Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door zomnius »

cool, klinkt goed!!
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hans58 »

Lekker, Tjarko!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Herman »

Getver, fantastisch! Nu ben ik me er nog meer van bewust wat voor een prutser ik eigenlijk ben. Bedankt Tjarko! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hagen »

Ik kan niet eens prutserslammen, laat staan zo freewheelen.

Je kan zo ook op je Pedulla's te keer gaan, maar een MM SR is gewoon MMmmmmmjammie!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Pedullist »

Dank allen! :D Ach, ik ben me er ook erg van bewust van wat voor prutser ik ben, hoor. Die filmpjes zijn genadeloos (gebruik het ook als studiemateriaal soms, om uit te zoeken waarom sommige dingen niet goed gaan). Ik vind alleen al de koppen die ik trek verontrustend soms. :)

Wel heb ik uitgevonden hoe ik de boel goed nu moet syncen met de audio, en het een beetje qua audio naar mijn standaarden te laten klinken. Alleen nog een beetje 'kamer' geluid erbij zou wel wat levendiger klinken denk ik.

Tot slot: ja op Pedulla's kan het ook, maar ze vragen om een delicatere aanpak. Zo'n Musicman wil mishandelt worden lijkt het wel. Tijd om een BDSM contract te tekenen, voor het mis gaat.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door zomnius »

niet downplayen, het is ECHT lekker om naar te luisteren.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Erelid »

En "niet goed" is relatief ook. Ik kan het niet.
IMG_0650.jpg
IMG_0650.jpg (320 KiB) 1425 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Pedullist »

Als het relatief de ene kant uit is, dan is het dat ook de andere kant uit. :) Ik vind dat ik kritisch op mezelf mag, en moet zijn. Nou zit een deel van de onrust in mijn spel in het feit dat ik video opnamen maak, ik heb geen enkele last van rode knoppen angst door jarenlang huisstudiowerk, maar een videocamera is ineens best eng. :D

Het is ook geen valse bescheidenheid, ik hoor ook heus wel wat wél goed is. Maar ook de haperingen, de misinterpraties van mijn vingers die iets proberen te doen wat mijn hoofd 'hoort'. Een vriend van me zei het net bij een etentje wel goed denk ik: hij is ook bassist, hoorde ook wel het één en ander wat mis ging, maar hij vond het inspirerend om te zien dat alles met dezelfde intensiteit en overtuiging wordt gebracht, ook wat niet goed gaat. Daardoor blijft het een constante stroom van geluid en ideeën, is het kennelijk ook vermakelijk om naar te luisteren, met fuckups en al. Ik bedacht toen dat ik ooit een keer een interview met Vernon Reid las, waarin hij uitlegde wat ie van één van zijn leermeesters (James Blood Ulmer geloof ik) had geleerd: speel elke noot, ook al is het de 'verkeerde', met evenveel aandacht en intensiteit. Dat is me altijd bijgebleven. Aandacht voor toon, hoe klinkt hij, hoe lang klinkt hij, wat wil je zeggen met die toon?

Ik kijk nu anders naar de beelden dan voordat ik ze postte. Dat is goed, want mijn zelfkritiek kan soms verstikkend werken. Mijn lat ligt ergens bij Wooten, Manring, Johns, Shob, en hoe kun je hem daar neer leggen als applicatiebeheerder die elke dag voor het slapengaan een uurtje speelt, en die tijd ook vaak opmaakt aan leren gitaar spelen, mixen, zingen, toetsen, masteren, vrouw beminnen?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Erelid »

Miles Davis heeft ook wel eens zoiets gezegd.

Foutloze muziek is ook niet altijd interessant vind ik. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Fourplay. Geheel foutloos..
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Treb »

Erelid schreef: 05 sep 2017, 22:36 Foutloze muziek is ook niet altijd interessant vind ik. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Fourplay. Geheel foutloos..
... en wel erg smooth allemaal. Voor StingRay sounds waarvan ik wél kippenvel van krijg: Blue Matter, Loud Jazz en Pick Hits Live van John Scofield.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Britsie »

Om maar helemaal off topic verder te gaan: waarom vinden we het doodnormaal dat er in de studio honderden takes worden gemaakt tot het helemaal juist is, terwijl we live verwachten dat het van de eerste keer juist is?
Ik kijk veel liever naar een groep die samen staat te spelen, elkaar tekens geeft, al eens uit de bocht gaat, waarna er gelachen wordt en samen verder gespeeld dan dat ik naar een zouteloze groep sta te kijken die fouteloos hun CD naspelen.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Pedullist »

Live muziek is een vluchtig moment. Studio platen worden steeds opnieuw gedraaid, dus sommige fouten kunnen irritant worden.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hagen »

Afgelopen weekend zag ik 3 mannen samen optreden en experimenteren. Alle drie helemaal op elkaar gericht, af en toe een geroepen akkoord van de pianist. Zo puur in kwetsbaarheid, durf en zo respectvol naar elkaar. Alles voor het liedje dat hun de weg wees. Dat lang niet fout(?)loze proces zien en horen is vele malen mooier dan gewoon de audio afspelen.

Als een muzikant gewoon wat freeweeled, vind ik het meestal al tof om gewoon al een geluidsindruk te krijgen. Om de benadering te zien. Pedullist wilde zijn kennismaking met de Stingray laten horen. Dat typische geluid wat vraagt om stevig aanvallen, kwam prima tot zijn recht. Wij maakten het mee. Dankje wel voor het delen.

Ik heb zelf ook wel die drempelvrees, bijvoorbeeld op de meetings met andermans bas testen. Kom amper aan een leuk loopje toe. Vreemde muzikanten zijn enger dan publiek? Mijn vaste 'inloopjes' ben ik opeens kwijt of zit opeens 3 fretten te laag. Pas de laatste 2 keer heb ik met plezier alles uit een standaard gepakt wat ik wilde proberen. Zeg ook eerlijk als ik de meerwaarde van een superbas niet gelijk ervaar. Soms past, voelt of klinkt het heerlijk. Soms zou ik een week nodig hebben om iets goed uit een superlichte vioolbas te krijgen. Voor welke nummers is ie het best? Wat doen de knoppen nu precies? Maar hoe gaaf om er eindelijk eens een indruk van te krijgen en dat gelijk te delen met omstanders en eigenaren?
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Hagen »

.. en nu weer terug on topic. Het gaat hier tenslotte over muziekmannen.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Het musicman topic. p153: MUSICMAN STINGRAY PROTOTYPE!!!

Bericht door Britsie »

Pedullist schreef: 06 sep 2017, 08:10 Live muziek is een vluchtig moment. Studio platen worden steeds opnieuw gedraaid, dus sommige fouten kunnen irritant worden.
Akkoord. Ik heb er ook geen probleem mee dat er in de studio wordt geschaafd tot het goed is. Maar verwacht dan niet dat het live allemaal van de eerste keer fouteloos is, en focus live op het spelplezier (ook als luisteraar). En zo'n Youtube-filmpjes beschouw ik ook als een soort 'live'.

Maar om even on topic te gaan: vorig weekend nog een gerepeteerd met mijn OLP met Seymour Duncan basslines-humbucker (parallel-passief) over mijn Markbass LMIII en Hevos power-set (2*10 + 1*15). Wat een dikke, dragende sound komt daar toch uit. Telkens weer gelukkig met mijn goedkoopste bas. :dance: :jam: :rock2:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Plaats reactie