Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

BassKees schreef: 20 apr 2017, 20:17 Ha, mooi volgepropt! Kun je overal bij met je schakelvoet?
Net aan. :)
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Afbeelding

Anders gewoon deze schoenen kopen :lol:
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Re: Pedalboards

Bericht door Michiellll »

Tijd voor een looper, nie? :facepalm:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

Ik heb er nog een 8ch switch in de aanbieding staan.. Ben zelf weer terug gegaan naar drie loops:

Afbeelding

De keten:

Bas -----> PWNZOR --> Loop 1 (Proton --> You're Doom) --> Loop 2 (OC2 --> GAS 828B) --> loop 3 (Phase 99 --> Carbon Copy --> Levitation) --> Aguilar TLC -----> Ampt
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Re: Pedalboards

Bericht door Van Tango »

Ik blijf het knap vinden hoe je met alles zo dicht op en achter elkaar nog goed alles kan bedienen. Ik zou standaard twee pedalen tegelijk aan trappen en alle instellingen verdraaien. Bij alles op een rij en wat ruimte tussen de pedalen. :lol:

Afbeelding

En dan nog trap ik soms mis. :facepalm:
What difference does it make?
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Re: Pedalboards

Bericht door Michiellll »

Van Tango schreef: 21 apr 2017, 00:36 Ik blijf het knap vinden hoe je met alles zo dicht op en achter elkaar nog goed alles kan bedienen. Ik zou standaard twee pedalen tegelijk aan trappen en alle instellingen verdraaien. Bij alles op een rij en wat ruimte tussen de pedalen. :lol:

Afbeelding

En dan nog trap ik soms mis. :facepalm:
oh, deze ik vind helemaal mooi.
Die delay, microtubes en tlc staan nog op mijn lijstje. Helaas is een van mijn hogere prioriteiten op het moment een huis kopen. :facepalm: :wall:
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Van Tango schreef: 21 apr 2017, 00:36 Ik blijf het knap vinden hoe je met alles zo dicht op en achter elkaar nog goed alles kan bedienen.
Inderdaad, hier ook alles op een rijtje. Door de switcher nog nèt wat makkelijker gemaakt, zodat ik niet over andere pedalen hoef heen te stappen (al staan de achterste op een verhoging. :facepalm:
IMG_8215.JPG
IMG_8215.JPG (1.62 MiB) 1817 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Ik vind pedalen met van die recessable knoppen nog steeds een geniale vinding: knop naar boven ploppen, aanpassen, geluid gevonden, recessen, klaar. Zou standaard op alle pedalen moeten zitten!

Afbeelding
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Pedalboards

Bericht door bobbelmans »

Klopt! Ik vind dat ook een slim uitgedacht ding.

Derhalve lukte het mij laatst wel om bij mijn EHX Freeze pedaal het signaal wat harder te krijgen met mijn voet terwijl ik aan het spelen was en het ging niet eens per ongeluk! Het was zelfs de bedoeling!
Ik voelde me een echte effect pedalen baas.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Daarom spelen echte mannen ook met blote poten. Als apen klauwen hun tenen zich om de fijnste knopjes. Oppassen met volumeknoppen, want als je kramp krijgt...
Anyway, zo'n Freeze moet ik ook nog eens hebben. Ik vind 133 euro eigenlijk te duur...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Afbeelding
Weer twee nieuwe pedaaltjes :facepalm: en een zijspan voor het bord.
Plaatsing op het bord her en der veranderd, niet hoe ze zijn aangesloten.

De MXR envelope rent trouwens rondjes om de Mooer Bass Sweeper. De Mooer kan echter iets wat de MXR niet kan - een vies randje.
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Re: Pedalboards

Bericht door Tommy B »

IMG_4696.JPG
IMG_4696.JPG (1.23 MiB) 1630 keer bekeken
Pitchblack -> 2x Mooer Graphic B -> Nano POG { 1. Octave up -> Blackstar distortion -> A & 2. Clean -> B }ABY box -> Boss ODB3 -> Wooly Mammoth -> Ashdown NM2 -> (Marshall DBS7400 & Vdk 212)

Op papier de Royal Blood setting op één versterker (bas + octaaf hoger), maar om de hogere octaaf (A) mooi te mixen met het baskanaal (B) moet het volume van de distortion zo hoog, dat het kanaal (A) niet meer solo te gebruiken is...
Ook is beide kanalen tegelijkertijd (A+B) niet '2x zo hard', zodat een deel van het volume weg lijkt te vallen wanneer beide kanalen tegelijk aan worden gezet. Moet dus nog even een oplossing voor worden gezocht, helaasch :(
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

Moet toch op te lossen zijn met een boost pedaal?

Ik heb mijn showmaster 48 kist weer eens leeg getrokken en voorzien van nieuwe tapijt tegels. En mijn pedadaltrain nano erin gezet. Die past precies in de breedte en geeft genoeg plaats om de stroom voorzieningen eronder te duwen. Morgen de pedalen erin plakken. Eens zien hoe dat uitpakt.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Tommy B schreef: 06 mei 2017, 19:49 Ook is beide kanalen tegelijkertijd (A+B) niet '2x zo hard', zodat een deel van het volume weg lijkt te vallen wanneer beide kanalen tegelijk aan worden gezet. Moet dus nog even een oplossing voor worden gezocht, helaasch :(
Lastig probleem, heb ik hier ook, met 2 versterkers, dus da's niet zomaar opgelost met een boost-pedaal. Dan wordt het helaas een beetje een tapdans-show, als je het boost-pedaal aan moet zetten, tegelijk met het aanschakelen van "A+B", maar dan weer moet uitschakelen als enkel A of B wordt gekozen.

Je zou wellicht je volume van je bas een fractie dicht kunnen draaien en dan als je "A+B" kiest deze opendraaien, zodat je een manual boost hebt, door je volume-knop van je bas. Ideaal is het allemaal niet, maar het is wel lekker om de gitaar en bas gewoon zelf te kunnen doen.

Mijn setje (met de EHX Switchblade+ als ABY-selector):
Afbeelding

In de manual van de Switchblade+ heb ik trouwens het volgende gevonden:
When A+B is engaged, the input impedance at the INPUT jack is equal to 50kΩ in parallel with
the combined input impedances of the devices connected to the TUNER, OUT A, and OUT B
jacks. When A+B is not engaged, the input impedance at the INPUT jack is equal to 100kΩ in
parallel with the combined input impedances of the devices connect to the TUNER jack and OUT
A or OUT B.
Zo'n schakeling zal ook wel in die Fender ABY zitten.

Ik kan me voorstellen dat je met die Boss-line selector-pedalen (die Mike Kerr van Royal Blood ook gebruikt) daar minder last van hebt, omdat je daar simpelweg het signaal doorlaat of niet. Hoe je dat dan weer werkend zou krijgen met maar 1 amp, durf ik ook niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

blablas schreef: 06 mei 2017, 12:48 Afbeelding
Weer twee nieuwe pedaaltjes :facepalm: en een zijspan voor het bord.
Plaatsing op het bord her en der veranderd, niet hoe ze zijn aangesloten.

De MXR envelope rent trouwens rondjes om de Mooer Bass Sweeper. De Mooer kan echter iets wat de MXR niet kan - een vies randje.
Ik heb die Mooer en de MXR envelope ook bijna twee jaar naast elkaar gehad, omdat ze toch echt anders klinken. Nu doet een Source Audio Manta wat beide kunnen, en meer.
... ik houd ook van compacte pedalboards, maar vermoed toch dat ik met jouw opstelling steeds mijn knoppen (zeker van die Mooer) zou verdraaien bij in-/uitschakelen!
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Plaats reactie