Gewoon speuluh!!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Gewoon speuluh!!!!

Bericht door bobbelmans »

Hebben jullie dat ook? ;

Na een hoofdstuk knutselen aan diverse basgitaren en gassen en zoeken... en een hoofdstuk gassen en zoeken naar versterking en cabs voor het juiste geluid (hoewel dat bij mij een kort hoofdstuk was/is).... en natuurlijk een hoofdstuk pedalen gedoe inclusief pielemuisen met een pedalboard, knopjes draaien en alles aansluiten......

.....geloof ik dat ik met al dat gezoek een beetje klaar ben.

En wil ik het liefst gewoon lekker spelen.
Gewoon de liedjes goed spelen en zo min mogelijk aan knopjes draaien en op dingen trappen.
Er is (in het genre waar mijn band zich in bevind) toch niemand die het hoort behalve ik zelf.

Dus het volgende en ik denk laatste hoofdstuk dient zich volgens mij aan;
Gewoon Speuluh!!!!!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door klaasvaak »

Precies de fase waar ik ook in zit.
Draadloos - stemapparaatje - versterker.

En gaan met die handel!
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door bobbelmans »

Ik heb nog wel mijn Phat-hed overdrive pedaal 'nodig'. Want die hoort gewoon in sommige stukken.

Maar daar gaat het bij blijven (denk ik).
face down in the dirt
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door Britsie »

Ik geloof dat iedereen een GAS-periode moet doormaken om te weten te komen wat je eigenlijk zoekt in een bas, een versterker, effecten. Er zijn zoveel opties dat het leuk is om verschillende dingen uit te proberen.

Na mijn GAS-periode is er een soort rust in mijn hoofd gekomen en heb ik voor mijzelf beslist dat ik klaar ben. En dat is een zeer aangenaam gevoel: ik heb mijn bassen (7) die ik regelmatig roteer waardoor ik regelmatig het gevoel heb op iets 'nieuws' te spelen. De helft van mijn versterkers staat te koop want op de andere helft kan ik alles doen wat ik wil. Mijn pedaalbord is al meer dan een jaar hetzelfde. Dit zijn de tools waarmee ik muziek maak en ik kan nu meer tijd en energie steken in het maken van die muziek.

Ik vind het heerlijk maar ik heb die GAS-periode wel nodig gehad om nu hier te kunnen staan.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door roi »

Kan me niet anders herinneren dan bas-kabel-versterker-cabinet, nooit met effecten gespeeld dat scheelt al een hoop gezoek. Desalniettemin genoeg gezocht naar cabinets/versterkers en bassen in de loop van jaren...maar dat GAS wordt steeds minder :D idd. gewoon spelen....versterker neutraal en gaan!
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door didi »

Het klinkt als: ik heb genoeg van al dat daten en wil gewoon een vaste relatie.
Sommigen vinden wisselende contacten gewoon spannender.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door Strabel »

Het blijft voor mij leuk om nieuwe dingen te proberen,zowel met" gadgets"als met het spelen zelf.
Maar de essentie overheerst: SPEULUH!!!!
Feeling the groove is everything.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door Erelid »

Wel grappig om dit te lezen. Ik heb ook een periode gehad waarin ik bijna als een kip zonder kop van alles kocht en verkocht zonder te weten waar het nou echt allemaal over ging. Eigenlijk had ik 2 hobby's; bassen en bassen kopen. Als ik nu nog iets wil is het hooguit verkopen zonder iets terug te kopen. Ik heb nog altijd 11 bassen dus da's ook wel een beetje makkelijk lullen weer..
Zo heb ik ook een flinke hoeveelheid losse effecten gehad. Dat is een tijdje geleden al terug gebracht tot een Zoom B3 en een Ampeg SCR-DI. Ik heb 1 rigje; 2stuks 12" cabs van Markbass met daarop een Fender Rumble 500amp. En draadloos. Hier ga ik voorlopig niets meer aan veranderen.
Vorige week lid geworden van Scott's Basslessons en ga eens werken aan mijn bas-spel, niet meer aan mijn bas-spullen.
Nou gebied de eeerlijkheid me wel te zeggen dat ik onlangs uit mijn bandje gestapt ben en je dan wat makkelijker tot deze omschakeling komt.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door rich13 »

Ik wil ook spelen en ben ook een echte band-bassist. Thuis spelen zonder doel als schrijven, repeteren of voorbereiden is ook een flinke opgaaf. Sylvium is een fantastische band maar met weinig vaart. Ik zoek dus ook nog een leuke band.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door Hagen »

Ik had net vorige week besloten om afscheid te nemen van een plan om een al eerder aangekochte shortscale te verbouwen. Mijn eerste bas speelt zo lekker maar heeft wat meer punch nodig. Dat gaat mijn voorlopig laatste DHZ - klusje worden. De SX shortscale gaat eruit en ondertussen oefen ik me suf op het salsa repertoire van de nieuwe band. Ik heb het meeste notenschrift ontcijfert of omzeilt via YOU TUBE voorbeelden. Ik kan nu dus gewoon speuluh!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door basloze fret »

Uiteindelijk gaat het alleen om het spelen. GAS kost alleen maar tijd en die tijd gaat ten koste van het spelen. Op een gegeven moment ben je er klaar mee inderdaad.

Het kan echter soms hardnekkig zijn en weer terug komen. Uiteindelijk moet je je dan bedenken wat de toegevoegde waarde is en of je er echt beter van gaat spelen. Maar ja, makkelijk gezegd.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door bobbelmans »

Ja, dat het GAS terug kan.komen ben.ik me van bewust.
Ik kijk stiekem toch altijd met een schuin oog op marktplaats.maar ik kan me al jaren bedwingen...

Ik ga de pedalen die ik niet meer ga gebruiken ook gewoon in de kast leggen en nog niet meteen verkopen.
Als ik ze het komende jaar niet mis gaan ze de deur uit.
face down in the dirt
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door Erelid »

Ik ken iemand die ten tijde van zijn conservatoriumstudie een Fender jazz, 71-er volgens mij, kocht en daar nu na ca 25 jaar nog steeds op speelt. Heeft ook nooit moeite gedaan om 'm te vervangen. Hij is beroepsbassist en heeft gewoon 1 bas. Over gewoon Speuluh!!! gesproken..
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door Strabel »

Erelid schreef: 05 nov 2017, 13:07 Ik ken iemand die ten tijde van zijn conservatoriumstudie een Fender jazz, 71-er volgens mij, kocht en daar nu na ca 25 jaar nog steeds op speelt. Heeft ook nooit moeite gedaan om 'm te vervangen. Hij is beroepsbassist en heeft gewoon 1 bas. Over gewoon Speuluh!!! gesproken..
Dat zijn denk ik wel de uitzonderingen op de regel.
Al je "jong"bent of nog niet veel ervaring hebt wil je dingen uitbroberen/ervaren dus als je wel wat meer ervaring hebt is de verleiding misschien wat kleiner.
Hoewel ik moet toegeven dat dat best wel lastig is,verleidingen te weerstaan.
Maar hoe dan ook "speuluh"blijft de belangrijkste factor,iedergeval voor mij.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Gewoon speuluh!!!!

Bericht door we tigers »

Herkenbaar. Ik betrap mezelf erop toch elke keer weer te kijken op marktplaats naar full-tube bakken, maar dan hoor een opname terug van een optreden en dan is de sound zo ontzettend uitstekend met mijn Genz Benz Streamliner 900 en Aguilar DB410, dat het eigenlijk onzin is.
Op het gebied van bassen heb ik sinds de Ric volledig rust. Een Ric, een P en een BassVI. Alles met flats. klaar.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie