Het grote Warwick bassen topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Ik heb mijn viersnarige FNA gekocht voor net geen 400 euro.
Een bedrag rond de 600-700 is een nette prijs voor eentje met ovangkol hals. Een volle wenge doet net iets meer denk ik.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door zomnius »

OMG wat prachtig zeg!
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door zomnius »

jack bruce?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Jup, via de Warwick & Framus facebook pagina!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Muziekschuur »

Ontzettend mooie bas..... Die zou ik ongetest durven kopen.. Wat een vakmannen daar in de custom shop.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door PMJ »

Dat moet de gaafste Warwick zijn die ik ooit gezien hebt..poehee..
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door phoerd »

Muziekschuur schreef: 29 apr 2017, 18:32 Ontzettend mooie bas..... Die zou ik ongetest durven kopen.. Wat een vakmannen daar in de custom shop.
Even €6859,- neerleggen en je hebt er eentje.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Muziekschuur »

Voor het vakmanschap vind ik het redelijk. Alles en alles is recht aan deze instrumenten.
De computer gestuurde frees machines zijn waanzinnig.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13373
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door LeftyJ »

Computergestuurde freesmachines hebben weinig met vakmanschap te maken. Je laadt een CAD-tekening in en je leunt achterover.

Ik snap het prijspeil van nieuwe Duitse Warwicks niet. 6859 voor dat? Een goede zelfstandige bouwer doet dat voor maximaal de helft in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Basstialiteit »

Ze gebruiken die customs en prijzen volgens mij meer als uithangbord voor de kwaliteit van de goedkopere modellen.
Answers will be questioned
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Zoektocht naar 'de' warwick!

Bericht door Rolandboer »

Warwickliefhebbers, ik ben op zoek naar een 5 snarige warwick maar ik loop tegen een aantal dingen aan.
Een aantal maanden geleden heb ik helaas mijn Warwick Corvette STD 5 (ash, passief) moeten verkopen, vanwege 2 comfort problemen voor mij:
- Te volle hals, erg breed en vrij diep
- Balans bij staand spelen, de corvette had vrij veel last van neck dive

Nou heb ik een aantal maanden geen gefrette 5 snaar gehad en ik mis het enorm, het geluid van die corvette was perfect. Nou ben ik op zoek naar een 5 snaar met het geluid van die Corvette, maar die zich gemakkelijker laat bespelen. Qua balans kom ik al vrij snel op de Streamer en de Fortress uit, het geluid vind ik lastiger te bepalen. Veel Warwicks die ik tegen ben gekomen zijn namelijk actief of in ieder geval voorzien van een pre-amp, die niet altijd te schakelen valt naar passief.

Ik ben een groot liefhebber van passieve bassen, ik zou een pre-amp zo goed als nooit gebruiken. Een volledig passieve bas zou dus de voorkeur hebben, maar het profiel van de hals vind ik belangrijker. 45 mm als breedte bij de topkam is geen probleem, het profiel moet echter zo vlak en smal mogelijk zijn. Zo zijn bijvoorbeeld de halzen van Ibanez SR bassen en mijn Geddy lee jazz bas perfect.

Mijn budget loopt de komende maanden wel wat op, ik ben bereid (voor mij) veel geld uit te geven als het 'de' bas is. Zo rond de 1000 euro is wat ik maximaal uit zou willen geven, rond de 750/800 euro is geen probleem.

Wat zouden jullie aanraden? Zijn er bepaalde jaartallen/productielijnen/modellen etc op te letten? Na een beetje research te doen kom ik zelf uit op een Duitse Fortress (one?) 5 en een aantal Streamer modellen. Ik heb overigens alleen interesse in J/J en H/H elementconfiguratie, met 1 nek/midden element en 1 brug element. Dus geen Thumb en dergelijke :)

Alvast bedankt mannen!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Joey »

Ik kan je wel vertellen dat alle Warwick's zo'n beetje hetzelfde neckprofiel hebben, met uitzondering van de hele oude en de hele nieuwe, dus zoek goed
Ik zou je adviseren de vraag ook op het Warwick forum te stellen : https://forum.bass-arena.com/
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door Rolandboer »

Mijn Corvette was van 2000/2001 met een Ovangkol hals, het schijnt dat de Wengé modellen van de jaren '90 een vrij smalle hals zouden hebben. Zijn dat de hele oude modellen?
En bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het grote Warwick bassen topic

Bericht door zomnius »

Ik denk dat je goed moet zoeken, wellicht op het Warwick forum rondvragen, maar een streamer nt rond de 80-90 jaren is echt dun ala jazz bass.
echt snelle halzen. Ik zou zeggen probeer er in nl eens 1.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie