagen aan de muur.

Beestachtig goeie bas...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het P bas topic.

Bericht door basloze fret »

Owjeej schreef: 31 mar 2017, 13:27
basloze fret schreef: 31 mar 2017, 11:11

Ik snap het. Ik weet dat veel mensen dat zo doen, maar ik ben er geen voorstander van. Aangezien deze terug gestuurde producten vervolgens aan de volgende koper als nieuw worden verkocht, terwijl het dan eigenlijk B-stock is. Dat wil ik zelf ook niet, dus dan werk ik er ook niet aan mee door producten te bestellen puur om te testen terwijl ik het het daarna 2ehands ga kopen. Tenzij ik echt bij Bax shop dat specifieke ding wil kopen.

Dit is ook tevens de reden dat ik Bax shop vermijd.
Dat is heel nobel... maar als hij in de winkel hangt gebeurt dit toch ook? Volgens mij doel jij op het bestellen en vanuit thuis weer terug sturen? Dan ben ik het helemaal met je eens! Maar ik bedoelde: de bas laten bezorgen bij de winkel en 'm daar testen... dat verschilt voor mij wel.

Ik bedoel inderdaad bestellen vanuit thuis, dan testen, dan terugsturen om hem vervolgens ergens anders 2ehands te kopen. Genoeg mensen die dat doen. Vervolgens verkoopt Bax hem dan weer als nieuw aan de volgende klant anders blijven ze met te veel B-stock zitten. Dat is het grote nadeel van die 60 dagen omruilgarantie en terug sturen zonder dat je een reden moet hebben.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Het P bas topic.

Bericht door Owjeej »

Helemaal mee eens!
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het P bas topic.

Bericht door VanderVeen »

Dat is niet de bedoeling; als het open geweest is, is de regel dat het B-stock is. Geen "te veel B-stock" regeling!
Het gaat helaas soms mis... Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Even ter info! :)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Het P bas topic.

Bericht door aap »

Ik hoor bovenstaande klacht bijna van elke muzikant die bij Bax besteld, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

whY? ik heb recent een boss effect ding gekocht voor weinig, en nieuw - B-keus oid. Was vast van iemand die vanuit zn luie stoel bestelde hahahaha. schelde toch weer 2 tientjes.


on topic:

Precision american vintage 57, wit annodized sc plee - 1150. tel er 50 euro GLS bij op en hij staat voor 1200 bij je thuis.. (zo vanuit je lui bank;)

echt een dijk van een bas zoiets:

https://www.bassic.ch/kleinanzeigen/pre ... bass.5185/
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

oops niet helemaal waar, is buiten de EU in Zurich.... dus invoerrechten stuff etc.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het P bas topic.

Bericht door Erelid »

zomnius schreef: 31 mar 2017, 21:59 oops niet helemaal waar, is buiten de EU in Zurich.... dus invoerrechten stuff etc.
Dan gaat het toch om "het terug sturen van een geleende bas". Daar gelden geen invoerrechten voor.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het P bas topic.

Bericht door Sanders »

zomnius schreef: 31 mar 2017, 21:55Precision american vintage 57, wit annodized sc plee - 1150. tel er 50 euro GLS bij op en hij staat voor 1200 bij je thuis.. (zo vanuit je lui bank;)

echt een dijk van een bas zoietd
De '57 en '62 van vorige reeks vallen met niets te vergelijken met de huidige '58 en '63. Die laatsten overschaduwen de eerste op gebied van afwerking, klank en vintage-correctheid.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het P bas topic.

Bericht door basloze fret »

VanderVeen schreef: 31 mar 2017, 20:45 Dat is niet de bedoeling; als het open geweest is, is de regel dat het B-stock is. Geen "te veel B-stock" regeling!
Het gaat helaas soms mis... Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Even ter info! :)

Zelf heb ik al meerdere malen spullen van Bax gekregen die duidelijk al door iemand anders gebruikt waren. Van andere mensen heb ik hetzelfde gehoord. Dus ik denk niet dat het een uitzondering is. Met zo'n 60 dagen retour regeling vraag je er ook om natuurlijk. Maar hierdoor is mijn vertrouwen wel een beetje weg. Toen mijn broer een koptelefoon wou bestellen werd er door een medewerker gezegd dat hij ook best twee verschillende kon bestellen en dan de beste houden en de andere terugsturen. Wordt zoiets dan ook als B-stock verkocht of als nieuw?
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

De '57 en '62 van vorige reeks vallen met niets te vergelijken met de huidige '58 en '63. Die laatsten overschaduwen de eerste op gebied van afwerking, klank en vintage-correctheid.
hmm dan moeten we die maar eens goed testen dan ;)
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

heel fout

Fender precision usa (? not)

zie de truss rod access bij de nutttt

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... nberichten

Ook de blanco neck plaat achterop vind ik vreemd en cheap.

ook plaatsing fender logo / ronde snaar houdertje (hoe heet dat ook al weer, string bender?) is vreemd.

enfin...Tot iemand hier iets zinnigs kan roepen zou ik er vanaf blijven....
Jouw bas lijkt best wel op een......
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het P bas topic.

Bericht door Erelid »

Is een HW1 of Highway One. Is al voorbij gekomen hier.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het P bas topic.

Bericht door zomnius »

Is geeeeen highway denk ik
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Re: Het P bas topic.

Bericht door Hannesstinkt »

Geloof het ook niet.
Die hadden een BA2 brug en een knopje.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Plaats reactie