Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Pedalboards

Bericht door berth »

SpcMnk schreef: 07 jun 2017, 08:54
Tsja, zolang ik geen flanger kan vinden die minstens zo goed klinkt als die stoeptegel van een electric mistress zal ik toch een grotere plank moeten hebben..
Ook de TC SCF geprobeerd?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

berth schreef: 09 jun 2017, 14:00
SpcMnk schreef: 07 jun 2017, 08:54
Tsja, zolang ik geen flanger kan vinden die minstens zo goed klinkt als die stoeptegel van een electric mistress zal ik toch een grotere plank moeten hebben..
Ook de TC SCF geprobeerd?
Nee, maar staat wel op mijn verlanglijst. Voor zover ik weet is die niet meer nieuw te krijgen. Iemand er eentje over?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Pedalboards

Bericht door berth »

SpcMnk schreef: 09 jun 2017, 14:11
Nee, maar staat wel op mijn verlanglijst. Voor zover ik weet is die niet meer nieuw te krijgen. Iemand er eentje over?
De mijne gaat niet weg, maar heb ik gevonden via een automatische zoekopdracht op marktplaats. Daar vind je ze af en toe wel.

Volgens mij is die nog wel te krijgen trouwens: https://www.tcelectronic.com/scf-stereo-chorus-flanger/
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

Ik ga het eens wat meer in de gaten houden. MP zoekopdracht opslaan werkt blijkbaar alleen maar als de zoekopdracht resultaten oplevert.. nu geeft hij geen results dus kan ik de opdracht niet opslaan.. ook handig. Anyway, thanks voor het terug onder de aandacht brengen van dit pedaal!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Pedalboards

Bericht door Gerko »

Dit is mijn pedalboard:

Afbeelding

Het pedalboard zelf is de Innox PBO 04. Het signaal komt rechts binnen via mijn draadloze systeem, de Line 6 Relay G10. Vervolgens de Korg Pitchblack tuner en als laatste de DigiTech Bad Monkey Tube Overdrive. Dat is eigenlijk een gitaar pedaal maar is ook zeer bruikbaar voor de bas door de low knop. Hiermee kan ik een lekkere overdrive op mijn bas krijgen zonder mijn laag te verliezen. Hieronder een duidelijker plaatje van de Bad Monkey;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Die heb ik ook gehad! Uiteindelijk nog laten modden voor bas door Rogier.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Pedalboards

Bericht door Gerko »

Wat voor soort mod heb je gedaan dan?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

:wink: Een basmod
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Bloed kruipt waar het niet gaan kan, toch weer een paar pedaaltjes erbij. :oops:
Slap excuus hiervoor - ik kreeg verjaardag's korting bij Bax. :mrgreen:
Afbeelding
TC electronic mimiq mini doubler en een Fazley tuner/voeding - en nog een extra zijpaneel voor het board.
Ook weer de Boss Syb er tussen geprikt, na wat serieuzer experimenteren een beetje door gekregen hoe ik hier mee om moet gaan en op dit ding toch een paar leuke standen gevonden.

Door het terug plaatsen van de Syb had ik een extra voeding aansluiting nodig en aangezien er al twee pedaaltjes aan een daisy-chain hingen was dit bij elkaar een leuke aanleiding om zo een tuner/voeding maar eens te proberen. De TC mimiq stond al langer op m'n verlanglijst maar was niet echt dringend nodig.
Laatst gewijzigd door blablas op 13 jul 2017, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ach, zolang je er niet mee hoeft te slepen....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Dat hoeft ook niet, gewoon lekker voor thuis. :)
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Pedalboards

Bericht door Rodi »

Update:
Octamizer ertussen!
IMG_20170625_114409685.jpg
IMG_20170625_114409685.jpg (2.28 MiB) 1754 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

En, hoe bevalt ie?

Weet er trouwens iemand een oplossing voor het volgende (ietwat lastig uit te leggen) probleem? Ik heb een effects chain met allemaal mono effecten op eentje na (mijn Rotosphere). De Rotosphere zit qua volgorde voor de tijdgerelateerde effecten (delays en galm). Als ik vanuit mijn studio randapparatuur deze chain wil opnemen in een stereo fx chain dan kan ik het extra kanaal aansluiten op de Rotosphere. Ik heb dan een stereo Rotosphere geluid (erg fijn effect voor stereo). Alleen zijn de delays en de galm maar aan één zijde te horen. Dat is normaal uiteraard, want het extra kanaal wordt niet door deze effecten heengelust. Is er een manier om de volgorde van effecten hetzelfde te houden, maar toch de tijdgerelateerde effecten op beide kanalen te horen?
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Pedalboards

Bericht door BassKees »

Pedullist schreef: 26 jun 2017, 21:53 En, hoe bevalt ie?

Weet er trouwens iemand een oplossing voor het volgende (ietwat lastig uit te leggen) probleem? Ik heb een effects chain met allemaal mono effecten op eentje na (mijn Rotosphere). De Rotosphere zit qua volgorde voor de tijdgerelateerde effecten (delays en galm). Als ik vanuit mijn studio randapparatuur deze chain wil opnemen in een stereo fx chain dan kan ik het extra kanaal aansluiten op de Rotosphere. Ik heb dan een stereo Rotosphere geluid (erg fijn effect voor stereo). Alleen zijn de delays en de galm maar aan één zijde te horen. Dat is normaal uiteraard, want het extra kanaal wordt niet door deze effecten heengelust. Is er een manier om de volgorde van effecten hetzelfde te houden, maar toch de tijdgerelateerde effecten op beide kanalen te horen?
Nee.
EDIT: maar jij doet toch alleen maar opnemen? Wat zit je dan te kloten met stompbox reverb en delay, die zitten toch wel in je computer? Ik zou de stereo output van je rotosphere opnemen en later stereo reverb en delay toevoegen.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Doe ik ook vaak maar software plugins voor gitaareffecten klinken niet zo goed (evelope filters, chorus, octavers...doe mij dat soort dingen met maar met analoog bucket brigade. Of mijn Lanilei Spring Reverb, met een echte veer). Ieder welhorend mens hoort meteen het verschil. Bovendien speel je anders met live effect dan droog en dan achteraf toevoegen. Ook al is de latency maar 10ms...ik speel altijd met direct monitoring op mijn RME Multiface (0ms latency maar geen mogelijkheid om effect live toe te voegen). Als ik op mijn EHX Memory Boy een mooi geluid heb gevonden, wil ik precies dat geluid en niet iets wat erop lijkt met een software plugin. Ik heb twee erg goede delay plugs, en dat klinkt nagenoeg hetzelfde, maar het gaat mij om de respons tijdens het spelen.
Laatst gewijzigd door Pedullist op 26 jun 2017, 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie