Hier weer 'ns een vreemd reparatie/modificatie - klusje ,....t.w : Een Bugera V55 Infinium .
De klachten waren : "Het overstuurde kanaal klinkt zo maf , dat er niks mee valt te doen .....
..en het chassis onder de knoppen wordt verschrikkelijk heet"
En idd ,...de versterker klonk op beide kanalen "dun" ,...en het overstuurde kanaal nog "dunner".
Om deze klacht op te lossen ben ik de printplaat maar te lijf gegaan en een aantal modificaties aangebracht.
Erg makkelijk ging dat nou ook weer niet ,....de printplaat is uitgevoerd met smd-componenten , ...en een schema is van dit type niet te vinden op internet.
Zuiver en alleen het pure versterker gedeelte is echter identiek aan de gewone "V55" , zij het dan , dat de component-nummering compleet anders is
Nou ja ,....met een vergrootglas en een universeelmeter kom je weer een heel eind ,....maar is wel tijdrovend.
De versterker klinkt nu op beide kanalen prachtig , ....en de gewenste mate van oversturing is nu ook netjes af te regelen
W.b.t. de warmte-ontwikkeling :
Mijn eerste gedachte ging uit naar de bias instelling/regeling , maar dat bleek gewoon in orde te wezen
Het bleek idd zo dat ie erg warm werd , .....dus maar effe spitten in de oncourante-onderdelen-kist ,.....en zowaar een knap 24Volt DC ventilatortje ( die ik perse op 12 volt laat lopen ivm geluidsreductie ), ...alsmede een aardig 12 V transformatortje ,... een paar zgn stoelhoekjes ,.. wat componentjes ,....en als isolatie een stuk uit een nieuwe fiets-binnenband van de Action

, zorgen er nu voor dat het chassis koel blijft.

Dubbele agenda's ,...ik vermoed dat die ergens in de reclame aangeboden worden...