Het grote GAS topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

Ik ben gelukkig ook al een tijd compleet GASloos en dat voelt heel comfortabel. De Rickenbacker sluimerde al decennialang maar tegelijkertijd was daar ook het besef dat dat altijd veul te prijzig zou zijn. Nou ja, dat liep dan vorig jaar even helemaal anders maar ik was los daarvan ook al tijden zeer content met mijn arsenaal aan spullen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Je bent dan niet meer welkom in dit topic. Het was fijn zolang het duurde. :)

Geldt ook voor jou, Droombolus. In dit topic verdient men respect met ongebreidelde GAS, niet het onderdrukken ervan.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Sanders »

Hans58 schreef: 22 sep 2017, 11:48 Ik ben gelukkig ook al een tijd compleet GASloos en dat voelt heel comfortabel.
OH REALLY?!?
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Pedullist »

Oh ja dat is waar!

Welkom terug Hans!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

:D Pff, saved by the bell, Wiljum....
Gelukkig is dat zoals het er naar uitziet net zo onbereikbaar als de Rick, dus dat scheelt weer.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Basvarken »

Droombolus schreef: 22 sep 2017, 11:05 Ik heb het afgelopen jaar allebei m'n Supremes verkocht zonder dat er een GAS-belletje aan de oppervlakte kwam, dus kom je zo langzamerhand wel in aanmerking voor de Bikkel van het Jaar Prijs. :cheer:
Het is heel gemakkelijk Martin. Als de prijs niet belachelijk laag is, kan ik me prima beheersen. Ik speel immers al een jaar niet meer in een band. Dus ik heb helemaal geen basgitaar nodig... :facepalm:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Basvarken »

Ik ben overigens wel op dreef met het aanwakkeren van GAS bij anderen. Met name het Gibson-virus grijpt wild om zich heen de laatste tijd! :lol:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Sanders »

Hans58 schreef: 22 sep 2017, 14:03 Gelukkig is dat zoals het er naar uitziet net zo onbereikbaar als de Rick, dus dat scheelt weer.
Je hebt toch een Rick... dus niet onbereikbaar... dus...

@Basvarken: ik zou nog wel terug een EB2(D) lusten... Die cover van je boek waar ik iedere avond op moet kijken helpt niet echt (al is die Burgundy, en dat vind ik de minste kleur voor dat model, dus dat scheelt weer).
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

Haha, ja, zou een mooi kleiner zusje voor de P zijn. En die Rick kwam natuurlijk wel uit het erfenisje van mijn vader, anders had ik nog wel even moeten sparen.
En áls er dan die Mustang zou komen, zou ik als rechtgeaard Stones-liefhebber natuurlijk voor een ozzinele Competition Blue dan wel Competition Orange gaan. En dat scheelt weer kwa bereikbaarheid en dus ook in GAS-onrust :wink:
EDIT: zoals deze dus. Waarbij Blue en Burgundy tegenwoordig kennelijk hetzelfde betekenen, maar dat terzijde. :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Peter 2.0
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 jan 2015, 17:56

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Peter 2.0 »

Na jaren van bassen bouwen voor anderen, ben ik nu zelf eens in de stoel van klant gaan zitten. Na jaren GAS voor een Serek Sacramento heb ik er deze week eentje besteld, gebaseerd op deze uitvoering, maar wel met sausje naar eigen smaak er over.
Bijlagen
FB_IMG_1505163840085.jpg
FB_IMG_1505163840085.jpg (104.34 KiB) 1388 keer bekeken
FB_IMG_1505163865712.jpg
FB_IMG_1505163865712.jpg (99.71 KiB) 1388 keer bekeken
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Britsie »

Een blauw sausje mag ik hopen :mrgreen:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Het grote GAS topic

Bericht door rich13 »

Interessant......
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het grote GAS topic

Bericht door Hans58 »

Peter 2.0 schreef: 29 sep 2017, 16:38 Na jaren van bassen bouwen voor anderen, ben ik nu zelf eens in de stoel van klant gaan zitten. Na jaren GAS voor een Serek Sacramento heb ik er deze week eentje besteld, gebaseerd op deze uitvoering, maar wel met sausje naar eigen smaak er over.
Heee, die zag ik effe niet aankomen.
Interessant; en verder nog nooooit van gehoord. Ben benieuwd, ook (en vooral) naar het sausje.:D
EDIT: Ah, dit zijn ze dus. Klinken wel onbehoorlijk goed zeg, zeker met de flats waar de TOON en definitie ook moeiteloos overeind blijven (ik vind 'm met flats ook het tofste). Ik denk dat ik wel weet waarom je hiervoor gekozen hebt als ik het zo hoor. Wordt het ook een shortscale?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het grote GAS topic

Bericht door badastronaut »

Mooie basjes! Nooit van het merk gehoord maar ziet er goed uit! Lekker geluid ook!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Het grote GAS topic

Bericht door we tigers »

Ik GAS er al jaren op via instagram. Tof dat je er eentje naar Nederland haalt. Ik vraag me of er in Europa überhaupt zijn.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie