Fender Jaguar American Standard (professional)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Albertbas
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2017, 10:01

Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Albertbas »

Hallo bassisten, ik wil een pleit doen voor de US Jaguar die Fender al weer uit productie heeft genomen.
Ik heb al van alles in mijn handen gehad van een echte Jazz tot Stingray en dan blijkt de praktische veelzijdigheid van deze Jaguar heel gunstig uit te pakken.
Dan wel de american standard want de Squier en de Jap zijn niet hetzelfde. De US heeft boven de voorversterker ook element keuze schakelaars en die zijn heel praktisch. Je schakelt zo van Jazz naar Precision sound en bovendien is er de serie schakelaar die voor een heel vol wollig geluid zorgt, je hebt dan de voorversterker niet nodig.
Een ander sterk punt is de batterij onafhankelijkheid. Batterij leeg? geen probleem, zet de elementen in serie en je hebt nog genoeg geluid. Dit in tegenstelling tot de Stingray, die doet zonder batterij niets.
Ik heb wel zelf de schakelaar functies gewijzigd, voorste schakelaar P element, midden serie/parral, en achter Jazz element, wel zo logisch.
Veel mensen vinden dat deze Jaguar te veel schakelaars heeft maar als ze logisch zijn geplaatst is het zo geleerd.
Qua sound is hij geweldig, het Jazz element heeft verstelbare magneten zodat de boel goed afgesteld kan worden en hij klinkt als de custom shop elementen op mijn Jazz.
In de P stand is het gewoon een Precision, zelf gebruik ik veel alleen het Jazz element en sommige nummers PenJ of serie PenJ, alleen P is niet mijn sound, maar hij zit er wel op. Ik hoop dat Fender nog eens een Professional Jaguar uitbrengt.
Albertbas
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2017, 10:01

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Albertbas »

Hier de foto van de Jaguar.
Bijlagen
IMG_1048.JPG
IMG_1048.JPG (203.08 KiB) 1273 keer bekeken
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Erelid »

Albertbas schreef: 03 aug 2017, 11:52 Dit in tegenstelling tot de Stingray, die doet zonder batterij niets.
Dit is niet waar: Als de batterij uit de Stingray haalt, heb je een passieve bas. Wel met een laag volume maar hij doet het.

Overigens vind ik de US Jag ook een heel tof ding.
Albertbas
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2017, 10:01

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Albertbas »

Je hebt gelijk Erelid, ik heb nog even gecheckt, maar het is zo zacht dat ik dacht dat ie dood was, toch maar zorgen dat je batterijen bij je hebt.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door rensbass »

Mijn mainbas is al weer n heel poosje een jaguar deluxe uit Japan. Heeft 2 Jazz elementen in de 70's plek. Verder een eind t zelfde als de usa. Erg fijne bas, aktief staat altijd uit bij me. Elementen allebei aan in serie. K vind t jammer dat de usa er niet meer is, en jammer dat er geen 2 volume knoppen op zitten zodat je de elementen kan mixen.
En natuurlijk prachtige aparaten om te zien.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Sanders »

Ze zijn veelzijdig en klinken goed, maar ik vind ze zo ontzettend belabberd spelen als je neerzit.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Erelid »

Ik heb er een oogje op gehad maar heb uiteindelijk gekozen voor de nieuwe Elite Precision. ook omdat alles dan een beetje op de vertrouwde plek zit. Al die knopjes.. :oudezak:
Albertbas
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2017, 10:01

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Albertbas »

Ook een mooie bas, is die ook active?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Fender Jaguar American Standard (professional)

Bericht door Erelid »

Albertbas schreef: 05 aug 2017, 12:01 Ook een mooie bas, is die ook active?
Actief & passief.
Plaats reactie