Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door rich13 »

@Haico: je bent zeker niet de enige. En ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb de nieuwe Opeth niet eens meer gekocht........

De mensen die mijn bandje waarderen zitten heel erg in de prog of sympho en bij voorbaat is van bepaalde namen alles al fantastisch. Menig platenspeler is gesneuveld omdat er teveel op gekwijld is tijdens het luisteren naar Tales of Topographic Oceans van Yes. Yuk...... men snapt ook niet dat ik het oude Genesis niet leuk vind. Dat heb ik best ook wel geprobeerd, maar ik vind het helemaal niks.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Altijd proberen, en niet al te moeilijk doen als het niet aanslaat. Zonder ooit wat nieuws te horen is het leven ook maar saai. Soms is er iets wat intrigeert, waardoor je het toch nog eens opzet. En voor je het weet heb je je leven toch ietsje verrijkt.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door RUIS »

Ik wil een date met Haico, dus ik vind het wel fijn dat hij hier nu 't één en ander post. Erg leerzaam.
Haico

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Haico »

Pedullist schreef: 02 mei 2017, 17:47 Ooit heb ik 6 of 7 keer de volledige Pink Floyd discografie geleend om me een maand onder te dompelen (elk jaar een maand) omdat ik móest snappen wat iedereen zo tof vond. Bob Dylan zelfde. Waarom zoveel moeite doen?
Ah! Je bent bekend met de exercitie en het gevoel. Nou... laten we zeggen dat ik bij poging 3 of 4 ben, en dat ik nog niet geaccepteerd heb dat sommige muziek wat voor mij lijkt te zijn, blijkbaar niet voor mij is. :) Tot de acceptatie heb ik soms wat frustratie. Maar... ik ben op de helft! En erover praten helpt altijd.

Tjarko. Die rust en acceptatie en die jij uitstraalt, en ik duidelijk nog niet bezit, maakt dat jij wél in het ouwe zakken tipock mag posten. En ik nog niet. En ook dát moet ik maar gewoon leren te accepteren.

ps. Ik heb die plaat van Opeth wel geluisterd. En die was tof. Die van Muse ook. En ook tof. 8) Ik moet gewoon niet zo'n watje zijn.
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door WouterTron »

Pedullist schreef: 02 mei 2017, 17:47Ooit heb ik 6 of 7 keer de volledige Pink Floyd discografie geleend om me een maand onder te dompelen (elk jaar een maand) omdat ik móest snappen wat iedereen zo tof vond. Bob Dylan zelfde.
Pink Floyd heb ik soortgelijke ervaringen mee, maar Bob Dylan vind ik wel een held. Maar eigenlijk misschien voornamelijk doordat het zo'n onwaarschijnlijk ondoorzichtig figuur is. Ik kan deze Dylan-docu wel aanraden. Misschien helpt het? Je kunt niets forceren, maar het voelt toch fijner om zo'n gigantisch invloedrijke artiest wel te kunnen waarderen.
Pedullist schreef: 02 mei 2017, 17:47 Ik lach nooit om moppen. Het ongemak zit hem vooral in de verwachting dat ik moet lachen, maar het niet doe. Niet omdat ik ze niet snap. Ik vind ze gewoon niet leuk.
Probeer deze eens. Vrijwel iedereen die ik ken vindt hem stom (ik niet). Misschien werkt hij daarom bij jou wel.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Twee docu's gezien in mijn leven. Vind het een lul (vooral die ene waar ie die interviewer lastig valt met geëmmer dat hij niet 'de waarheid' zou vertellen....wat is dan wel de waarheid Bob? Nou, 'de zwerver op de straat'. Pfffff. Ja hoor.). En zijn muziek niet om aan te horen. Ik heb genoeg moeite gedaan dunkt me. Heb zelfs een plaat. :D
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door WouterTron »

Je bent zelf een lul, maar wat vond je nou van de mop?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Ik moest lachen. Geweldig zelfs. Maar de mop zelf is niks, uit de mond van tientallen anderen echt niet voor een tiende zo grappig (ik kan zo drie collega's opnoemen). Wat hij doet is de mop inkleden met 'interne' grappen (gebracht met een goede timing) die het leuk maken. Echt grappige mensen weten een komisch momentum te creëren, en helaas worden de moppen in mijn leven zelden verteld door mensen zoals Norm.
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door WouterTron »

Je vond de mop leuk, dus.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Pfffff
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Hagen »

Ik kreeg niet alle interne grappen mee, wel genoot ik van de pretogen en het vooruitgeschoven plezier van Norm richting de clou.
Bob zie ik als een doorgeschoten azijnpisser niet gauw stralen van de lach. De man met 'de waarheid' is zijn eigen ivoren toren geworden.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door dr. Bassvibes »

Iedereen die een hekel heeft aan Bob Dylan stijgt in mijn achting.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Bornlivedie »

:mrgreen: Mooi,bij deze dan want ik kan die "stem" , zijn houding en bullshit teksten niet uitstaan
Bidet as it may
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door rich13 »

Tadaaaa hier ben ik. Over zes paarden getild, kan niet zingen, schrijft best behoorlijke teksten, maar zijn arrogantie stoort mij het meest. Zonder je fans heb je tenslotte niks te vreten.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door WouterTron »

'Arrogant' vind ik op hem niet zo van toepassing. Eerder 'onaangepast', op het autistische af. Maar dat vind ik juist gaaf aan hem.
Plaats reactie