Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Madame Clapotis schreef: 09 mei 2017, 20:36Ik heb die Mooer en de MXR envelope ook bijna twee jaar naast elkaar gehad, omdat ze toch echt anders klinken.
Ik doelde met dat rondjes rennen vooral op de instelmogelijkheden van beiden. Is bij de MXR zeer uitgebreid en bij de Mooer nogal beperkt.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Ik heb ook een Manta. Die kan erg veel, maar ondanks dat heb ik hem nog niet zover dat ie de MXR goed nadoet. Dus die laatste blijft ook nog even op mijn bordje. En wat betreft dat randje...daar zet je er dan een distortion pedaal voor.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Dat randje zit in een stuk van de sweep, niet helemaal er over.
Distortion over de envelope vind ik er maar een zootje van maken.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Oei, dat hangt ervan af wat je ervoor zet natuurlijk. Ben wel benieuwd naar jouw mooer randje dan...
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Re: Pedalboards

Bericht door Tommy B »

SpcMnk schreef: 06 mei 2017, 23:50 Moet toch op te lossen zijn met een boost pedaal?
Dat lost het inderdaad aardig op! Net ff een van de eq pedalen op neutrale boost ertussen gezet. Maar zoals Anavrin zegt, wordt het dan wel heel erg tapdancen, zeker als er snel aan-en-uit geschakeld moet worden. Dus (zeker) live wordt dat niks, helaas :facepalm:
anavrin schreef: Je zou wellicht je volume van je bas een fractie dicht kunnen draaien en dan als je "A+B" kiest deze opendraaien, zodat je een manual boost hebt, door je volume-knop van je bas. Ideaal is het allemaal niet, maar het is wel lekker om de gitaar en bas gewoon zelf te kunnen doen.
Heb het geprobeerd, en helpt al iets, al lost het het volume-probleem voor kanaal A (octaaf omhoog) niet op, daarvoor zou ik de volumeknop juist verder dicht moeten draaien bij A+B (zodat de octaaf omhoog relatief harder wordt, en de cleane bas zachter). Maar goed, dan valt er een deel van het bas (en dus het belangrijktste) volume weg..
anavrin schreef: In de manual van de Switchblade+ heb ik trouwens het volgende gevonden: (..)
Aah fuck, dus als ik het goed begrijp, kan het volume helemaal niet ' 2x' hoger worden, omdat de weerstand ook hoger wordt, en dus het signaal meer dan die '2x' groter moet worden?

Anyway, het blijft een lastig probleem, zit er nu aan te denken om 2 extra volume knoppen op de aby te (laten) maken, zodat kanaal A en B los van elkaar geboost kunnen worden op het moment dat A+B is ingetrapt. Dat zou het (denk ik) op moeten lossen.
Zo, lang verhaal voor iets wat eigenlijk vooral is bedoeld als leuke gimmick.. Allebei in ieder geval erg bedankt voor het meedenken! :D :worship:
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Unlord schreef: 10 mei 2017, 09:05 Ik heb ook een Manta. Die kan erg veel, maar ondanks dat heb ik hem nog niet zover dat ie de MXR goed nadoet. Dus die laatste blijft ook nog even op mijn bordje. En wat betreft dat randje...daar zet je er dan een distortion pedaal voor.
Daar volg ik je in. Even organisch als de MXR wordt het bij de Manta nooit. Maar door me te beperken tot één filterpedaal op mijn board heb ik mezelf verplicht de mogelijkheden van de Manta verder te verkennen.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Da's een goeie...
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Nieuwe versie van mijn pedalboard:

Afbeelding

De ZVex Super Hard On-kloon is vervangen door een ZVex Super Duper 2 in 1-kloon en de Boss Metal Zone is verdwenen.
De Super Duper 2 in 1 geeft ook een distortion-geluid op kanaal 2 en dat klinkt wat minder steriel dan die Metal Zone.

Verder de indeling veranderd ivm de snelle intrapbaarheid van de onderste rij en de "altijd aan tijdens het hele liedje"-eigenschappen van de bovenste rij.

De chain is niet echt gewijzigd t.o.v. de vorige versie.
Bas/gitaar > Korg Tuner > ZVex Super Duper 2 in 1 > EHX Switchblade kanaal A > EHX PitchFork > EHX PolyChorus > Gitaar-amp
Bas/gitaar > Korg Tuner > ZVex Super Duper 2 in 1 > EHX Switchblade kanaal B > Bas-amp
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Pedalboards

Bericht door BassAgent »

Aangezien het wah board van m'n JH-1 is gesneuveld toen ik ruimte probeerde te maken voor m'n nieuwe delay heb ik meteen de boel een beetje verschoven. Weet nog niet wat ik met die wah ga doen, iemand een geniale oplossing?
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Pedalboards

Bericht door Bolobass »

A. Halveer het aantal delays&reverbs
Of
B. Verdubbel het aantal plankjes.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Pedalboards

Bericht door BassAgent »

Haha dat bedoelde ik niet helemaal ;) Die Delays en verbs hebben allemaal een functie en zijn hélemaal te gek. Ging me vooral om die wah, hoe ik die op m'n bord ga zetten. Ik kan nog wel wat schuiven en dan past-ie er in ieder geval bij. Maar een wah board hoef ik in ieder geval niet meer.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Pedalboards

Bericht door Bolobass »

Ok ok, kleinere tuner pakken?
Die Korg kost wel veel real-estate t.o.v een tc polytune mini bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Bolobass op 19 mei 2017, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Pedalboards

Bericht door BassAgent »

Dát is misschien niet eens een heel slecht plan. Maar dan kan er nog steeds geen klittenband fatsoenlijk onder een Cry Baby :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Pedalboards

Bericht door Bolobass »

BassAgent schreef: 19 mei 2017, 22:28 Dát is misschien niet eens een heel slecht plan. Maar dan kan er nog steeds geen klittenband fatsoenlijk onder een Cry Baby :mrgreen:
Ah,extra lange zipties?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Pedalboards

Bericht door BassKees »

Of gewoon twee tiewraps aanelkaar.
Plaats reactie