Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Ergens heeft het wel gewerkt...ik heb het op facebook gezet en zonder die pakjes en die grapjes had ik dat niet gedaan.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Dat slaat alleen maar ergens op als je daadwerkelijk denkt een punt te hebben gemaakt waar ik in overtuigd in moet zien te worden. We hebben gewoon een gesprek hier, over een onderwerp, iets wat me normaal lijkt op een forum. Het onderwerp is presentatie op YouTube. Kennelijk verschillen de meningen hierover. Ik zie het als entertainment, en aangezien het via beeld gaat, is visuele presentatie van belang.

Hoe moet je je precies presenteren op YouTube volgens jou? Mag het er professioneel uitzien? Mag je andere kleding aantrekken? Mag je fancy dingen met beeld doen? Of liever simpele webcam die met een te trage framerate op 360p opnamen maakt van van een in een vale joggingbroek gehulde man, gefilmd vanaf de kin, met geluid waar de bas nauwelijks te horen is?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Oh je hebt je post bewerkt. Je begon zelf het gesprek met deze zin trouwens. Dat is meer een statement dan een mening. Vandaar dit gesprek.
basloze fret schreef: 28 okt 2017, 15:41 Wel lekker gespeeld inderdaad. Maar ook weer jammer dat je tegenwoordig van die apepakjes moet hebben en schmink moet opdoen om een beetje aandacht te generen....
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

wombatboter schreef: 28 okt 2017, 18:29 Ergens heeft het wel gewerkt...ik heb het op facebook gezet en zonder die pakjes en die grapjes had ik dat niet gedaan.
Precies, daar is het ook puur om te doen. Niks mis mee, maar hier ligt het voor mijn gevoel te dik boven op. Alsof de muziek het zelf niet redt en je daarom genoodzaakt bent om maar iets raars te verzinnen in de hoop dat het dan wel opgepikt wordt. Helaas is dat tegenwoordig de enige manier om nog aandacht te krijgen lijkt het. Goede muziek maken alleen is niet meer genoeg. Ik heb niks tegen presentatie of een professioneel filmpje zoals gezegd.
Laatst gewijzigd door basloze fret op 28 okt 2017, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Hoe ging het vroeger dan?
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Dit is toch ook gewoon een halloween gerelateerd geintje? Opvallen door kleding en dergelijk is trouwens niet specifiek van deze tijd, kijk naar bijvoorbeeld Kiss, Slade, the Sweet etc....
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

En Elvis is ook niet met vetkuif geboren. Lag er wel dik bovenop ook.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Misschien in zekere zin hetzelfde als vroeger. Alleen is het tegenwoordig wel een stuk vluchtiger omdat mensen een overload aan informatie krijgen en tussen al die informatie moet je dan zien op te vallen. Nu krijg je zoveel filmpjes en foto's voor je neus op facebook en andere media dat alleen de rare dingen er nog uitspringen en dat hoeven niet altijd perse de meest muzikale dingen te zijn.
Pedullist schreef: 28 okt 2017, 18:47 En Elvis is ook niet met vetkuif geboren. Lag er wel dik bovenop ook.
Meat Loaf lag er ook dik bovenop :D
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Ik heb vroeger wel eens auditie gedaan bij een band (aram Kersbergen was toen de vorige bassist).
Ik speelde wel lekker,alleen mijn outfit en mijn haar was niet in hun "straatje" dus heb ik bedankt.
Dus toch wel van alle tyden (ongeveer 30j geleden)
Heb trouwens ook niet zoveel haar meer.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Ik begrijp je punt wel hoor Basloze Fret, maar opvallen tussen de massa op youtube is ook een kwestie van mazzel hebben denk ik. Met een beetje verkleden kom je er ook niet meer mee (een mooie decolleté werkt overigens wel heel goed schijnt). Uiteindelijk werkt goeie muziek maken het best. De reden dat ze nu verkleed waren was denk ik ook niet om op te vallen maar puur vanwege halloween. Overigens is het ook nog eens zo dat wanneer je je video door youtube/google stevig laat promoten, je binnen een uur op de 10000 views zit (we hebben het eens geprobeerd met mijn bandje, views vlogen omhoog! ). Kost wel flink wat duiten, dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

badastronaut schreef: 28 okt 2017, 19:31 (een mooie decolleté werkt overigens wel heel goed schijnt).
Goeie tip. Ga gelijk implantaten bestellen.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Top! Zien we het filmpje hier binnenkort wel verschijnen :D
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Ha ha ,Je kan hier ook geen grap maken of het word gelijk serieuz
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Je kunt gewoon grappen maken. En filmpjes plaatsen. Allemaal toegestaan.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pellek »

Tenzij het grappige filmpjes zijn, dat mag echt niet.
Plaats reactie