Oefenen zonder herrie te maken

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door Erelid »

Kwestie van proberen..
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door Lyske »

Erelid schreef: 03 sep 2017, 14:26 Kwestie van proberen..
ik had gehoopt dat iemand me al voor was ;)
Anders even naar de ex-collegas gaan deze week van Bax en er daar eentje meepakken
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door Erelid »

Zou op zich moeten kunnen natuurlijk.
Als er op de uitgang van de Amplug een koptelefoon of ander audio device zit tenminste. Of de Amplug er iets moois van maakt weet ik niet..
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door padawatje »

Lyske schreef: 03 sep 2017, 07:52 Die vox amplug, gaat dat in combo met pedalen of is dat vragen om miserie?
signalchain: bas -> pedalen -> amplug
Ja, dat gaat.
Erelid schreef: 04 sep 2017, 12:26 Of de Amplug er iets moois van maakt weet ik niet..
Nee, dat niet echt.

Het enige voordeel van de Amplug is net de bewegingsvrijheid vind ik. Gewoon het dingetje in je bas pluggen en je hebt geen kabels meer nodig.

Van zodra ik wil oefenen met pedalen zet ik ofwel een multi-effect met koptelefoon uitgang als laatste in de chain of neem ik mijn mini combootje en sluit daar de koptelefoon op aan.
Het geluid van de Amplug vind ik namelijk niet geweldig.
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door Lyske »

padawatje schreef: 04 sep 2017, 12:32
Lyske schreef: 03 sep 2017, 07:52 Die vox amplug, gaat dat in combo met pedalen of is dat vragen om miserie?
signalchain: bas -> pedalen -> amplug
Ja, dat gaat.
Erelid schreef: 04 sep 2017, 12:26 Of de Amplug er iets moois van maakt weet ik niet..
Nee, dat niet echt.

Het enige voordeel van de Amplug is net de bewegingsvrijheid vind ik. Gewoon het dingetje in je bas pluggen en je hebt geen kabels meer nodig.

Van zodra ik wil oefenen met pedalen zet ik ofwel een multi-effect met koptelefoon uitgang als laatste in de chain of neem ik mijn mini combootje en sluit daar de koptelefoon op aan.
Het geluid van de Amplug vind ik namelijk niet geweldig.
Ik heb geen combo noch een multi-effect.
Bewegingsvrijheid is niet van belang voor mij.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door Erelid »

Simpel Behringer mengtafeltje van een paar tientjes doet het beter denk ik.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door padawatje »

Erelid schreef: 05 sep 2017, 00:12 Simpel Behringer mengtafeltje van een paar tientjes doet het beter denk ik.
Ja. Of een audio interface aan je computer of zo. Kan je ineens opnemen en/of met muziek meespelen.

Ik heb jarenlang thuis met een Amplug geoefend omdat het zo gemakkelijk is, maar ik ben de klank ervan nu echt wel beu geworden.
Tegenwoordig oefen ik met een Ashdown Tourbus combo. Heeft me (B-stock bij Bax) amper meer gekost dan een nieuwe Amplug.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door Thunder »

Ik heb recent versie 2 van de Amplug gekocht, met die drumritmes. Ik vind het basgeluid daarvan beter dan audio in/phones out via mijn Ampeg PF500. Beter ook denk ik dan de 1e versie Amplug die ik hiervoor had, hij lijkt iets meer open te klinken. Wel de toonknop van het dingetje (gedeeltelijk) dicht, dat klinkt het mooist en openzetten geeft veel ruis. Ik houd van het dikke warme geluid van deze dingetjes. Nadeel vind ik wel de draaibare plug van de nieuwe versie.

Edit: de batterijtjes die meegeleverd werden zijn nu 9 dagen later opeens leeg. Het apparaatje stopt er dan accuut mee. In de vorige versie leken ze een eeuwigheid mee te gaan. Ik had wel iets gelezen over verhoogd batterijgebruik, maar dit is wel heel snel. Hopelijk lag het aan de gebruikte batterijtjes.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Plaats reactie