Van der End - Topic.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Van der End - Topic.

Bericht door viersnaar »

Sinds kort hier een Van der End in huis.
Puike bas. Mooie materialen, goed in elkaar gezet.

Nou is er verrekte weinig over deze bassen te vinden op dit forum, dus laten we daar ook maar eens een topic aan besteden.

Meteen een vraag voor mede-Van der End gebruikers: klopt het dat in passieve stand de bas helemaal geen toonregeling heeft?
En zo ja; is er een makkelijke manier om dat wél voor elkaar te krijgen: dus dat in passieve stand wel een béétje toonregeling mogelijk is?
evert
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 apr 2005, 15:46

Re: Van der End - Topic.

Bericht door evert »

Hallo 4snaar,
Andre heeft door de jaren heen heel wat verschillende versies qua elementen en preamps uitgebracht. Dus een eenduidig antwoord verwacht ik hier niet. Een passieve bas heeft trouwens beperkte mogelijkheden voor tone-controll, alleen tone-cut mogelijk (wegdraaien van mid/hoog, geen boost).
Waarom bel je niet even met Andre hier in Nijmegen? Is een sympathieke gast die altijd bereid is je te helpen ;->
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Van der End - Topic.

Bericht door viersnaar »

Ah zo... Thanx.
Ik ga hem eens direct benaderen.

Edit... net bericht gestuurd en nu al een heel vriendelijk en duidelijk mailtje terug!
Te gek. :worship:
Als ik ooit nog ga overwegen om een bas te laten bouwen heeft Van der End al een dikke streep voor.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Van der End - Topic.

Bericht door BassAgent »

En ook nog omdat hij niet eens zo duur is én je heel veel zelf kan bepalen. Voor €2500 heb je een gloednieuwe en briljant gebouwde bas.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 264
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Re: Van der End - Topic.

Bericht door Aspiradora »

Ik heb er een tijd eentje gehad. Hele gave bas met een hele fijne B. Maar hij was gewoon te zwaar voor mij :(
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Van der End - Topic.

Bericht door Frederiek »

Ik ben nog steeds heel blij met de mijne :)

Afbeelding

Ontzettend strak gebouwde bassen die tweedehands voor onbegrijpelijke prijzen te koop zijn (mijne was als nieuw voor minder dan de helft van de nieuwprijs).
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Van der End - Topic.

Bericht door LeftyJ »

Ik verwonder me altijd over de levendige tweedehands markt in deze bassen. Er staat er altijd wel minimaal één op Marktplaats, voor hele vriendelijke prijzen. Dat zie ik veel minder met bassen van andere Nederlandse bouwers voor mijn gevoel. Adamovic, De Gier, Martina, Rikkers, noem maar op. Iemand enig idee waar dat 'm in zit, of ben ik gewoon gek?
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Van der End - Topic.

Bericht door aap »

Zowiezo is er 1 persoon marktplaats die al vanderend te koop zet voordat ze af zijn.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Van der End - Topic.

Bericht door nangyala »

Ik was een tijdje op zoek naar een vd End. Via marktplaats een behoorlijk aantal bassen gevonden en a/d hand daarvan met André correspondentie gehad. Het bleek dat veel bassen niet voldeden aan het standaard jazz plaatje. Het waren experimenten mbt element plaatsing en preamps. Of dat André eigen was of de wens van de klant, laat ik in het midden.
Ik denk zelf dat de echt goede van der Ends wel in bezit blijven van de eigenaar.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Van der End - Topic.

Bericht door SpcMnk »

Zag dat Andre nu zelf ook zo nu en dan een van zijn bassen op MP plaatst. Nu een demo model.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Van der End - Topic.

Bericht door BassAgent »

nangyala schreef: 27 okt 2017, 18:06 Ik was een tijdje op zoek naar een vd End. Via marktplaats een behoorlijk aantal bassen gevonden en a/d hand daarvan met André correspondentie gehad. Het bleek dat veel bassen niet voldeden aan het standaard jazz plaatje. Het waren experimenten mbt element plaatsing en preamps. Of dat André eigen was of de wens van de klant, laat ik in het midden.
Ik denk zelf dat de echt goede van der Ends wel in bezit blijven van de eigenaar.
Maar "niet voldoen aan het standaard Jazz plaatje" lijkt mij juist een reden om zo'n bas wél te willen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Of ik met mijn collectie geloofwaardig overkom met deze reactie betwijfel ik overigens :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Van der End - Topic.

Bericht door HNZ »

Mijn VanderEnd die ik nooit weg had moeten doen - ik wilde "weer eens iets anders"... :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Briljant gebouwde bas! Sandwich bod: Essen - mahonie - essen. Daardoor niet zwaar en met een fantastische sound en 'feel'.
Beste bas die ik ooit heb gehad...

Overigens was in de passieve stand de trebble knop de passieve tone knop.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Van der End - Topic.

Bericht door HaveBlue »

Ondanks het discutabele uiterlijk en het feit dat ik weet dat ik 'm wéér in het rek zou laten staan vanwege het gewicht en de klank die erg 'maple' is, mis ik 'm. Grappig: vandaag op de dag af 18 maanden geleden aangekomen in Beieren bij z'n nieuwe eigenaar waar ik nog steeds contact mee heb. Spuuglelijke paintjobs verbroederen blijkbaar :lol:

VDE05_preview.jpeg
VDE05_preview.jpeg (125.91 KiB) 2261 keer bekeken
VDE01_preview.jpeg
VDE01_preview.jpeg (53.43 KiB) 2261 keer bekeken
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Van der End - Topic.

Bericht door wombatboter »

Ik vind 'm prachtig !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Van der End - Topic.

Bericht door HNZ »

Ik ook!
Plaats reactie