Internationaal verkopen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Internationaal verkopen

Bericht door ElBasstardo »

Heeft iemand ervaring met het verkopen en internationaal verzenden van een bas buiten gangbare sites als eBay e.d. om?
Waar moet ik op letten?
- Op welke manier betalen?
- Verzendmethode?
-...?
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Internationaal verkopen

Bericht door BassAgent »

Ik heb mijn Celinder via Basschat verkocht. Het verzenden werd toen geregeld door de koper via DHL, die kwamen 'm bij me thuis ophalen. Heb toen via PayPal laten betalen. Goed inpakken is het ding ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Internationaal verkopen

Bericht door SpcMnk »

Binnen Europa is betalen via de normale bank het handigste. Daarbuiten zijn er andere methodes. In ieder geval geen paypal bij grote bedragen!!

Verzenden binnen de EU heb ik goeie ervaringen met GLS. De meeste andere nemen ook geen grote pakketten. UPS wel maar die vragen belachelijke bedragen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Re: Internationaal verkopen

Bericht door ElBasstardo »

Geen PayPal??
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Internationaal verkopen

Bericht door SpcMnk »

Bij kleine bedragen geen probleem. Maar bij grotere bedrage.. denk dat als je even zoekt hier op het forum dat je de nodige voorbeelden tegenkomt waar er 'issues' zijn geweest.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Internationaal verkopen

Bericht door Peachabell »

Via MP ben ik 1x benaderd door een Fin die een Kawai sequencer wilde kopen.
We zijn overeen gekomen dat Paypal als transactiemiddel geschikt was.
Hij maakte geld over, toen ik het binnen had, werd de sequencer op de post gedaan.
Ik heb op exportafdelingen van bedrijven leren inpakken en heb daarbij ook kunst voor transport ingepakt,
waardoor ik geen problemen verwachtte.
Mailtje terug gekregen dat de sequencer functionerend aangekomen was.

Ik ben ook gemaild door een Tsjech die m'n motor die op Mp stond wilde kopen.
Hij heeft nog een keer in gebrekkig Engels gebeld. We zijn een prijs overeen gekomen.
Ik heb de papierkwesties rond export uitgezocht en aangegeven dat ik hem daarbij zou assisteren.
Hij is langsgekomen met een aanhanger, rekende cash af, liet de motor overschijven en de exportpapieren regelen en vertrok weer.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Internationaal verkopen

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef: 13 jun 2017, 19:16 Bij kleine bedragen geen probleem. Maar bij grotere bedrage.. denk dat als je even zoekt hier op het forum dat je de nodige voorbeelden tegenkomt waar er 'issues' zijn geweest.
Kun je een paar issues noemen anders blijft het zo vaag? geen zin om het hele forum af te zoeken.
Ik dacht dat Paypal altijd wel redelijk betrouwbaar was. Behalve dan dat je een hogere koers betaalt dus altijd wat duurder uit bent met Paypal. Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad in ieder geval. En je kan eventueel je geld terug krijgen mocht het mislopen, dat kan bij een bank niet.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Internationaal verkopen

Bericht door SpcMnk »

Er is een koperbescherming. als je verkoper bent is die service helaas minder grappig. Een koper kan er voor zorgen dat je account wordt bevroren totdat een 'klacht' is opgelost naar wens van de koper...Friend transfer in paypal heeft dit niet en is dus als verkoper 'veiliger'.

en tsja, als je info wil hebben dan zul je er soms even naar moeten zoeken. enige wat ik aangeef is dat paypal niet alleen maar positieve ervaring oplevert. Kijk hier ook naar voor je het gebruikt. Zelf gebruik ik paypal alleen maar voor relatief kleine bedragen en vind het een prima service. Afgezien van de schofterige wisselkoers truc.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Internationaal verkopen

Bericht door wombatboter »

Ik verkocht mijn Wal aan een Ier en gebruikte PayPal omdat hij dat absoluut wou...Hij stortte het geld maar de som werd geweigerd door PayPal omdat die te groot was...de som moest dus in verschillende schijfjes verzonden en goedgekeurd worden of het ging niet. Heel gedoe...Toen ik mijn geld wou overschrijven naar mijn gewone rekening lukte dat niet en moest ik van PayPal bewijzen dat ik "echt" bestond (men vroeg een kopie van mijn identiteitskaart en zelfs desnoods gas of electriciteitsrekeningen (..)). Ik heb gebeld en daar heeft er me iemand gezegd dat ik als nieuwe klant nog te weinig transacties had gedaan om me al te vertrouwen dus ging men het geld nog een kleine maand bijhouden tot ze gerustgesteld (?) waren. Niks aan te doen en een kleine maand later heb ik opnieuw moeten bellen om mijn geld vrij te maken en een week later werd dat goedgekeurd...En dan kreeg je nog die aanzienlijke fee die ze zichzelf toewuiven...Ik heb er alleszins een afschuw aan overgehouden, ik ben niet echt enthousiast.
Anderen zeggen : "nog nooit last mee gehad". Tja, ik dus wel...
what fools these mortals be
Plaats reactie