naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door badastronaut »

Leuk man! Bona is ook machtig om live te zien vind ik. Veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hagen »

Na diverse Ierse bandjes en het talent Fionnuala McKenna (YT!) in de pubs gezien te hebben, was ik zondag bij de Stones (!) en ga ik vanavond - ook voor het eerst- naar Rowwen Hèze.

Mijn muziek budget was na de Stones wel op, maar the misses ( zelf niet bij de Stones) wilde Rowwen Hèze niet missen. Ook had ze snel nog kaarten voor De Dijk gekocht, voor ergens deze winter. Die zien we dan al voor de 4de of 5de keer.
Natuurlijk proberen we zondag 12 november weer bij The Eagles Tribute van Mach en zijn mannen te geraken. Concertjaar 2017 knal ik in december uit met Navarone.

Thuis alvast dat concert van Vulfpeck checken. Ik hoor van alle kanten dat dit goed is.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door ritz »

badastronaut schreef: 19 okt 2017, 11:27 Leuk man! Bona is ook machtig om live te zien vind ik. Veel plezier alvast!
Mijn verwachtingen zijn behoorlijk overtroffen. Echt gaaf om die man live te zien, wat een muzikaal genie. Vooral het nummer waarop hij alleen op het podium stond en met zijn stem (via een loop-pedaal) een hele band nadeed.

Ook de muziek was totaal anders dan ik verwacht had. Hij had zes Cubaanse muzikanten bij zich (waaronder een trompettist en trombonist). Eigenlijk geen Afrikaanse muziek gehoord alleen maar Latin-achtige muziek en soms haast een soort nightclub-jazz. Heel bijzonder en tot vrolijkheid stemmend.

Afbeelding
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door badastronaut »

Super! en dat ook nog eens gratis en voor niks!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Dit dus ?
Raar maar Bona heeft het op een of andere manier bij mij wat verkorven terwijl het totaal niets met de muziek te maken heeft en eigenlijk zou dat dus niet mogen meespelen. De manier waarop hij zich profileerde in het Tecamp verhaal (dat venijn) en hoe ik hem ooit één van zijn eigen muzikanten zag vernederen op een podium in Brussel, ik kan het niet meer uit mijn hoofd zetten.



what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door ritz »

wombatboter schreef: 21 okt 2017, 11:50 Dit dus ?
Raar maar Bona heeft het op een of andere manier bij mij wat verkorven terwijl het totaal niets met de muziek te maken heeft en eigenlijk zou dat dus niet mogen meespelen. De manier waarop hij zich profileerde in het Tecamp verhaal (dat venijn) en hoe ik hem ooit één van zijn eigen muzikanten zag vernederen op een podium in Brussel, ik kan het niet meer uit mijn hoofd zetten.
Ja, die muziek.

Overigens kwam hij op mij als buitengewoon sympathiek en vriendelijk over, maar ik ken dat Tecamp-verhaal niet en heb ook niet jouw ervaring met wat je meemaakte in Brussel. Ik geloof wel dat hij hoge eisen stelt aan zijn medemuzikanten, wat op zich niet zo verwonderlijk is. In ieder geval was het een erg geslaagd concert (normaal was ik er niet heen gegaan).

Voor de dosis 'pittige basvitaminen' kom ik aanstaande dinsdag bij Marcus Miller in het Paard wel aan mijn trekken.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Ik was gaan kijken toen in Brussel en vond dat hij zich zeer raar gedroeg..midden in het optreden deed hij een lang verhaal waarin hij het publiek aanraadde zich niet te laten vaccineren (..) en dat het allemaal een samenzwering was.
Het publiek bestond vooral uit zwarte mensen uit het Brusselse die hij blijkbaar vrij goed kende want hij ging er heel amicaal mee om.
Halverwege wou hij eens alleen een akoustisch nummer brengen op een gitaar en iedereen verliet het podium maar toen de (blanke) gitarist bijna in de coulissen verdwenen was riep Bona hem terug om hem de gitaar te geven die in zijn eigen handbereik stond (hij had maar een arm uit te steken) en verbaasd zag je de gitarist terugkeren om die gitaar aan Bona te overhandigen (ik vond dat hij er de rest van het optreden zeer aangeslagen uitzag en zich probeerde te herpakken). Het zwarte publiek applaudisseerde uitbundig omdat de rollen eens omgekeerd werden maar dit soort "racisme" verbaasde me enorm.
Ik vond 'm heel hautain en op één of andere manier zie ik die vriendelijkheid van 'm nu als een laagje vernis..ik kan het niet helpen.
De manier waarop hij fulmineerde tegen Tecamp deed me denken aan wat ik toen had aangevoeld...geweldige bassist (buiten zijn manierismen) maar ik vind 'm niet zo "aardig" meer
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Christian Scott-Atunde Adjuah
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Gezondheid
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door viersnaar »

Overmorgen weer een keer naar STUFF!
Wéér zin in!
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Lyske »

Net terug van The Breeders,
wat een graaf wijf is Kim Deal toch <3
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door RonC »

3 november naar Millionaire in de Effenaar. Is toch alweer een jaar of 15 geleden dat ik ze live heb gezien. Ben erg benieuwd of het nog steeds zo energiek is als vroeger... :jam:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Lyske schreef: 24 okt 2017, 01:05 Net terug van The Breeders,
wat een graaf wijf is Kim Deal toch <3
Klopt! Ze heeft bij ons ook de hele tuin omgespit! :thumbsup:
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Lyske »

RonC schreef: 24 okt 2017, 17:54 3 november naar Millionaire in de Effenaar. Is toch alweer een jaar of 15 geleden dat ik ze live heb gezien. Ben erg benieuwd of het nog steeds zo energiek is als vroeger... :jam:
Goh publiek leek deze zomer nog niet mee met de nieuwe plaat, tis een pak minder stevig als vroeger.
En er passeren wel een aantal oude nummers maar ook niet enorm veel.
Al blijft Tim wel energiek, maar de band is voor de helft ook nieuwe mensen maar allemaal goede muzikanten hoor.
De lichtshow is niet goed (maar als lichtvrouw ben ik daar zelf een pak strenger op natuurlijk)
Klank gaat zeker goed zitten want ze hebben ne goeie technieker mee
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Marcus Miller

Bericht door ritz »

Over twee uurtjes naar Marcus in het Paard (slechts drie minuten fietsen dat is wel fijn).
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Plaats reactie