Het J-bas topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Het J-bas topic.

Bericht door nangyala »

VanderVeen schreef: 12 mei 2017, 14:22 Man. Als ik nog bas speelde had ik hem mee naar huis genomen.
Wait, What??!
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Rob66 »

Ik speel nu een maand of twee op de Fender Flea en klopt inderdaad wat vanderveen vermeldt: een dijk van een bas. Voelt lekker, ruikt ook lekker, handig is de toonregeling per pickup. De hals heb ik geschuurd, ik hou niet van gelakte halzen. Ook geshield want de bas pikt nogal wat brommetjes op. Maar een fijne sound. Hij is zijn geld zeker waard.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Heinz »

Ik heb de Flea Jazz laast bij Bax in Amsterdam geprobeerd en vond het ook een lekker basje voor de prijs. Alleen de relic vond ik persoonlijk wel vrij triest. Zag er zo nep uit. Met van die slijtplekken die netjes uitgespaard zijn aan de achterkant en een patroon van krassen dat netjes in een vormpje is ingekrast.. Laat maar. Maar bij flink gebruik wordt dat vanzelf realistischer met die nitro lak. Mijn Nate Mendel Precision is ondertussen ook al heel wat verder gereliced door gewoon gebruik.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door viersnaar »

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar die Flea Fender.
Altijd eens die VT/VT willen proberen.
Vraag me wel af hoe roze die bas is: op de meeste foto's op internet lijkt ie meer een beetje gebroken wit, dan roze?
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Sanders »

Het is aardbeiyoghurt-roze.

Afbeelding
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Mach1 »

Ja, hij is echt wel roze! Wel wat fletser dan oud Shell Pink.
Ik heb hem in Den Haag geprobeerd maar die moest nog flink afgesteld worden want ik vond hem stug spelen. Ook de sound vond ik wat iel, zeker voor een bas die gebaseerd is op een pre-cbs klonk hij mij te modern.
Ik heb nu een VM squier erbij voor de leuk en die klinkt veel dikker en meer old skool. De Flea vind ik er dan wel weer erg gaaf uitzien!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2580
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Het J-bas topic.

Bericht door jorren »

Mach1 schreef: 17 mei 2017, 20:31 Ja, hij is echt wel roze! Wel wat fletser dan oud Shell Pink.
Ik heb hem in Den Haag geprobeerd maar die moest nog flink afgesteld worden want ik vond hem stug spelen. Ook de sound vond ik wat iel, zeker voor een bas die gebaseerd is op een pre-cbs klonk hij mij te modern.
Ik heb nu een VM squier erbij voor de leuk en die klinkt veel dikker en meer old skool. De Flea vind ik er dan wel weer erg gaaf uitzien!
Klopt! Ik heb erop gespeeld, mijn basleraar heeft 1.
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Het J-bas topic.

Bericht door sergio71 »

Apart dat normaal gesproken een Mexicaan niet zoveel doet bij de bassisten en bij prijzen van tegen de 800-900 euro haken de meesten echt wel af, terwijl de Flea mexicaan dan toch kan rekenen op best wel wat enthousiasme als ik dat hier zo zie en toch alles behalve goedkoop is. Is het dan echt die kleur die het hem doet ?
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het J-bas topic.

Bericht door VanderVeen »

Nee!

Ik hang al best een tijdje rond op dit forum, maar herken je bevindingen niet. Een goeie bas is een goeie bas- en Road Worns en Classics zijn gewoon erg goed.

Ik heb het geluk dat ik zo ongeveer alle Fender bassen eens in mijn handen heb gehad, en ben persoonlijk meer te spreken over de signature en Road Worn lijnen dan de American Special en Standard! De Professional is wel goed, maar doet me evengoed niet zoveel.
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Het J-bas topic.

Bericht door sergio71 »

Begrijp ik dus goed dat Road worn fenders meer zijn dan alleen een kunstmatig 'jaren oude/zwaar gebruikte' look en dus op andere punten toch de kwaliteit hoger ligt dan bij reguliere MIM fenders ?
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het J-bas topic.

Bericht door VanderVeen »

Yes! Hout, hardware, specs, electronica...
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Het J-bas topic.

Bericht door tjoepatjoep »

Dat is appels en peren...

Road worn vergelijken met Mexican Classics is wat eerlijker. Volgens mij is daar niet zoveel verschil (behalve de relic dan) en betalen de meesten de meerprijs puur vanwege de schaarsheid en de look, die toch blijkbaar velen aanstaat. (Daarmee niet gezegd hebbende dat het slechte bassen zijn overigens.)
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het J-bas topic.

Bericht door Sanders »

De roadworns hebben een iets andere body (iets dunner, en andere afschuining), en gebruiken doorgaans lichter hout.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het J-bas topic.

Bericht door basloze fret »

VanderVeen schreef: 17 mei 2017, 23:09 Ik heb het geluk dat ik zo ongeveer alle Fender bassen eens in mijn handen heb gehad, en ben persoonlijk meer te spreken over de signature en Road Worn lijnen dan de American Special en Standard! De Professional is wel goed, maar doet me evengoed niet zoveel.
Wat vind je van de Fender Elite jazz bas (de nieuwe)?
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Het J-bas topic.

Bericht door VanderVeen »

Fantastisch! Fijner dan de oudere Deluxes. Oprecht een klasse boven de Professionals. Ik vind wel dat de maple neck Elites een stuk beter zijn dan de Rosewood versies.
Prachtige afwerking, super kneedbare sound. Knisperig en vol.
Plaats reactie