Mayones Jabba 4

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sliv
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2011, 21:58

Mayones Jabba 4

Bericht door Sliv »

Hallo allemaal.

Momenteel ben ik op zoek naar een leuke (jazz)bass ter aanvulling van mijn Musicman. Een van de bassen die ik in mijn zoektocht tegenkwam is de Mayones Jabba 4. Voor de rest heb ik niet zo heel erg veel over deze bas kunnen vinden. Zijn er mensen hier die hem hebben of gehad hebben, en wat vinden jullie ervan? En heeft iemand hem ergens tweedehands voorbij zien komen?

Mocht iemand hem gespot hebben in een winkel in Nederland dan ben ik reuze benieuwd. In Februari ben ik weer in Nederland en wil ik gaan zoeken!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door gilles »

Volgens mij kun je ‘m in Zjon’s Guitarstore in Medemblik bepotelen. Ik heb er even op gespeeld, ik vond het een heel fijne bas. Soepele hals, de loopjes gingen als vanzelf. Het is er eentje die ik ook op mijn wishlist heb staan

Edit: https://www.zjonsguitarstore.nl/products ... =✓&x=0&y=0
Laatst gewijzigd door gilles op 03 dec 2017, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Sliv
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2011, 21:58

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Sliv »

Oef, da's wel heel ver voor me vanuit Midden-Nederland zonder auto. Hopen dat ie er over 2 maandjes nog hangt dan. Momenteel twijfel ik nog of ik wel gelijk de volle mep wil neertellen voor een Jabba, of liever een wat goedkopere Lakland haal.

Iemand ook ervaring met de andere basjes van Mayones? Zitten daar nog andere jazz-style aanraders bij? (Ben zelf niet zo bekend met het merk).
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Angelo »

Tweedehands al gezocht?
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Freddy Lee »

https://www.higainguitars.com/mayones-j ... -2087.html

Hier misschien? In Houten en afgeprijsd.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Sliv
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2011, 21:58

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Sliv »

Bedankt voor de tip! Hopelijk hangt hij er nog als ik terug ben in Nederland, dan kan ik gelijk gaan kijken.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door SpcMnk »

KLIK voor het grote Mayones topic. Hier is behoorlijk wat info over deze bassen te vinden.

Zelf heb ik een 5 snarige Jabba gehad. Heerlijke hals en bespeelbaarheid. Echter, mijn exemplaar was lood zwaar... er schijnt nogal een gewicht verschil per exemplaar te zijn.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Unlord »

SpcMnk schreef: 04 dec 2017, 09:09 KLIK voor het grote Mayones topic. Hier is behoorlijk wat info over deze bassen te vinden.

Zelf heb ik een 5 snarige Jabba gehad. Heerlijke hals en bespeelbaarheid. Echter, mijn exemplaar was lood zwaar... er schijnt nogal een gewicht verschil per exemplaar te zijn.
+1. De mijne was een echt slapmonster met brullend laag. Loeizware bas ook. Uiteindelijk paste ie niet zo bij de stijl die ik speelde (allround, gek genoeg en vooral voor rock vond ik hem maar matig) en heb ik hem weer verkocht. Nooit spijt van gehad. Ik had ook bij deze een beetje wat ik bij alle Mayones bassen heb: retemooi maar verschrikkelijk saai qua geluid.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Heinz »

Hier ongeveer dezelfde ervaring. Heb ook een tijd op een Jabba 5 gespeeld. Inderdaad ook loodzwaar, maar wel een erg goede bas, lage actie, mooi afgewerkt, speelde erg lekker. Ik vond m niet zo saai klinken, maar wel een beetje braafjes, een beetje hifi geluid. Kwam ook door de Delano pickups denk ik. Maar kwalitatief een erg goede bas, dat wel.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Unlord »

Qua afwerking, looks, bespeelbaarheid, actie, etc. inderdaad prachtig. Maar ja...als ie vervolgens niet echt door de mix komt in een lekker rocknummer, dan kan ie nog zo mooi zijn. Het is net alsof je in bed ligt met Kim Feenstra: ziet er supermooi uit, maar echt lekker is het niet en als ze d'r mond open doet is het helemaal klaar.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door SpcMnk »

Die Jabba van mij had Aguilar pickups en daar was niets mis mee. Prikte perfect door de mix.
Ben het er mee eens dat 9 van de 10 mayo's ongelofelijk saai klinken. De juiste pickups doet de trick.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door LeftyJ »

Unlord schreef: 05 dec 2017, 08:52 Het is net alsof je in bed ligt met Kim Feenstra: ziet er supermooi uit, maar echt lekker is het niet en als ze d'r mond open doet is het helemaal klaar.
Dus ik ben niet de enige met die ervaring! :wink:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Herman »

Unlord schreef: 05 dec 2017, 08:52 Qua afwerking, looks, bespeelbaarheid, actie, etc. inderdaad prachtig. Maar ja...als ie vervolgens niet echt door de mix komt in een lekker rocknummer, dan kan ie nog zo mooi zijn. Het is net alsof je in bed ligt met Kim Feenstra: ziet er supermooi uit, maar echt lekker is het niet en als ze d'r mond open doet is het helemaal klaar.
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Mayones Jabba 4

Bericht door Unlord »

LeftyJ schreef: 05 dec 2017, 15:24
Unlord schreef: 05 dec 2017, 08:52 Het is net alsof je in bed ligt met Kim Feenstra: ziet er supermooi uit, maar echt lekker is het niet en als ze d'r mond open doet is het helemaal klaar.
Dus ik ben niet de enige met die ervaring! :wink:
:jam:
Plaats reactie