Siebe Palmen - Is Alles Naar Mens?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Siebe Palmen - Is Alles Naar Mens?

Bericht door BassAgent »

Een tijdje geleden speelde ik met Siebe Palmen op het Café Theater Festival, en de liedjes uit die voorstelling hebben we opgenomen. Alle gitaar- en baspartijen door ondergetekende, evenals de backing vocals. Ik heb op de lead vocals na ook alles opgenomen, inclusief de vleugel en dat was voor het eerst, dus daar ben ik best trots op :cheer:
Check 'm hier op Spotify!

Je hoort op het Horecalied m'n ouwe Precision, LAG akoestische gitaar en Fender VI. Op Mannen Die Drinken m'n ouwe Precision en Squier Jazzmaster, op Oscar ook de Jazzmaster maar de baspartij is m'n De Gier. Basjes ingespeeld via de DI van m'n Eich T-500.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Siebe Palmen - Is Alles Naar Mens?

Bericht door Pedullist »

Leuke liedjes (die fijn onverwacht moduleren), fijne soepele zanger, mix is ook prima. Wel wat kleine dingetjes, maar dat kan smaak zijn. Er staat 'demo' dus ik ga het gewoon zeggen. :D Het is netjes opgenomen dus makkelijk op te lossen denk ik. De bas is bij alle drie overheersend. Als ik mijn impuls zou volgen zou ie 2dB zachter kunnen en een dipje rond de 75-100Hz moeten krijgen.

Koortjes bij Horecalied zouden baat hebben bij wat subtiele compressie (per stem, niet op het totaal). Dat haalt de kantjes er een beetje af die wat opdringerig lijken in de mix (gaat om de leadzang hier). Rond de 300Hz en 1Khz hoor ik ook wat meeresoneren. Kan het niet controleren (zit niet in mijn studio maar ik gok 300hz = gitaar en 1Khz = piano. Klein dipje met een smalle Q van 1 tot 2dB zou misschien iets opklaren.

Mannen Die Drinken: bas is hier echt te dik vind ik. Deze moduleert wel erg leuk.

Oscar: mooi liedje en weer prima gezongen. Ook weer tamelijk warm (alhoewel het hier beter op zijn plek is). Brede gitaar klinkt precies goed (ietsje minder effect zou net zo effectief zijn denk ik). Vind de galm op de zang op het eind wel kloppend (en het is een mooie galm ook) voor het stuk, maar nét iets te veel. Bas is hier absoluut te hard en te bassig. Hij zoemt af en toe echt te hard door. Zou zelf naar een multiband compressor erbij halen, maar met eq (en eventueel wat normale compressie) moet het ook lukken.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Siebe Palmen - Is Alles Naar Mens?

Bericht door BassAgent »

Thanks! Het is gemixt door een gast die regelmatig rockplaten doet, dus daar kan het mede aan liggen. Dat effect op de gitaar in Oscar: ik heb het met een beetje delay ingespeeld en het is daarna nog door een Space Echo gegaan (201).
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Siebe Palmen - Is Alles Naar Mens?

Bericht door BassAgent »

Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Siebe Palmen - Is Alles Naar Mens?

Bericht door Pedullist »

Er was op zich wel sprake van excellente informatievoorziening
Plaats reactie