pickup advies

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

pickup advies

Bericht door nusti »

Ik ben op zoek naar een musicman-achtige pickup, open poles, humbucker, 5-snaar.
Deze komt met een in de brugpositie van een zelfbouw naast een precision pickup. Ik wil de bas graag passief houden. Ik heb in een andere bas een smb-5d zitten, maar deze heeft passief bijna geen output.
Heeft iemand een tip voor een musicman achtige pickup die passief tegen een standaard precision pickup op kan qua volume?
Ik ben niet op zoek naar het musicman geluid, wel naar een krachtig element en de looks...
Ik ben op zich ook gecharmeerd van het uiterlijk van de SSB-5NYC-b: https://www.seymourduncan.com/pickup/nyc ... e-5-strg-3
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: pickup advies

Bericht door blablas »

Als die SD bijna geen output heeft zit er bijna gegarandeerd iets verkeerd in je bedrading.
Deze moet ook passief gewoon tegen een P op kunnen.
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

Re: pickup advies

Bericht door nusti »

hmm, zal het nog eens checken. Hij meet een output van 1.5k.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: pickup advies

Bericht door blablas »

1,5 k klopt niet, volgens de specs die ik zo even snel vind moet dat 2,9 k voor iedere spoel zijn.
Hoe je de boel ook aansluit, de weerstand kan nooit minder worden.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: pickup advies

Bericht door BassKees »

Als je twee spoelen van 2,9k parallel schakelt wordt de gelijkstroomweerstand 1,45k.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: pickup advies

Bericht door blablas »

Okay. Ik ben geen electro-boer, heel lang geleden dat ik dit soort dingen heb moeten weten dus al dat soort exacte kennis is wat weg gezakt. :D
Gebruikersavatar
nusti
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2015, 21:34

Re: pickup advies

Bericht door nusti »

en ik heb ze idd parallel. Dus de mm 1,5k tegenover de precision (niet gemeten), maar volgens het wereldwijdeweb ergens rond de tien...
Maar....ik zal de vraag herformuleren...heeft er iemand ervaring met een mm pickup naast een precision pickup zonder pre-amp. Ik vrees zelf dat in ieder geval de basslines met de 1,5k niet overeindblijft. Ze moeten qua volume vergelijkbaar zijn.
Plaats reactie