Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door butters »

dejohan schreef: 08 nov 2017, 10:45 Ziet er spotgoedkoop uit. Ik zou hem wel eerst goed testen. (CR)Aschdown heeft de reputatie snel kaput te gaan.
ik ga hem niet kopen. 4,5 kg is veel te zwaar :-)
maar idd mijn ashdown mag 300 heeft het onlangs ook ineens begeven, er zit ergens een kortsluiting in. en die heb ik eigenlijk niet zoveel gebruikt...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Rieno »

Het was toen 1 van de eerste commerciële klasse-D basversterkers volgens mij, dus een beetje een experiment is het nog wel.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
dejohan
Berichten: 2787
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door dejohan »

butters schreef: 08 nov 2017, 12:47
dejohan schreef: 08 nov 2017, 10:45 Ziet er spotgoedkoop uit. Ik zou hem wel eerst goed testen. (CR)Aschdown heeft de reputatie snel kaput te gaan.
ik ga hem niet kopen. 4,5 kg is veel te zwaar :-)
maar idd mijn ashdown mag 300 heeft het onlangs ook ineens begeven, er zit ergens een kortsluiting in. en die heb ik eigenlijk niet zoveel gebruikt...

Ashdown is een aantal jaar geleden heel populair geweest, ook hier op het forum, maar daarna verschenen massa's berichten ala "Help, versterker begeeft het".
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MacDaion »

:D
A trip down memory lane: zo eentje heb ik ooit gehad:
https://www.2dehands.be/muziek/muziekin ... 75103.html

Wel een versie met slechts één kanaal, als ik me goed herinner. Maakte in mijn herinnering minder lawaai dan je van zo'n bakbeest zou verwachten - volumeknop moest best wel ver naar links om op te kunnen tegen twee gitaristen met overdreven krachtige Marshalls en een drummer met een Staccato-kit. En een karwei om in je eentje te verplaatsen als het wat verder moest dan dat je 'm kon duwen op z'n wieltjes - alsof je een tweezitsbank moest verhuizen.

Maar wat zag het ding er indrukwekkend uit, zeg!
--
Maurice Vandebroek
dejohan
Berichten: 2787
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door dejohan »

Ik hoor regelmatig dat dat zeer goeie amps zouden zijn, die Kustoms.
Leo Squier
Berichten: 319
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:22

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Leo Squier »

.
Laatst gewijzigd door Leo Squier op 13 sep 2019, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Squier 40th anniversary Precision bass Vintage edition
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

https://www.2dehands.be/muziek/muziek-a ... 76640.html

Deze gisteren opgepikt

Acoustic 270 met een 201 cab. Nog niet zeker wat ik met de cab ga doen. De head wil ik paren met mijn Marshall DBS 7412
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

DominicMaertens schreef: 18 nov 2017, 09:42 https://www.2dehands.be/muziek/muziek-a ... 76640.html

Deze gisteren opgepikt

Acoustic 270 met een 201 cab. Nog niet zeker wat ik met de cab ga doen. De head wil ik paren met mijn Marshall DBS 7412

Ik ben dan razend benieuwd wat je daar nou van gaat vinden :|

( ik zou 'r een inschakel-vertaging voor de luidsprekers in maken :D )
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

Nog maar even de 270 kunnen testen met de Marshall, maar deze heeft me meer weggeblazen qua tone dan mijn voormalige SVT-VR. Zeker met mijn actieve bas en een beetje fuzz ingesteld gaat de preamp direct naar de sound die ik zoek.

Wat bedoel je met inschakel vertraging? De 15's zijn vervangen naar Eminence's voor bas. Binnenkort eens op 2 ohm testen met de marshall en de 270 preamp in mijn Sunn 1200s poweramp. De buren zullen het geweten hebben.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

Ik heb dat er destijds maar ingebouwd vanwege de inschakel-klap op de speakers .
Dit zijn nog versterkers met een a-symmetrische voeding en uitgangs-koppeling met een elco.
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

Ok dit verklaart waarom ik iets hoorde bij het inpluggen van men cab, zonder dat ik thuis de amp in het contact had gestoken. Ontladen van die condensator dus
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

DominicMaertens schreef: 21 nov 2017, 12:40 Ok dit verklaart waarom ik iets hoorde bij het inpluggen van men cab, zonder dat ik thuis de amp in het contact had gestoken. Ontladen van die condensator dus
precies ! :wink:
Bij zo'n zelf-gemaakte vertraging moet je dan ook even een belastingweerstand mee laten schakelen om de elco de gelegenheid te geven om te laden.( tenminste ,....als je dat wilt/kunt maken )

Niet zonder luidsprekers in werking zetten ,...dit zijn een beetje onstabiele ontwerpen uit de begintijd.
Oscillatie kan 'm dan zomaar laten ploeffen . ( en dat gebeurt nog wel 'ns bij die dingen )
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

Bedankt voor de goede raad. Heb je zelf ook een 270?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

DominicMaertens schreef: 21 nov 2017, 15:52 Bedankt voor de goede raad. Heb je zelf ook een 270?
nee, ...laatste die ik had was een 230
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22908
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Angelo »

Rieno schreef: 11 okt 2017, 18:36 Oorspronkelijk zelfs oet Sibboern! Maar 'zinnig' is volgens mij een typisch noorderlingen-woord, net als het legendarische "waar kom jij weg?" :D
Waar kom hij weg hoor ik ook in Brabant geregeld.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Plaats reactie