Body laten herspuiten

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Frederiek »

Dat is cool... Sowieso netjes schuren/opvullen/primeren denk ik, afplakken evt. Misschien de spuiter vragen wat hij gebruikt? Dat je er niet net een primer op zet waar zijn lak niet op pakt oid. Misschien ook handig er vast een plank aan te schroeven in de neck pocket gaten.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Body laten herspuiten

Bericht door tjoepatjoep »

Beste spuiter vragen wat hij wil. Soms willen ze juist nog wat lak hebben zitten.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Hagen »

Ja, beter dan helemaal kaal maken. Dan moet je de laklaag opnieuw gaan opbouwen en is 1x spuiten niet voldoende.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Body laten herspuiten

Bericht door MR. LEE »

NURZE schreef: 03 aug 2017, 14:59 zo,


dit weekend vertrekt de witte stingray naar de spuiterij.

Mijn wagen wordt herspoten omdat ik een ongeval heb gehad, en de spuiter neemt de bas in één keer mee.
Hoe kan ik de body best preppen?

Hij is volledig wit.
- opschuren?
- primen?

ik hoor het wel.
Jeetje marijntje man ,....op 17 dec 2011 komt het idee bij je op om je bassie te laten spuiten.

en nu , ...dik 6,5 jaar later grijp je dan uiteindelijk het moment waarbij een schade herstel-bedrijf 'm effe gaat "meenemen" met het overspuiten van je auto.

kom je uit zeeland ?

:facepalm:

:D
Maupy
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 jan 2016, 13:26

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Maupy »

:lol: :lol: :facepalm:
Fender jazz bass olympic white
Fender Precision lake placid blue
Fender Precision Special olympic white
Hondo SG model shortscale (H620)
Boss GT-10B
Markbass F1 limited edition 450w + Marshall 2x15" 600w rms
Ibanez Soundwave 65w
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Re: Body laten herspuiten

Bericht door NURZE »

Is dit het niveau hier tegenwoordig ja?
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Rieno »

Nou ja, je moet je toch kunnen voorstellen dat het een bijzondere situatie is waarbij je al vaker gevraagd hebt naar de beste mogelijkheden en plaatsen, blijkbaar erg zuinig op je spullen bent, veel vooronderzoek wilt doen...en dan ineens gaat ie mee naar de autospuiter 'omdat het zo uitkomt' ;) Voor een buitenstaander toch een verrassende gang van zaken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Frederiek »

Als dat nou ineens de beste optie lijkt te zijn... :) Als het goed gaat was het in ieder geval de goedkoopste optie!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Mach1 »

Zelf de body preppen komt nog veel nauwer dan spuiten. Spuiter vragen wat hij wil idd.

Je kunt hem ook naar De Haar brengen. Hij doet alles voor heel schappelijke prijzen. Spuitwerk is minstens zo fraai als wanneer het uit de Fender fabriek komt, ook de non-relic!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Basvarken »

Ik heb niet zulke beste ervaringen met een autospuiter die een gitaar wel eventjes mee zal nemen.
Eén woord: Sinaasappelhuid.

Een gitaar aflakken is een ander proces dan een deur van een auto bijspuiten.
Waar het vooral misgaat is het ontbreken van het schuurproces. Een autospuiter doet zijn plamuurwerk, hij zet er wat grondverf op en daarna wordt er één laag verf opgebracht. Drogen en klaar is kees.

Bij een gitaar is het van belang om na het lakken goed te schuren in opeenvolgende stappen van fijnheid tot wel 1600 grit (of misschien zelf meer). Net zolang tot er helemaal geen sinaasappelhuid meer te zien is. Daarna polijsten. Net zolang tot je geen swirls meer ziet. Een tijdrovend klusje.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5288
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Re: Body laten herspuiten

Bericht door 4snaarinstrument »

NURZE schreef: 13 aug 2017, 15:04 Is dit het niveau hier tegenwoordig ja?
+1. Ik zou al gelijk afhaken om verder iets te posten.
Fender
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Body laten herspuiten

Bericht door MR. LEE »

zulke reacties begrijp IK nou weer 'ns niet !

Zijn jullie dan mensen met zulke lange teentjes ,....humor-loos,.....en vlak , zodanig dat je op eieren moet gaan lopen ?
( of behoor je tot die categorie waar 't alleen maar naar een ander gericht mag zijn ? )
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Re: Body laten herspuiten

Bericht door Jimb »

Relax, een beetje humor moet kunnen, Nurze is toch zeker wel een graag geziene persoon op het forum en we kijken ook zeker uit naar het resultaat.

Helaas heb ik zelf nog geen ervaring met spuitwerk, ik kreeg pas wel de opmerking van onze band chauffeur dat hij dat wel een keer voor mij wil doen, hij werkt op een autospuiterij en daar hebben ze al vaker een keer een gitaar body gespoten. Kan dus ook meevallen natuurlijk.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Body laten herspuiten

Bericht door MR. LEE »

Je kunt het zelf doen ,....maar Basvarken heeft gelijk , het is gewoon een tijdrovende klus.
1e ) Schuurtje/berging goed stofvrij maken , en daarna de wanden en plafond vochtig maken met een plantenspuit.
( "stof" is altijd je grootste probleem .)
2e ) De ZEER goed voorbewerkte body door een schroefgat van de pocket ophangen aan een beetje strak gespannen ijzerdraad.
3e ) Verflaag rustig in meerdere keren opbouwen met spuitbus.
4e ) Een aantal laagjes zgn nat-in-nat mag ,....maar daarna een paar dagen laten drogen en zeer fijn schuren.
5e ) De hele cyclus weer herhalen totdat ie er lekker vol in staat.

Je zult goed leren vloeken ,....want de kans op hangers , zakkers en druipers is ZEER groot bij de zijkanten , en dan vooral bij de welvingen. :mrgreen:

...Daarom kost het ook altijd een "paar duiten" om dit ergens goed :!: te laten doen . :wink:

( Als het allemaal NIET zo veel uitmaakt , en het moet van een afstand bekeken alleen maar in een kleurtje staan , dan kun je het met een rollertje doen . :roll: )
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Body laten herspuiten

Bericht door MR. LEE »

ik hoop dat 't niveau zo weer een beetje oke is ,.......ja ? :D

Overigens :
Als je dit door een spuiterij wilt laten doen , dan kun je het beste terecht bij die jongens die motorfietsen spuiten. :wink:
Plaats reactie