Aanschaffen van een degelijke versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Bierpiet
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2017, 11:28

Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Bierpiet »

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb mij net aangemeld voor deze forum. Nu heb ik €.3500,- Euro te besteden aan een goede versterker, nu is mijn vraag. Hoe denken jullie over een Ampeg of Trace Elliot of Marshall
Met vriendelijke groet Timo.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Mach1 »

Eeehhh...Ampeg SVT vr + 810 av is mijn setup. En lekkerder heb ik het nog niet gehad.

Welkom op het forum btw!
20171117_163018.jpg
20171117_163018.jpg (1.37 MiB) 1472 keer bekeken
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door BassAgent »

Bierpiet schreef: 09 dec 2017, 11:41 Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb mij net aangemeld voor deze forum. Nu heb ik €.3500,- Euro te besteden aan een goede versterker, nu is mijn vraag. Hoe denken jullie over een Ampeg of Trace Elliot of Marshall
Met vriendelijke groet Timo.
Sodeju, dat is best een budget! Wat meer info is wel handig: wat voor sound wil je, heb je problemen met gewicht, wat voor bas heb je, hoe hard moet het gaan...
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Hans58 »

3500 Euro is een flink budget om wat aan te schaffen. Heb je enig idee wat je ongeveer wilt en waar je het voor gaat gebruiken? (Ja, je bas versterken natuurlijk). Groot/klein, buizen of niet, is versjouwbaarheid belangrijk, wel of niet optreden, you name it. Anders gaat iedereen zijn eigen favoriete setje lopen spammen :) (En die van Erwin is wel te gek natuurlijk, daar niet van)

EDIT: Hidde was me net voor. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Mach1 »

Wilde nog toevoegen dat je altijd welkom bent mijn set te testen als je daar een reis richting Eindhoven voor over hebt.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Unlord »

Voor dat bedrag koop ik een Barefaced big twin 2 en een Aguilar ag700. Heb ik het allerbeste spul en nog 1000 over voor een stapel effecten.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door aap »

Voor dat geld kun je een wall of death maken!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door klaasvaak »

Ik denk dat je een middag naar Bassmatters moet gaan. Hier zijn verschillende versterkers.
Als je aangeeft 3500 te willen besteden maakt Paul echt wel ff de tijd om je uitgebreid te helpen.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Bierpiet
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2017, 11:28

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Bierpiet »

Fijn dat jullie hier fanatiek op reageren, ik heb nu een Fender (troy Sanders) jaguar Bass. Met een
Vox T-60 combo Amp basversteker en een
Fender BXR 300c
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door MR. LEE »

qua "degelijkheid" wint die BXR300C van jou alvast de beker .
( je moet alleen uitgerust zijn met een paar dikke bovenarmen en een stevige rug )
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Rieno »

Even een knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok: Ik zou voor rond de €1000/1500 tweedehands iets prachtigs uitzoeken en dan de rest bewaren. Het is een hoop geld en er is voor minder genoeg te krijgen dat te gek klinkt...
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Unlord »

Nee Rieno, die 3500 moet op...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Rieno »

Afbeelding
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Erelid »

Met een leuke Vanderkley set kom je een eind denk ik.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Muziekschuur »

Wil je buizen of solidstate. De BXR300 van fender is al een heel mooie versterker om mee op te treden.

De 100 watt buizentop van fender is mooi. Maar zwaar. Net zoals de set van Mach1 erg zwaar is. Mach1 is heel professioneel aan het optreden en zijn band is pure verwennerij om naar te luisteren.
De Peavey minimax of minimega heeft een eigen ontworpen eindtrap waardoor hij diep laag goed weergeeft (wat ik mistte bij andere class D ontwerpen). De EBS GORM is een prachtig combo wat voor de kleine tot middelgrote optredens een prachtig geluid zal geven. Van groot naar klein is er nogal wat te kiezen. Voor de kleine optredens en draagbaarheid zijn de TC Electronics combo's fijn, met tuner een prachtige EQ en heerlijk licht. Voor jouw bedrag is het mogelijk een klein combo en een grote setup aan te schaffen. Binnen dit budget is het ook nog mogelijk een classic '50's Precision aan te schaffen naast je versterker aanschaffen. Een nieuwe of jong tweede hands bas die gebouwd is op basis van een '50's bas die ze tot het laatste detail hebben gecopieerd En die veel bassisten erg fijn vinden.

De Ampeg PF50T is een heel mooie versterker die een eindtrap buizen D.I. heeft. Dus het geluid uit de D.I. is hetzelfde als wat je door de speaker van het cabinet eronder hoort. Ook kun je dat geluid doorlussen naar je BXR300. En kun je eigenlijk alles aan. En het gewicht is redelijk laag. Voor band repetities zowiezo zat. En voor optredens via de P.A. makkelijk uit te versterken.

Als je in een echte goede touring band zit zou ik me voor kunnen stellen dat de Ampeg set van Mach1 aantrekkelijk is. De vraag is, kun je het (laten) vervoeren en dan is alles laten flightcasen wel een punt van aandacht.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie