versterkeronrust (gas, twijfel en zoektocht)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: versterkeronrust (gas, twijfel en zoektocht)

Bericht door Green Goblin »

we tigers schreef: 25 aug 2017, 11:49 Ik vind het een fijn ding, maar het formaat en gewicht beginnen stiekem me wel te irriteren.
Ik snap hem niet. Het probleem is dat het ding lomp is. Dan kun je hem wel gaan modificeren om meer laag te krijgen, maar na een tjdje ben je daar weer aan gewend en blijkt dat je je nog steeds een ongeluk loopt te sjouwen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: versterkeronrust (gas, twijfel en zoektocht)

Bericht door Laxe »

Hmm, je gedachten over een Genz Benz Streamliner kan ik wel plaatsen. Ik speel met een Streamliner 900 over twee DB112s. Dat geeft zo veel laag dat ik er vrijwel altijd laag uit moet draaien en ik heb hem nog nooit verder dan 10.00 open hoeven te hebben qua volume. Klein beetje tweaken op locatie en het klinkt altijd super :jaaaaa:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: versterkeronrust (gas, twijfel en zoektocht)

Bericht door MR. LEE »

Een potmeter-schaal is slechts een indicatie voor de gebruiker.
Het is echt niet zo dat een stand op bijv 8 garant staat voor een volume verdubbeling t.o.v. stand 4
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: versterkeronrust (gas, twijfel en zoektocht)

Bericht door MR. LEE »

Green Goblin schreef: 26 aug 2017, 13:57
we tigers schreef: 25 aug 2017, 11:49 Ik vind het een fijn ding, maar het formaat en gewicht beginnen stiekem me wel te irriteren.
Ik snap hem niet. Het probleem is dat het ding lomp is. Dan kun je hem wel gaan modificeren om meer laag te krijgen, maar na een tjdje ben je daar weer aan gewend en blijkt dat je je nog steeds een ongeluk loopt te sjouwen.
....een beetje bassist heeft dikke boven-armen :D
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: versterkeronrust (gas, twijfel en zoektocht)

Bericht door Herman »

Gisteren was ik op Culemborg Blues. Veel verschillende setups gezien (en 90% precisions). De mooiste sounds wat mij betreft kwamen uit de combinatie '70s P over een Bassman 100 met 2x15 en een moderne P over een Mesa walkabout amp met 2 Mesa 15"..
Plaats reactie