Het grote wat is dit nog waard topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door didi »

Voor zo'n jazz uit Japan 1985 vragen ze tegenwoordig toch gerust bijna 1000 euro.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Pedullist »

Nou dat is onze ambitieuze Roberto :-)

Dat kan hij vragen, maar krijgt hij nooit. Heb er een hallucinante discussie mee gehad.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Niels »

Dat is inderdaad wel erg ambitieus. Mijne staat te koop voor 700 en dat loopt ook nog niet echt storm (staat alleen hier, niet op MP).
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door didi »

Zo snel hoeft dat toch niet te gaan. Ik zou het gewoon op mp zetten voor 700 euri en ze laten bieden. Misschien kom je uit op 650. Ik heb zelf zo'n JB special uit dezelfde periode en die gaan ook voor 600 weg. Ik vind jappies uit die periode heel puik en 700 is echt niet overdreven veel.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Michiellll »

Wat mag een tweedehands G&L L2000 USA eigenlijk kosten? Ik kan zo niet eens vinden waar een nieuwe voor moet gaan (of te koop is)... zijn toch aardige beestjes
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door MR. LEE »

didi schreef: 13 apr 2017, 18:29 Zo snel hoeft dat toch niet te gaan. Ik zou het gewoon op mp zetten voor 700 euri en ze laten bieden. Misschien kom je uit op 650. Ik heb zelf zo'n JB special uit dezelfde periode en die gaan ook voor 600 weg. Ik vind jappies uit die periode heel puik en 700 is echt niet overdreven veel.
Nou,....zo zie je maar wat verschillende bevindingen zijn over een bep. produkt. :|
Ik heb vroeger ( 1988 ) een nieuwe JazzBass Special ( made in japan ) gehad ,....en ik vond het echt een onding ! :(
( ik wilde 'm op een bep. moment zelfs ruilen voor een nieuwe Maya basgitaar die nieuw amper 300 gulden kostte :D )
...Uiteindelijk te koop gezet in het Haarlems Dagblad voor 400 gulden en verkocht aan een "blij" persoon.

De bas die daarop-volgend in m'n bezit kwam was een Precision USA uit 1971 ,...en die beviel me wel een hele tijd :D

( overigens is zo'n JB Special een Precision in PJ configuratie met een smal halsje ,.....en qua "gevoel" NIET te vergelijken met een USA Fender )
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door MR. LEE »

didi schreef: 12 apr 2017, 22:06 Voor zo'n jazz uit Japan 1985 vragen ze tegenwoordig toch gerust bijna 1000 euro.
...eigenlijk wel te duur (vind ik) .

zo'n Schaller brug heeft bovendien geen zin t.o.v. het originele stalen "hoeklijntje".

Die Shaller is geheel van "zamac" en dat is eigenlijk zacht materiaal ( giet-zink )
Ik ben er vroeger ook een paar keer ingetrapt om dat op m'n bas te timmeren .
Het geluid knapt er ook niet van op ,....zonde van de centjes... :(
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 25 apr 2017, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door blablas »

Schaller bruggen zijn geen zamac, zijn van (giet)messing.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door MR. LEE »

blablas schreef: 25 apr 2017, 10:09 Schaller bruggen zijn geen zamac, zijn van (giet)messing.
Ik denk het niet ,
als het verchroomde type aantast komen zink-oxyde plekken op
Boor aan de onderkant 'ns een klein stukje in ....

Zamac wordt eerst verkoperd , dan vernikkeld , ....en daarna verchroomd.
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 25 apr 2017, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door blablas »

Degenen die heb verbouwd waren echt van messing.
Zamac is niet sterk genoeg om de krachten van de snaren die er op komen te weerstaan, zal dan waarschijnlijk een meer edele aluminium legering zijn.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door MR. LEE »

sla maar ns een ouwe in twee-en met een hamer ,....je zal zien

Zamac is in de wereld niet weg te denken ,....van alles wordt er van gemaakt ,....van carters ( scootertjes ) , carburateurs ,
souverniers , deurkrukken , ,....tot zelfs de rem-ankerplaten van motorfietsen.

( en zelfs goedkope remschijf-sloten :facepalm: ) :D

....die letzte vooral helemaal nooit kopen ! :D
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door blablas »

Ik heb geen ouwe op de plank liggen (geen nieuwe ook trouwens). :mrgreen:

Ik ken het spul, bewerk het regelmatig in mijn werk.
Is een legering van zink, aluminium, mangaan en koper - heel erg geschikt voor spuitgietwerk nadeel is dat het redelijk broos is.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door tjoepatjoep »

MR. LEE schreef: 25 apr 2017, 09:55
didi schreef: 13 apr 2017, 18:29 Zo snel hoeft dat toch niet te gaan. Ik zou het gewoon op mp zetten voor 700 euri en ze laten bieden. Misschien kom je uit op 650. Ik heb zelf zo'n JB special uit dezelfde periode en die gaan ook voor 600 weg. Ik vind jappies uit die periode heel puik en 700 is echt niet overdreven veel.
Nou,....zo zie je maar wat verschillende bevindingen zijn over een bep. produkt. :|
Ik heb vroeger ( 1988 ) een nieuwe JazzBass Special ( made in japan ) gehad ,....en ik vond het echt een onding ! :(
( ik wilde 'm op een bep. moment zelfs ruilen voor een nieuwe Maya basgitaar die nieuw amper 300 gulden kostte :D )
...Uiteindelijk te koop gezet in het Haarlems Dagblad voor 400 gulden en verkocht aan een "blij" persoon.

De bas die daarop-volgend in m'n bezit kwam was een Precision USA uit 1971 ,...en die beviel me wel een hele tijd :D

( overigens is zo'n JB Special een Precision in PJ configuratie met een smal halsje ,.....en qua "gevoel" NIET te vergelijken met een USA Fender )
Nou moet ik zeggen dat mijn '71 hals ook niet heel veel onderdoet voor een Jazz-hals qua dikte/breedte hoor....
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2555
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door jorren »

wat is een Yamaha BBG4AII en een Cort GB34A Walnut Satin waard? Beide in opknap staat.
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Re: Het grote wat is dit nog waard topic!

Bericht door Blikje »

Er word mijn een 6 snaar rikkers bodyline aangeboden, met LED ( voor inruil) ongeveer 10 jaar oud, misschien wel iemand van hier .... Wat mag zoiets nog opbrengen, of wat is zoiets waard. Ziet er netjes uit. Ik kan weinig vergelijkings materiaal vinden
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Plaats reactie