Trickfish Bullhead

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Trickfish Bullhead

Bericht door we tigers »

Ik ben aan het rondkijken naar een andere versterker. Ik begeer eigenlijk een dikke Aguilar DB 750 of 751, maar bij mijn oriëntatie rondje kwam ik op de nieuwe Trickfish versterkers. de Bullhead .5k en de Bullhead 1k. Ik heb wat mailcontact gehad met Paul van Bass Matters en hij is laaiend enthousiast over die dingen. Ook op zijn Facebook pagina schalt hij de loftrompet. Is er iemand hier op BGF die al wat ervaring heeft met een van deze versterkers?

De Bullhead .5k
Afbeelding
Ik hou wel van die complet no-nonsense look. Een blauwe doos met grote chickenheads en dat is het.

De Bullhead 1k
Afbeelding
Het uiterlijk van deze is niet zo fraai. En die vier leds zijn bijna een landingsbaan als ie aan staat. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de sound.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door Rieno »

Die felle leds zijn ook bij Aguilar niet te missen :P Dus wat dat betreft....die 1K is wel flink lelijk idd!

Het is wel weer een beetje een hype-versterker, want alles en iedereen heeft het er op het moment wat over. Dat zorgt ook voor gekleurde meningen, in mijn beleving. Het beste is echt om eens zelf te gaan luisteren, liefst ook op jouw speakerkasten. Een fabrikant ontwerp z'n kasten natuurlijk ook niet op andere versterkers en andere combinaties klinken gewoon (totaal) anders.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door HNZ »

Wat Rieno zegt!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door SpcMnk »

Zag inderdaad op FB dat Paul er wild van is. Maar hij gebruikt hem dan wel alleen als power amp met een Monique pre-amp... dan kun je dus net zo goed een willekeurig ander amp gebruiken met die B&O module erin...

Maar, 900 euro voor 700Watt aan kwaliteit is niet slecht. Maakt me ook wel nieuwsgierig.

Voor de rest, wat Rieno zegt. :)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door rich13 »

Wel bijzonder dat het uiterlijk zoveel verschilt. Je zou toch meer herkenbaarheid onderling verwachten.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door Rodi »

Op de 0.5k hebben ze bespaart op de "gimmicks". Daarom is er zo'n verschil.
En zoals SPCMnk zegt gebruikt Bullhead 1K dezelfde eindtrap als vele andere versterkers zoals Aguilar tonehammer 500. Ze hebben het dan ook over piekvermogen. Ik ben wel benieuwd of er serieus peut in zit. De voorversterker is van Mike Pope en dat schijnt echt heel goed spul te zijn.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door we tigers »

De eindtrap is dezelfde als de Aguilar AG700 en nog een paar van die bakken. Die is inmiddels wel next level ten opzichte van de Tone Hammer 500.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door Rieno »

De 1K heeft geen B&O eindtrap, maar een Pascal :) Stukken nieuwer en dus substantieel anders. Die vergelijking gaat dus niet op. De 0.5K heeft wel een B&O begreep ik.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door we tigers »

Klopt. Maar de eindtrap in de .5k is wel een andere/ nieuwere dan die van de Tone Hammer. Hij zit ook in de Genzler en de Darkglass Microtubes,
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door HNZ »

Als die versterkers allemaal de zelfde eindtrap hebben waarom is men dan zo laaiend over wéér zo'n modelletje???
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door Rieno »

Het verschil zit 'm in de voicing van de voortrap en daar kun je natuurlijk een wereld van verschil maken. Een goede eindtrap versterkt een signaal zonder dat signaal verder nog te veranderen, dus daar zit het interessante zeker niet. Daarom gebruiken ze ook bijna allemaal dezelfde ontwerpen :) Het ontwerpen van een voortrap met al z'n eigenschappen en extra's, dat is waar je als fabrikant het verschil mag en kan maken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door bassooka »

uitproberen en, je eigen ding meenemen en vergelijken...maar dat zegt natuurlijk niets over hoe je in 'de mix' zal klinken.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Trickfish Bullhead

Bericht door Muziekschuur »

De Peavey's (mega en Max) hebben eigen eindtrappen trouwens.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie