La Bella 760C-B Copper White Nylon Tape 5 String

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

La Bella 760C-B Copper White Nylon Tape 5 String

Bericht door Pedullist »

Afbeelding

Ik heb wegens overheersende nieuwsgierigheid eens zo'n setje op mijn Pedulla MVP 2016 (de grijze) gezet. Beetje atypische keuze wellicht, maar ik ga daarna testen op de Pentabuzz uit hetzelfde jaar. Eerste indruk: het gevoel is echt silky smooooooooooooth. De diktes zijn even schrikken (de G = 60) zo op papier, maar je merkt er eigenlijk niks van. Gladder en soepeler dan wat voor flats ik ooit heb geprobeerd. De klank is veel helderder en boventoonrijker dan verwacht, beetje meer retro, tussen nickel en flat in. De bas klinkt heel anders ineens, dat is zeker. Ze zijn meer bruin dan wit (koperkleurig?) wat er wel mooi uitziet op de charcoal met zwarte vlokjes finish van de Pedulla.

Later deze avond meer! Misschien met film + audio voorbeelden. :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: La Bella 760C-B Copper White Nylon Tape 5 String

Bericht door Pedullist »

Hier een oefenopname (derde run) met de Pentabuzz met copper white tapewound snaren...als een poging om zelf om te leren gaan met mijn genadeloze perfectionisme. Met fouten, valse noten en alles. Maar het heeft wel wat, die vrijheid.

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: La Bella 760C-B Copper White Nylon Tape 5 String

Bericht door wombatboter »

Het einde vond ik vooral heel leuk..al die vrijheid
Deed me denken aan het fantastische baswerk in dit nummer op het einde

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: La Bella 760C-B Copper White Nylon Tape 5 String

Bericht door Pedullist »

Ik heb hem net pas geintoneerd. Na de nieuwe snaren was ie per snaar tussen de -5 en -16 off. Ik speel meteen een stuk zuiverder. :lol:

Haha, ik snap precies wat je bedoelt met die Roxy track. Zelfde geluid ook bijna.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: La Bella 760C-B Copper White Nylon Tape 5 String

Bericht door Pedullist »

Ik had trouwens nog een paar niet zo heel erg goede filmpjes gemaakt (was doodmoe, maar wilde een vriend ze laten horen). Misschien toch posten want wel interessant.

Pedulla MVP met tapewound, direct naar Avalon (je kunt goed horen hoe helder en evenwichtig ze klinken. De enige reden waarom ik ze eraf haalde is omdat de slap klank minder goed is. De pop is prima, de duim slap niet snappy genoeg.)

Pedulla Pentabuzz met tapewound, door GK en telefoon mic (zelfs de beroerd om de boel neer te zetten voor opnamen)
Plaats reactie