blablas DHZ gedoe

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Monkey schreef: 18 aug 2017, 17:12
blablas schreef: 14 aug 2017, 16:12 Nee, wordt dit.
Afbeelding
Beetje een Parker headstock...
Afbeelding
Een beetje ja... maar wel met een eigen twist, Parker was ook mijn inspiratie voor deze vorm, gewoon een mooi simpel ontwerp.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Afbeelding
Tweede body klaar om gezaagd te worden, en samen op de foto om de verschillen te zien.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

En tweede ook gezaagd.
Afbeelding

Even op elkaar om het verschil tussen de gitaar en bas body te laten zien.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7470
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door Jarno »

Mooi!

Ik vind vooral die kop van de bas die Parker deed voor Steve Swallow heel mooi elegant, superdun, met carbon versteviging. De latere productie modellen zijn een stuk dikker.
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Afbeelding
De buitencontouren bewerkt, zijn netjes strak.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Tussendoortje

Bericht door blablas »

Afbeelding
Was gisterenavond eindelijk de volume/volume regeling zat, heb daar nu volume/balans van gemaakt.

Niet echt (lees: niet) zichtbaar op de foto maar het is DHZ gedoe. :wink:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

doodle

Bericht door blablas »

Overgang naar 'the black beast II'.
Afbeelding

Afbeelding
Moet alleen de snaren nog vervangen door zwarte maar aangezien deze set er net een week op zit komt dat later.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door Thunder »

Zijn de pickups, pre-amp etc. van de Fortress eigenlijk exact gelijk aan de Corvette?
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Hangt van de Corvette af.
Dit zijn' gold label' pickups en dus actief, deze zijn ook te vinden in diversen Corvette's.
Preamp weet ik niet.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door BassKees »

Later ook nog zwarte frets?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Nee, ik ga niet herfretten of ze kleuren, het moet leuk blijven.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Besloten dat ik de nikkel snaren kan gebruiken op een andere bas, dus:
Afbeelding
The black beast II

Grappig feit dat ik tegen kwam tijdens de conversie, de standaard chromen stem mechanieken hadden sleutelmaat 14, de zwarte vervangers 15.
De chromen komen uit China, de zwarte uit Duitsland (? Via Thomann), op beiden staat het Warwick logo.
Laatst gewijzigd door blablas op 29 apr 2018, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Nieuwe speeltje.... en daardoor extra klus en puzzelen.
Afbeelding
Werkt met de meeste van mijn bassen zonder problemen, helaas zijn er ook een stuk of wat die het niet zomaar deden/doen.

-1e probleem: De twee Ibanez SR's die ik heb moesten een vulring van 6 mm dik onder de jack hebben, zonder deze ring gaat de zender niet niet diep genoeg in de jack in het jackgat dat onder een hoek in de body is geboord.
-2e probleem: Bij één van de SR's en mijn G&L-L2000 Tribute de batterij min en aarde om moeten draaien om er geluid uit te krijgen (internet tip).
-3e probleem: Spector Legend (Tone Pump) en twee DHZ bassen met een Glockenklang 3-band preamp geven een hoog fluitend bijgeluid - dit probleem loopt nog maar het gaat er steeds meer naar uitzien dat het aan de bouwwijze van de preamps ligt. Al diversen dingen geprobeerd zonder enig merkbaar resultaat, 'worse case' scenario is drie nieuwe preamps plaatsen.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door Jay2U »

blablas schreef: 18 nov 2017, 14:37 Nieuwe speeltje.... en daardoor extra klus en puzzelen.
Afbeelding
Werkt met de meeste van mijn bassen zonder problemen, helaas zijn er ook een stuk of wat die het niet zomaar deden/doen.

-1e probleem: De twee Ibanez SR's die ik heb moesten een vulring van 6 mm dik onder de jack hebben, zonder deze ring gaat de zender niet niet diep genoeg in de jack in het jackgat dat onder een hoek in de body is geboord.
-2e probleem: Bij één van de SR's en mijn G&L-L2000 Tribute de batterij min en aarde om moeten draaien om er geluid uit te krijgen (internet tip).
-3e probleem: Spector Legend (Tone Pump) en twee DHZ bassen met een Glockenklang 3-band preamp geven een hoog fluitend bijgeluid - dit probleem loopt nog maar het gaat er steeds meer naar uitzien dat het aan de bouwwijze van de preamps ligt. Al diversen dingen geprobeerd zonder enig merkbaar resultaat, 'worse case' scenario is drie nieuwe preamps plaatsen.
Het lijkt dat de preamps een hekel hebben aan het hoogfrequent uit de zender. Misschien extra afscherming, een extra condensator tussen + en - van de voeding en/of een klein condensatortje (< 1nF) tussen preamp output en aarde proberen.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Bij de DHZ'ers is de afscherming gewoon goed, die arrogantie durf ik wel aan. :)
Kreeg gisteravond al een tip om een condensator in de signaal draad naar de jack te zetten, dat leverde geen waarneembaar verschil op.
Ga morgen de suggesties van jou proberen.
Plaats reactie