Effecten-GAS

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Effecten-GAS

Bericht door aap »



Heb de orginele beta gehad. Heerlijk pedaal, gebruikte hem live te weinig. Maar deze versie die je kan gebruiken als OD of als preamp doet mijn hartje weer sneller kloppen.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

GAS voor iets ter vervanging van m'n Line6 DL4. Ik loop tegen de beperking aan van te weinig presets. Voorlopig lijkt de Strymon Timeline aan de meeste van m'n eisen te voldoen: voldoende (programmeerbare) presets en een looper van minstens 15 seconden waarbij de loop zowel in reverse als halftime gezet kan worden. Ik twijfel alleen of de meer analoog klinkende delays wel overtuigend genoeg klinken. Heb ook geen idee of de oscillaties goed klinken. En de 'Sweep Echo' van de DL4 lijkt me niet meteen te reproduceren met een Timeline.

Afbeelding

Het zal niet voor direct zijn, maar ik hou me aanbevolen voor andere delays.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Effecten-GAS

Bericht door rich13 »

Een flanger.

Vrijdag ga ik een MXR micro flanger halen.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Effecten-GAS

Bericht door Madame Clapotis »

MagicOnion schreef: 14 jun 2017, 10:39 GAS voor iets ter vervanging van m'n Line6 DL4. Ik loop tegen de beperking aan van te weinig presets. Voorlopig lijkt de Strymon Timeline aan de meeste van m'n eisen te voldoen: voldoende (programmeerbare) presets en een looper van minstens 15 seconden waarbij de loop zowel in reverse als halftime gezet kan worden. Ik twijfel alleen of de meer analoog klinkende delays wel overtuigend genoeg klinken. Heb ook geen idee of de oscillaties goed klinken. En de 'Sweep Echo' van de DL4 lijkt me niet meteen te reproduceren met een Timeline.

Afbeelding

Het zal niet voor direct zijn, maar ik hou me aanbevolen voor andere delays.
Is een M5 (24 presets) geen logische vervanger voor je DL4? Of een M9 (100+ presets) als je de looper erbij wilt. Ik dacht dat de M-reeks nagenoeg alle sounds van de DL4 in zich heeft?

De Nemesis Delay van Source Audio lijkt me ook de moeite. Maar heeft geen looper, heeft zonder de extra Hub maar 4 presets (voor de prijs (+midicontroller...) samen heb je dan al een tweedehandse Timeline...).

Online lees ik dat een 2dehands Eventide Timefactor over het algemeen goedkoper gaat dan een Strymon Timeline. Al is 'goedkoop' relatief :D
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

Tja, dan zou het de M9 moeten zijn. Maar dat ziet er nogal een vliegdekschip uit, en ik wil het formaat ook een beetje beperken. :) Plus het feit dat ik al op heel wat plekken heb gelezen dat de switches niet bepaald fantastisch zijn. Die op m'n DL4 heb ik al vervangen, en dat was echt een rotjob. Dus dat wil ik ook vermijden.

De Eventide is inderdaad wat goedkoper, ook tweedehands. Die lijkt me qua presets programmeren wel iets minder overzichtelijk (in vergelijking met de Strymon Timeline), maar daar kan ik me overheen zetten. Beiden kan je wel aan de pc hangen en met software ("on the fly") presets programmeren, handig, want dan moet ik niet eindeloos door menu's scrollen op het pedaal zelf. :mrgreen:
Ik las wel in de handleiding van de Eventide Timefactor dat als je een loop in halftime opneemt dat de audio kwaliteit dan minder zou zijn? En dat is iets wat 'k regelmatig doe, een (lange) loop in halftime opnemen en dan terug versnellen (+reverse). Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat hoorbaar is, die verminderde opnamekwaliteit...
Bij de Strymon is het ook wel een pluspuntje dat je handsfree tussen delay/preset en de looper kunt schakelen. Dat is bij de Eventide niet, al weet ik niet of dat ook het geval is als je er een externe midi-controller aan hangt? Midi is nog redelijk onbekend terrein voor mij. :lol:
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Effecten-GAS

Bericht door Rodi »

ik heb al een poosje GAS voor een Aguilar Octamizer. In mijn huidige band zal ik het weinig gebruiken, maar het blijft GAS opwekken en soms heb ik projecten waarbij ik modernere muziek speel waar een dikke vette syntbas nodig is...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Effecten-GAS

Bericht door Pedullist »

Ik heb er eentje gekocht vanwege de tilt eq (gebruik ik vaak bij mixen en was voor mij reden genoeg voor aanschaf) en ik vind hem erg fijn. Alleen als je hem uitzet is het altijd even schrikken.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Effecten-GAS

Bericht door Rodi »

want?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Effecten-GAS

Bericht door Pedullist »

Dan klinkt alles dun en iel
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Effecten-GAS

Bericht door Marble »

MagicOnion schreef: 14 jun 2017, 20:54 Tja, dan zou het de M9 moeten zijn. Maar dat ziet er nogal een vliegdekschip uit, en ik wil het formaat ook een beetje beperken. :) Plus het feit dat ik al op heel wat plekken heb gelezen dat de switches niet bepaald fantastisch zijn. Die op m'n DL4 heb ik al vervangen, en dat was echt een rotjob. Dus dat wil ik ook vermijden.
De M9 is volgens mij net zo groot als de DL4. De M13 is inderdaad een vliegdekschip...
En ja, die switches daar had ik ook al last van (op mijn M13). Verder wel een top apparaat met veel coole effecten! Die Sweep Echo is zo fijn!
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Effecten-GAS

Bericht door Madame Clapotis »

Voor de afmetingen van de M9 hoef je het niet te laten, denk ik. Is misschien net wat groter dan de DL4, maar niet onoverkomelijk veel?
Persoonlijk nog geen last gehad met de switches op mijn M5 of M9, beide tweedehands gekocht, dus daar maak ik me voorlopig geen zorgen over.
Afbeelding

Oh en btw, MIDI was voor mij ook compleet onbekend, een klein jaar geleden. Maar ik begin er nu, na me ietsje verdiept te hebben, aardig wat van te kennen. :oudezak:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

Aha, op foto leek de M9 mij altijd toch nog een stukje groter dan de DL4, my bad :) en tja, de switches zijn toch iets wat mij tegenhouden, want anders zou de keuze wel wat makkelijker zijn. Ik moet sowieso nog eens bedenken wat ik allemaal exact zou willen qua gebruiksgemak (manier van schakelen) en MIDI-mogelijkheden.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Effecten-GAS

Bericht door blablas »

Kwam dit tegen bij Thomann, gecombineerde tuner en effect voeding, slim verzonnen door HB!!
Heb beiden niet nodig (op het moment) en kan de verleiding weerstaan, maar kan heel handig zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Effecten-GAS

Bericht door Ken »

Da's inderdaad een slimme 'vinding'. Hoe simpel kan het zijn...
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Effecten-GAS

Bericht door ThaRoadWarrior »

Inderdaad slim, en heel ruimtenbesparend !
Als de uitgangen nu ook nog 'geisoleerd' van elkaar zouden zijn, ideaal...
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Plaats reactie