De Basslet – De draagbare Subwoofer

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door Unlord »

Stinky schreef:oei, de kleine viezerik in mij is nu toch wel érg benieuwd of dat effect ook op elk ander lichaamsdeel werkt.... :D
Dat heeft ongetwijfeld al iemand uitgeprobeerd.

Lijkt me wel gaaf om met een trillende, knalharde tampeloeris op het podium na een zinderende bassolo de zaal in de yoghurt te zetten :mrgreen:
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door berth »

Basvarken schreef:Ik zou er twee kopen en om de enkels doen. Dan voel je je kuiten wapperen. :mrgreen:
Ik heb in de wired een recensie gelezen waar ze niet zo enthousiast waren over dit ding om de pols en mijn 1e gedachte was wat ie zou doen als je hem om je enkels zou doen.

Wat doet dit ding als je hem om je enkels doet?
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door tjoepatjoep »

Trillen lijkt me, Bert.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door Madame Clapotis »

:mrgreen:

Écht zeer benieuwd om 't ook eens uit te proberen. Om naar muziek te luisteren, om te bassen op lage volumes of met koptelefoon, etc... Was echt een van de gevallen 'eerst zien (horen/voelen) en dan geloven', maar nu werkelijk aangenaam verrast door je review.
Bizar dat zo'n klein ding, om één pols zulkeen bevredigend resultaat kan opleveren?
Hoe lang heb / gebruik je 'm zelf ondertussen? En dus ook live?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door AmericanIdiot »

AmericanIdiot schreef:Gebruik je die nu met bas spelen en heeft dat geen (nadelige) invloed op je pols?
?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door Digidesign »

AmericanIdiot schreef:
AmericanIdiot schreef:Gebruik je die nu met bas spelen en heeft dat geen (nadelige) invloed op je pols?
?
Ja, ik gebruik deze tijdens het bassen, en ik merk geen nadelige effecten. Net als met het dragen van een horloge. Of bedoel je medisch? Ik kan hier geen antwoord op geven, ik ben geen arts.

Ik heb em nu een week, nog niet live mee gespeeld. Maargoed, ik sta ook wel eens op podia waar het hele podium staat te trillen omdat er subs onder liggen. Of dat het zo achterlijk hard staat dat je de energie van de subs voelt. tsja, hier heb je dus geen polsbandje voor nodig. Ik ben dan al lang blij dat ik niet met mijn snavel in de herrie sta, mijn IEM staat ook niet hard door een goede mix en op maat gemaakte oortjes.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door tjoepatjoep »

Nog live mee gespeeld?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door Digidesign »

Thuis, podium & oefenhok. Ik gebruik em overal.
Er zit een ingebouwde limiter in die de boel beschermd tegen stukgaan. Je kunt dit zien aan het ledje op de zender. Bij harde trilling gaat ie ongemerkt iets minder heftig trillen.
Vorige week een avondje thuis zonder Basslet gespeeld omdat de accu's leeg waren. Echt bizar hoe snel die extra trilling went. Gelukkig zijn binnen een uurtje de accu's opgeladen.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door tjoepatjoep »

Iemand hier nog ervaringen mee gehad? Ik zou m graag eens testen...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door berth »

Weet iemand of de basslet al eens vergeleken is met een bassboard?
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door Erikx »

Ik heb m nu een weekje en het voegt zeker wat toe aan het geluid via oortjes/koptelefoon! Ik weet niet of ik mijn pols de ideale plek vind voor een subwoofer, maar misschien went dat nog. Het bandje om hem om je arm te knopen is wel echt een onhandig ding. Duidelijk vorm over functie want het ziet er wel goed uit allemaal. Als ik hem op mijn buik houd, vind ik het effect vooralsnog het prettigst.

Ik heb er trouwens 1 te koop, ik heb gebruik gemaakt van de actie "1 voor €199, 2 voor €299,-". dus voor €150 ex verzendkosten heb je er 1 nog nieuw in het plastic ;-)

tjoepatjoep schreef: 19 mei 2017, 00:19 Iemand hier nog ervaringen mee gehad? Ik zou m graag eens testen...
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door Digidesign »

Ik heb er ook vrij vlot een functioneel bandje aan gezet. Zal binnenkort ff een foto plaatsen. Ik denk dat je die tweede zo kwijt bent.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door BassAgent »

berth schreef: 26 mei 2017, 13:12 Weet iemand of de basslet al eens vergeleken is met een bassboard?
Ik heb wel eens op zo'n Bass Board gestaan, en het gave is dat het wel echt natuurlijk aanvoelt. Alsof er een sub achter/onder je staat. Als je 'm helemaal open zet kun je er wel een beetje misselijk van worden, net echt :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door pepe1001 »

ik weet niet of je het kan vergelijken met een Board..
vind het bandje een goede oplossing, Board is toch echt een ander ding.

We hebben er geprobeerd een filmpje van te maken, uiteraard is dit erg hard en met weinig gewicht op het Board maar denk dat je wel en indruk krijgt van wat dat doet als je erop staat en de hoeveelheid trillingen van top/kruin tot teen...[Youtube]https://youtu.be/oqGrzo-CNcw[/Youtube]
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: De Basslet – De draagbare Subwoofer

Bericht door berth »

Ik heb er nu 1, en mijn 1e indruk is dat het 3x nix is. Het heeft echt helemaal niets te maken met het gevoel van een vet blazende stack achter je. Maar hopelijk went het. ;-)
Plaats reactie