Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Bericht door deevit »

Mijn Miller probleem was in één klap opgelost met de F-Bass BN5. Zelfde houtsoorten, 60's pickup plaatsing, (veel) betere elektronica met oa een enorm bruikbare midknop. Hangt wel een heel ander prijskaartje aan (heb hem gelukkig tweedehands erg geschikt kunnen kopen).
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Bericht door Heinz »

taekwondokid schreef: 10 okt 2017, 11:09 Heeft iemand tips voor non-Fender jazz bassen die wel goed door de mix komen?

Aangezien je al een P en een Stingray hebt is het wellicht een idee om eens te kijken naar een passieve bas met een PJ setup. Dat vind ik toch wel een gouden combi, vooral bij een bas met goede elementen. Je hebt dan de optie om live te schakelen tussen pure precision sound en enkel het jazz-element, en de combinatie van de twee geeft een stevige sound die goed draagt en goed in de mix zit. Als je niet al te veel geld hebt te besteden zou ik zeker eens naar de nieuwe Yamaha BB serie kijken, bijvoorbeeld de BB434
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

Re: Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Bericht door taekwondokid »

Heinz schreef: 10 okt 2017, 22:08
taekwondokid schreef: 10 okt 2017, 11:09 Heeft iemand tips voor non-Fender jazz bassen die wel goed door de mix komen?

Aangezien je al een P en een Stingray hebt is het wellicht een idee om eens te kijken naar een passieve bas met een PJ setup. Dat vind ik toch wel een gouden combi, vooral bij een bas met goede elementen. Je hebt dan de optie om live te schakelen tussen pure precision sound en enkel het jazz-element, en de combinatie van de twee geeft een stevige sound die goed draagt en goed in de mix zit. Als je niet al te veel geld hebt te besteden zou ik zeker eens naar de nieuwe Yamaha BB serie kijken, bijvoorbeeld de BB434
Ik zal is gaan kijken, bedankt voor de tip!
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

Re: Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Bericht door taekwondokid »

deevit schreef: 10 okt 2017, 12:06 Mijn Miller probleem was in één klap opgelost met de F-Bass BN5. Zelfde houtsoorten, 60's pickup plaatsing, (veel) betere elektronica met oa een enorm bruikbare midknop. Hangt wel een heel ander prijskaartje aan (heb hem gelukkig tweedehands erg geschikt kunnen kopen).
F-bass heb ik wel van gehoord. De F-bass VF5 van MarloweDK (YouTube bassist) vond ik altijd heel goed klinken
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Bericht door Rieno »

Over het algemeen zijn ze wel schreeuwend duur :P Maar idd erg goed!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Beamer
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 okt 2015, 09:37

Re: Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Bericht door Beamer »

Ik heb zowel de MM (USA dan) en de Sandberg en de Sandberg heeft wat meer EQ mogelijkheden (dat maakt 'm tegelijk ook wel weer lastig). Ik gebruik ze beiden graag. Als je ze live in een mix wil horen/vergelijken dan is Opeth inderdaad wel de band om te checken. Zie hier:
live concert met de fender MM: https://www.youtube.com/watch?v=JOHaq1t_zeo&t=2520s
live concert met Sandberg: https://www.youtube.com/watch?v=85at0jGnVvA&t=4297s
"None of us wanted to be the bass player. In our minds he was the fat guy who always played at the back."
Paul McCartney
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Dilemma over een Japanse Fender Marcus Miller

Bericht door evertalbers »

Ik ben er een beetje laat bij met dit commentaar, maar volgens mij gaat deze draad eigenlijk over het verschil tussen alleen spelen (in je kamer of in de muziekwinkel) en in een band met alle andere instrumenten erbij.
Plaats reactie