Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door didi »

Pedullist schreef:Mijn vrouw haat clavecimbel en banjo. Ze roept dan 'mijn tussenbeense heeft ineens een enkeltje Düsseldorf gekocht' en dan weet ik genoeg.

Mocht je haar een weekje weg willen hebben dan raad ik je Bach's concert voor vier klavecimbels in a, BWV 1065 aan.
Barokke heavy metal van de bovenste plank.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Dat zijn er vier teveel. :D

Het gaat trouwens om het gebrek aan sustain. Ze houdt enorm van sustain. Dingen die maar door blijven gaan. Daarom is ze al zo lang bij me denk ik.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door wombatboter »

:D
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Durk fan Titanium »

Dát soort nuances hoeft de rest van ons dan weer niet te weten.... :lol:
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door anavrin »

Alles van UB40 vind ik verschrikkelijk. Die stem van die zanger vooral...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

didi schreef: 13 jul 2016, 15:14
Pedullist schreef:Mijn vrouw haat clavecimbel en banjo. Ze roept dan 'mijn tussenbeense heeft ineens een enkeltje Düsseldorf gekocht' en dan weet ik genoeg.

Mocht je haar een weekje weg willen hebben dan raad ik je Bach's concert voor vier klavecimbels in a, BWV 1065 aan.
Barokke heavy metal van de bovenste plank.
Ze heeft laatst Gorecki's Clavecimbel concert gehoord en ze wilde dingen kapot maken na afloop.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door basloze fret »

anavrin schreef: 01 mei 2017, 20:30 Alles van UB40 vind ik verschrikkelijk. Die stem van die zanger vooral...
Ik heb die band ook nooit begrepen...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Er staan 20 man op het podium en je hoort er drie.
Haico

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Haico »

Ik kan best veel hebben, vind ik zelf. Zelf zet ik wel eens een lofi black metal album op. Ik produceer wel eens wat Nederlandstalige volksmuziek. En ook weet ik mij tijdens een feestje door een danceplaatje heen te bijten. Er staat ook nog wel eens een CD van Clannad of Enya hier aan in huis. Kan allemaal. Als ik echt iets niet leuk vind, dan zet ik het zonder blikken of blozen uit.

Maar waar ik écht een allergie tegen heb opgebouwd is muzikantenmuziek.

10% vind ik heel gaaf, maar 90% kan ik niet aanhoren. Van die kijk-eens-wat-ik-kan-muziek, waar het duidelijk om 1 persoon/instrument gaat. Doelloos getingel, getangel. Helemaal gevoelloos of te overdreven gevoelig (Barbra Streisand). De entertainmentwaarde is ver te zoeken, en er wordt niet eens moeite gedaan om de luisteraar daarin tegemoet te komen. Dat laatste valt bij mij zo ontzettend in het verkeerde keelgat. Ook omdat er iets in mij zegt dat ik het mooi moet vinden, omdat ik mijzelf immers ook muzikant durf te noemen. Ik zou onderdeel van de doelgroep moeten zijn, maar het mist doel. Dat geeft mij een rotgevoel.

Ik heb het té vaak geprobeerd om er iets uit te halen. Dat is vaker mislukt dan gelukt. Daarom kan ik het niet zomaar uitzetten, en is het mij gaan frustreren.

Ja ik speel basgitaar. Ja ik weet wie Jaco Pastorius is. Nee ik luister niet naar Weather Report. Marcus Miller? Geen CD's van. Dat is niet gek. Stop met vragen!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Je innerlijke dialoog lijkt zich even buiten jezelf af te spelen. Er is niemand die van je vraagt om iets goed te vinden. Dat doe je zelf. Het rotgevoel kun je dus ook kwijt raken. Gewoon zélf stoppen met vragen stellen.

Maar nu je het toch openbaar meent te moeten maken. Sommige metal en rock die jij luistert classificeer ik weer als muzikantenmuziek. Nodeloos vertoon van technisch kunnen. En dat is prima. We denken er beiden het onze van. Maak je niet zo druk jooooooh.
Haico

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Haico »

Laat mij mezelf lekker druk maken joh... Ik kan inderdaad niet beweren dat iemand anders mij een rotgevoel geeft met muziek die mij niet aanstaat. Dat doet de luisteraar altijd zelf. Dat is toch voor iedereen hetzelfde? Waarom moet dan juisr mijn antwoord genuanceerd worden. Jij nuancenazi jij! ;)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Ik heb het idee dat je het te gezapig vindt hier. Daarom start je een conflict met jezelf. Of loop je bejaarden te pesten.

Om je tegemoet te komen zal ik het oneens met je zijn. Ik nuanceer niks meer.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door SpcMnk »

TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

:lol: Wat een troep was dat toch
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door SpcMnk »

:rofl: dat was zo slecht!!!
Het was Vara's vuurwerk wat dat aan het einde van de jaren 80 met ons deelde... ik heb er nog altijd een trauma van :lol:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie