Bassman Geluid, maar dan budget

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
McG
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 sep 2011, 15:46

Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door McG »

Hallo,
Ik ben op zoek naar het bassman geluid, maar dan goedkoop.
Momenteel heb ik m'n sansamp bassdriver programmable ingesteld op wat volgens tech21 het geluid moet zijn.
Nu twijfel ik of ik een PA amp met een cab moet aanschaffen, of een combo en dan de bassdriver in de effect return moet doen, of misschien naar een bassman kloon moet kijken. Wat kan ik het beste doen?
Laatst gewijzigd door McG op 25 jun 2017, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Everytime you hear the BASS,
the devil gets punched in the Face.
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Re: Bassman clone of niet?

Bericht door bassooka »

een hartke lh 500 is een goedkoop alternatief. Ik stond ervan versteld hoe hard de eq. op elkaar lijkt. Een bassman heeft lampjes en de lh 500 is een transistor maar met een pedaal zoals de jouwe kom je toch al ver. Qua speaker ken ik de nieuwe hydrives niet maar de versterker op zich is lekker.
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door Jazzshua »

Wat je nog mist is de warmte van de buizen..., het typische buizengeluid..., en naar mijn inzien ga je dat nergens uit krijgen.., behalve uit een echte buizenversterker....

Bij mijn GB Streamliner hebben ze een serieuze poging geprobeerd te ondernemen..., met succes.., maar bij lange na nog niet het echte buizengeluid.

misschien een ouwe tubeamp op de kop tikken, en met wat mods evt. het bassman geluid benaderen..., met de nadruk op benaderen..

Succes
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door dr. Bassvibes »

Heel veel moeite om het te benaderen... Spaar dan voor een Bassman! Er zijn pedaaltjes die het geluid simuleren, zijn al topics over volgeschreven hier. Een PA-amp kopen zou ik sowieso niet doen, beter koop je een basversterker. (Ook hierover is al het een en ander geschreven, zoekt en zij gult vinden)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door AmericanIdiot »

dr. Bassvibes schreef: 26 jun 2017, 18:42 Heel veel moeite om het te benaderen... Spaar dan voor een Bassman! Er zijn pedaaltjes die het geluid simuleren, zijn al topics over volgeschreven hier. Een PA-amp kopen zou ik sowieso niet doen, beter koop je een basversterker. (Ook hierover is al het een en ander geschreven, zoekt en zij gult vinden)
Het eerste ben ik met je eens, een fulltube geluid krijg je alleen met een fulltube amp.

Een PA amp kan een prima oplossing zijn als je flexibiliteit m.b.t. verschillende impedanties en veel vermogen zoekt. Die Sansamp heeft een 0dB balanced XLR output en daar kun je prima een PA poweramp mee aansturen. Tegenwoordig zijn er diverse lichtgewicht poweramps op de markt en ook steeds betaalbaarder. Dergelijke vermogens en impedantie-flexibiliteit vind je niet in een basstop, helemaal niet voor dat geld.

Zie mijn signature, de Trace V-Type die ik gebruik is een fulltube preamp en ook nog eens een Bassman kloon; nee het totaal klinkt niet als een Bassman. Verder klinkt het verdomd goed (genoeg voor mij).
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door Hans58 »

AmericanIdiot schreef: 26 jun 2017, 19:54 Verder klinkt het verdomd goed (genoeg voor mij).
En daar gaat het toch uiteindelijk om. :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door Muziekschuur »

De Peavey Minimax komt dichtbij.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door MR. LEE »

Hoe kon het mogelijk zijn dat in de half jaren '80 diezelfde Fender Bassman versterkers voor een "keutel" 2ehands te koop werden aangeboden ,.....en dat de animo voor die dingen toen gering was :roll:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door dr. Bassvibes »

Zo raar is dat toch niet? Toen waren er nieuwe dingen hip en was een Bassman gewoon een 10 jaar oude, veel te zware versterker.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door zomnius »

Afbeelding


ik heb net een lekkere speakerkast op de kop getikt nu nog een batsman moppie of zoiets voor weinig....

ik dacht aan dit topie. Vond ik toen echt tegen klinken.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door zomnius »

3rd party disabled? why? kunnen we net zo goed naar Facebook gaan...
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door bazz59 »

dr. Bassvibes schreef: 29 jun 2017, 18:16 Zo raar is dat toch niet? Toen waren er nieuwe dingen hip en was een Bassman gewoon een 10 jaar oude, veel te zware versterker.
dat is nu toch ook nog zo :oudezak:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door Muziekschuur »

MR. LEE schreef: 29 jun 2017, 09:57 Hoe kon het mogelijk zijn dat in de half jaren '80 diezelfde Fender Bassman versterkers voor een "keutel" 2ehands te koop werden aangeboden ,.....en dat de animo voor die dingen toen gering was :roll:
Er was een enorme vernieuwing in de 'sales'. En je kon die amp niet meer aanbieden bij de electronica zaak om de hoek voor reparatie of nieuwe buizen. Philips had toen al enige tijd haar fabrieken voor de fabrikage van electronica buizen gesloten. En buizen, personeel en de grote dikke elco's werden schaars.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Bassman Geluid, maar dan budget

Bericht door MR. LEE »

Muziekschuur schreef: 04 jul 2017, 09:42
MR. LEE schreef: 29 jun 2017, 09:57 Hoe kon het mogelijk zijn dat in de half jaren '80 diezelfde Fender Bassman versterkers voor een "keutel" 2ehands te koop werden aangeboden ,.....en dat de animo voor die dingen toen gering was :roll:
Er was een enorme vernieuwing in de 'sales'. En je kon die amp niet meer aanbieden bij de electronica zaak om de hoek voor reparatie of nieuwe buizen. Philips had toen al enige tijd haar fabrieken voor de fabrikage van electronica buizen gesloten. En buizen, personeel en de grote dikke elco's werden schaars.

...ik denk gewoon aan een mode-gril onder muzikanten.
Ineens hadden de Bassman - en Twin Reverb amps het "gedaan" ,.....om er later weer achter te komen dat ze toch beter waren dan eerder gedacht.
Tja,....'t weegt een beetje :|
Plaats reactie