naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Madame Clapotis »

Bedankt om dat interview met Joe Dart te delen! "The man with the rubber neck" :D
Ik was er ook bij in de Ancienne Belgique, leuke show! Alles gut! Al zat er veel minder improvisatie of nieuwigheden/variaties in dan ik eigenlijk verwacht had. En een wireless kit van gitarist Cory Wong die niet ver genoeg reikte voor de act op de balustrade :p
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

But still...a funky duck! :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Heb de plaat van Corey gekocht. Erg prettig. :)

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Zo dadelijk naar de masterclass gevolgd door zijn eigen solo-concert van meester-bassist Michel Hatzigeorgiou (In Rumbeke)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Hoe was dat, Geert?

Net naar Ellen ten Damme geweest. Met Mark Haanstra, toch één van de beste bassisten van Nederland naar mijn idee. :worship: Heel goed basgeluid ook. Fantastische muzikale drummer, en een zeer onderhoudende, mooie en leuke show. Nog steeds een beetje verliefd op Ellen. :love:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Hij heeft eerst een uur over Jaco gepraat want het was Jaco gerelateerd en daar heb ik niets van geleerd..ik wist quasi alles wat hij vertelde (vond het heel vaag) en op de vragen die ik stelde kreeg ik geen antwoord. Misschien begreep hij me niet, geen idee. Ik vond het bijna genant (hij is ook franstalig en drukte zich in het Engels uit).
Ik stelde hem bvb een vraag waarna ik verwees naar mensen zoals Pino en Mick Karn die toch aan het Jaco-syndroom waren kunnen ontsnappen...
Vijf minuten later vraagt hij aan de zaal of iemand al ooit had gehoord van Mick Karn en dat we daar eens moesten naar luisteren want dat was de bassist van Japan. Dat soort rare toestanden. Ik vroeg hem hoe Jaco zijn harmonisch inzicht had verkregen (ik had ergens gelezen dat hij op de bus van Wayne Cochran veel had geleerd) en hij antwoordde : "hij asked questions" en daarmee moest je het doen.
Daarna heeft hij een uur lang opgetreden en dat was heel boeiend want hij kan dat makkelijk vullen met zijn muzikaliteit en met wat behulp van een loopstation.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door basloze fret »

Klinkt een beetje als een tegenvaller die clinic Geert. Jammer!

@Pedullist: Ik heb niet zo veel met Ellen ten Damme, dat overdreven theatrale spreekt me niet aan. Ook dat Franse en Duitse repertoire doet me niet zo veel op de manier waarop zij dat doet. Eerlijk gezegd vind ik haar nogal overschat, maar dat kan een smaak kwestie zijn.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Ach, die hoor ik zo vaak als reactie dat ik me afvraag of er überhaupt sprake is van waardering, laat staan overwaardering. Ze is af en toe op tv (maar ik kijk geen DWDD dus ik zou het niet weten) en staat ze op De Parade ofzo. Verder staat ze in kleine concertzalen en heeft ze net als bijna alle artiest in Nederland moeite met rondkomen.

Ze is een echte performer, kan erg goed zingen, en zet een vermakelijke avond neer waar plaats is voor meer dan één emotie. Als het klein moet, dan kan ze het ook, maar het wordt tenminste geen lange klaagzang. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een hele avond Brel achtig repertoire te moeten horen in cabaret sfeer zonder die luchtige elementen. De zaal ging ook helemaal mee, er zat een vrouw naast me die net haar man had verloren (eerste voorstelling alleen) die op haar benen sloeg van het lachen. Dan heb je het juiste vak gekozen. Het is eigenlijk gewoon ouderwets varieté, een beetje zoals het 80 jaar geleden ook ging. Waar zie je nog een zangeres in een gouden glitterbaljurk? :D

Tot slot: haar ritmesectie is waanzinnig goed. Mark Haanstra is zonder twijfel ondergewaardeerd.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Peachabell »

Gisterenavond Nick Cave & the Bad Seeds in de Ziggo Dome gezien.
Veel bekende nummers hadden een nieuw jasje gekregen, wat ik best verdienstelijk vond.
Goede dynamiek in de band. Later in het concert wel soms wat vreemde geluidseffecten via de PA.
Digitale compressieverandering of iets dergelijks. Meestal kort, maar het gaf een soort oorsuiseffect.

Het was wel te massaal naar mijn smaak, k kreeg soms het gevoel dat ik beter een TV registratie kon gaan bekijken.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Ik vind Ellen ten Damme een bewonderenswaardige verschijning. Intelligent, muzikaal, goed performer en ook nog eens een buitengewoon aantrekkelijke vrouw. Naar mijn mening steekt ze met kop en schouders uit boven haar meeste collega's. Steeds weer verrassend.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Als je de hele avond alleen maar een camera had gezet op de gezichten van Haanstra en drummer wiens naam ik ben vergeten, dan zie je ook hoe bijzonder ze is (en had je óók een leuke avond gehad). Ze leek hen ook constant te verrassen.

Andere leuk ding: toen ik 13-15 was, zat ik in een symfonieorkest, en werd ik - omdat ik zo jong was - een beetje meegetrokken door Willen van Baarsen (nu in Wereldband, heeft ook met Ellen gewerkt). Ik had hem 20 jaar niet gezien, en gister stond ie ineens in de lobby. Het was leuk en warm. Dat je elkaar stevig beetpakt, en denkt, dit is wel gek na zoveel jaar (wij zijn geen jongens meer) maar dat het helemaal klopt.

Kent hier uberhaubt iemand Haanstra?
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Peachabell »

M'n zus is groot fan van Ellen ten Damme. Ze heeft zelfs m'n moeder op sleeptouw genomen naar een van haar conceren.
En doet enthousiast verslag er van.

Haar repertoire ligt me niet zo. Wat verder niets afdoet aan haar capaciteiten.
musiqman
Berichten: 349
Lid geworden op: 03 mar 2014, 19:04

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door musiqman »

Mijn oude drumleraar speelde in de jaren 90/vroege jaren 00 in haar band.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door rich13 »

Vanavond naar Dweezil Zappa.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Richard Bona

Bericht door ritz »

Morgen in De Boerderij

(2 kaarten gewonnen via de 'Jazzism Nieuwsbrief winactie'; eigenlijk was die actie bedoeld voor het concert van Stanley Clarke, maar die tour is een tijdje terug al afgeblazen). Toch geinig!
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Plaats reactie