Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

Weet iemand of ik ergens losse DR-snaren kan krijgen? Heb voor bijna niks een setje Fat Beams op de kop getikt maar wil die eigenlijk op m'n De Gier leggen en dan kom ik een B-snaar tekort :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Welke snaren?

Bericht door Bolobass »

Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Welke snaren?

Bericht door Erelid »

RaySting schreef:mmm....probeer 2 setjes elixir 14102 te bestellen, maar ik zie bij verschillende aanbieders een verschillende benaming en verschil in doos,
nanoweb
nickelplated
50-70-85-105
maar de ene doos noemt het heavey..de andere medium....zie op het screenshot het verschil tussen Thomann en KeyMusic...weet iemand hoe dit zit....prijzige snaren dus wil wel de goede bestellen....ook tips mbt de goedkoopste aanbieder zijn welkom?
Volgens mij is nog niet zo heel lang geleden de coating verbeterd op de Elixers zodat ze ook beter tegen plectrums kunnen. 1 van de 2 verpakkingen zal de oude zijn denk ik.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Welke snaren?

Bericht door anavrin »

BassAgent schreef:Weet iemand of ik ergens losse DR-snaren kan krijgen? Heb voor bijna niks een setje Fat Beams op de kop getikt maar wil die eigenlijk op m'n De Gier leggen en dan kom ik een B-snaar tekort :mrgreen:
Ik heb nog wel een dikke B van een setje GHS BassBoomers over.
Ooit een setje voor 5-string gekocht omdat ik een reservesetje nodig had en de lokale gitaarwinkel geen 4-string setjes meer had.

Laat maar weten of je die wil.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5275
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Welke snaren?

Bericht door 4snaarinstrument »

Voor roundwounds gebruik ik gewone fender nickel snaren. Ik vind ze erg fijn.
Fender
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Re: Welke snaren?

Bericht door frieteboer »

Vorige week mijn elixir snaren vervangen door DR Hi-Beams, omdat de elixirs niet meer de levensduur hebben bij mij van vroeger. Na 3 maanden waren de elixirs zo goed als dood, waar ik voorheen makkelijk een half jaar deed met de snaren zonder echt klankverlies. De Hi-Beams hebben een zeer goed geluid, een goede volle klank op de D en G snaar, dat was bij elixir wel anders. Echter na 3 uur thuis pielen en een gig zijn de snaren qua akoestische klank al halverwege de dood, maar nog net acceptabel. Versterkt zit de grom en het knorretje er nog wel redelijk in. Ben benieuwd hoe lang ze het nog vol houden.

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Welke snaren?

Bericht door ThaRoadWarrior »

Wie heeft er nog een goede tip voor een set flatwounds op een 5 snaar, die met 34" scale toch een strakke lage b oplevert ?
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Re: Welke snaren?

Bericht door Rolandboer »

D'addario chromes! Met de 0.132 B snaar moet dat strak genoeg zijn, daarnaast vind ik chromes ook lekker veel spanning hebben van de flatwounds die ik geprobeerd heb. Ik weet uit ervaring dat Fender flatwounds ook aardig wat snaarspanning hebben, maar ik durf niet te zeggen of die ook een 5 snarige set daarvan maken.

Ik gebruik een setje chromes op mijn fretloze 5 snaar, ook een 34" mensuur. Meer dan genoeg spanning :)
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Welke snaren?

Bericht door ThaRoadWarrior »

Dat zijn de ECB81-5 denk ik?
Ga ik zeker even uitproberen, thanks !!
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Welke snaren?

Bericht door Sanders »

Ik vind er persoonlijk niets aan (zowel Fender als D'Addario). Beetje vlakke klank. LaBella heeft ook die hoge spanning en een betere klank.
https://www.labella.com/strings/category ... unds-bass/
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

Heb nu een setje Dunlop Super Brights op m'n De Gier gelegd, en dat werkt wel zeg, kanonne! Lekker hoge spanning, gebalanceerd soundje... Voelen wat smoother dan Ernie Balls maar vergelijkbaar in sound. Fijn!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Welke snaren?

Bericht door nangyala »

Oeh nu wordt ik wel benieuwd, ik heb hier een setje nickel wound 45/125 liggen. Jouw setje ook nickel?
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

Eehhh ja dacht t wel! Ik koop altijd nickel.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Welke snaren?

Bericht door nangyala »

Verrassend dat je de hoge snaarspanning noemt, in de beschrijving staat namelijk low-tension, waardoor ik huiverig ben om ze erop te leggen.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke snaren?

Bericht door BassAgent »

Ja, dat had ik ook. Ik moet je zeggen dat ik niet zo scherp ben op dat soort eigenschappen van snaren, en misschien komt het wel ook een beetje doordat de snaren die erop lagen (DR denk ik) niet zo stijf waren (en een beetje oud).
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie