Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18699
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Een VI is geen probleem. Volgens mij heb ik hem ook wel eens succesvol op mijn fretloze bas gebruikt. Ik vind alleen nooit zo vaak toepassingen voor dat geluid.

Anders kun je altijd nog los met deze...



Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Rieno schreef: 01 mei 2017, 18:16 Voor bassnaren schijnt ie wel wat power te missen ;) Of is dit een bas-versie?
Het is een gewone uiteraard, maar ik heb wel eens fretless opgenomen met zo'n ding. Als je een beetje voorzichtig doet met de uitslag van met name je E en A-snaar gaat dat prima.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rich13 »

Klopt inderdaad, ik heb er ook mee geëxperimenteerd op mijn fretless en daar kwamen toch leuke dinge uit. Waar heb je m vandaan?
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Marktplaats :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door viersnaar »

Ik heb er een gehad, vond het leuk, maar vond het te 'gevaarlijk' om echt te gebruiken: omdat ie niet [zoals bij een gitaar] met het uiteinde op de ander snaren 'rust' klettert ie soms tegen de snaren aan [bij mij althans]. En dat is zooo storend als je zo'n drone aan het maken bent.
Pak nu af en toe nog die van de gitarist, en dan gaat het ook eigenlijk standaard altijd mis. :oops:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

Die van 19.90. Echt mooie kwaliteit. Ik verbleekte. En ik ben er ontzettend blij mee.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Luyt
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 aug 2012, 10:29

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Luyt »

Op de foto is het niet te zien, maar is er aan zo'n Harley Benton strap makkelijk Schaller Security Locks te bevestigen?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Gibson Burstbucker 1 en 2 voor mijn Tokai ES60. Zitten nu een custom Four Seasons en een GFS Surf 90 (een soort DeArmond 2000 in humbuckerformaat) in, maar die bijten elkaar doordat de Surf 90 reverse wound, reverse polarity is. Geeft een ontzettende aardbrom, en als ik de bedrading omdraai staan de pickups uit fase. Jammer, want ze klonken allebei geweldig.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rich13 »

BassAgent schreef: 01 mei 2017, 19:31 Marktplaats :)
Dacht ik wel, ik moet t ook eens doen...
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sanders »

Hans58 schreef: 27 apr 2017, 09:59 Leuk, gefeliciteerd. En zonder zuur te doen: hopelijk komt deze sneller naar je toe dan een eerdere prijs. :D
Hij lag vanavond braaf te wachten op de mat. Heerlijke kwaliteit (zowel klank als constructie)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18699
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Kon je nog wat met die hevig gerelicde snaren eigenlijk?
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sanders »

Pedullist schreef: 02 mei 2017, 20:09 Kon je nog wat met die hevig gerelicde snaren eigenlijk?
Yes! Die Thomastiks heb ik doorgegeven aan iemand die graag "zachte flatwounds" wou proberen, en met een 32" mensuur bas speelt, dus die gingen er vlotjes op, tot groot contentement van haar. Die LaBella's liggen as we speak op de P. Heerlijk gortdroge klank, zonder de vingers te slopen zoals de 1954 set dat doet.

:worship:
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18699
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

En die hebben rond de 10 jaar op die Pedulla gezeten. :D

Fijn om te horen...die Thomastiks klinken inderdaad als iets fijns voor haar.
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Fendurt »

basloze fret schreef: 01 mei 2017, 11:19 De kleur en de elementen van die Caprice kinnen me niet bekoren maar ik ben wel ontzettend benieuwd naar de klank. Kun je misschien een filmpje maken? Er staan zo weinig filmpjes van op YT, terwijl die bas toch al best lang te koop is.
Filmpje gaat mij niet echt lukken omdat ik het geluid niet echt lekker kan opnemen. Dat gaat dan via de mic van de camera :roll:
RaySting schreef: 01 mei 2017, 09:54 schitterend gereedschap Fendurt...ben erg nieuwsgierig naar de caprice.... hoe klinkt ie....zit het MM randje er aan? Of toch wat gangbaarder passief?
Met alleen de neck pick up heeft de bas met toon open wel een musicman achtig karakter.zonder echt de enorme massa van de actieve pre-amp.
Beide pick-ups zijn ook humbuckers nl.
Kan klinken als een echte jazz en als P, zonder dat het echt een P wordt. Het is een strakkere versie van een jazz met een randje P.
Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat dit wel heel erg overeen komt met de recensie in de bassist. Maar die klopt dus wat klank betreft echt goed.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Afbeelding

Om de (voor thuis veel te luide) ventilator van de Markbass Micromark stil te krijgen. Klikt soepel achterop de fan alsof hij ervoor gemaakt is, en thuis speel ik zo zacht dat de amp toch niet warm wordt.

Afbeelding

Geluk zit in kleine dingen.
Plaats reactie