Aanschaffen van een degelijke versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Muziekschuur »

De Marshall 400 watt is overigens mijn droom stack. Die amp is een alleskunner. Ik zag in je lijstje overigens nog geen Hiwatt staan. Da's ook errug fijn.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door Mach1 »

Muziekschuur schreef: 11 dec 2017, 10:29 Wil je buizen of solidstate. De BXR300 van fender is al een heel mooie versterker om mee op te treden.

De 100 watt buizentop van fender is mooi. Maar zwaar. Net zoals de set van Mach1 erg zwaar is. Mach1 is heel professioneel aan het optreden en zijn band is pure verwennerij om naar te luisteren.
De Peavey minimax of minimega heeft een eigen ontworpen eindtrap waardoor hij diep laag goed weergeeft (wat ik mistte bij andere class D ontwerpen). De EBS GORM is een prachtig combo wat voor de kleine tot middelgrote optredens een prachtig geluid zal geven. Van groot naar klein is er nogal wat te kiezen. Voor de kleine optredens en draagbaarheid zijn de TC Electronics combo's fijn, met tuner een prachtige EQ en heerlijk licht. Voor jouw bedrag is het mogelijk een klein combo en een grote setup aan te schaffen. Binnen dit budget is het ook nog mogelijk een classic '50's Precision aan te schaffen naast je versterker aanschaffen. Een nieuwe of jong tweede hands bas die gebouwd is op basis van een '50's bas die ze tot het laatste detail hebben gecopieerd En die veel bassisten erg fijn vinden.

De Ampeg PF50T is een heel mooie versterker die een eindtrap buizen D.I. heeft. Dus het geluid uit de D.I. is hetzelfde als wat je door de speaker van het cabinet eronder hoort. Ook kun je dat geluid doorlussen naar je BXR300. En kun je eigenlijk alles aan. En het gewicht is redelijk laag. Voor band repetities zowiezo zat. En voor optredens via de P.A. makkelijk uit te versterken.

Als je in een echte goede touring band zit zou ik me voor kunnen stellen dat de Ampeg set van Mach1 aantrekkelijk is. De vraag is, kun je het (laten) vervoeren en dan is alles laten flightcasen wel een punt van aandacht.
Wat een lieve complimenten!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Aanschaffen van een degelijke versterker

Bericht door deevit »

Rieno schreef: 10 dec 2017, 10:32 Even een knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok: Ik zou voor rond de €1000/1500 tweedehands iets prachtigs uitzoeken en dan de rest bewaren. Het is een hoop geld en er is voor minder genoeg te krijgen dat te gek klinkt...
Zoiets inderdaad. Alleen Ampeg en Trace Elliot zijn heel verschillende versterkers en daarmee heb ik het vermoeden dat je nog niet zo goed weet wat je precies wilt. Niks mis mee overigens (volgens mij heeft minimaal de helft van het forum er onbewust last van :lol: ) en als ik het mis heb hoor ik het graag.

Test wat je testen kunt en een tweedehands aanschaf daalt doorgaans niet tot nauwelijks in waarde. En als je er niet uit komt, voor die centen koop je ook wel een Trace én een Ampeg...
Plaats reactie