Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
De Keyser
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2008, 15:06

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door De Keyser »

Staat in aktieve modus ..... Neck pick up in Single coil - Brug pick up in parallel modus
Laatst gewijzigd door De Keyser op 27 mar 2018, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Marleaux Consat Custom
Marleaux Votan XS
Gallien Krueger MB 210 Bascombo
Vanderkley Custom 15"
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door pepe1001 »

BassAgent schreef: 26 dec 2017, 23:08 Mooi man! Ik ben in maart weer in Londen, waar Eich weer een stand deelt met Gerald. Kan niet wachten om weer op een Diva te spelen.
We hebben een iets andere stand dit jaar. De opzet is ook anders geworden. Heb afgelopen week de bassisten gehoord die komen en is echt oi-oi-oi. nee ook dit jaar geen pino maar wel een hele toffe line up.
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door BassAgent »

Als Meshell komt ga ik gillen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door SpcMnk »

BassAgent schreef: 05 jan 2018, 10:39 Als Meshell komt ga ik gillen.
Guy Pratt komt in ieder geval. Lijkt me toch ook de moeite waard.
Als Meshell komt ga ik ook een weekend Londen doen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door BassAgent »

Ja zeker! Guy lijkt me een toffe gast. Meer dan genoeg te doen/praten sowieso.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door SpcMnk »

De Keyser schreef: 13 dec 2017, 16:46 Er zijn hier inderdaad maar weinig mensen dat een Marleaux hebben
Sinds gisterenavond heb ik een Bubinga Custom Consat 5 snaar...
eerste bevindingen: wat een klote ding! Vannacht niet geslapen omdat ik hem niet weg kon leggen.

Bespeelbaarheid is kort door de bocht gelijk aan die van de Ken Smiths die ik heb bepoteld. Om te blijven vergelijken met Ken Smith, de hals is een tikkeltje dikker dan de BSR die ik had. Even wennen maar past heel natuurlijk in mijn hand. Hals is nog altijd platter dan bij de meeste bassen.
Met de 45-130 snaren die er nu op zitten is de snaar spanning hoog. en strakke snaren spelen soepel en snel. Ik krijg hier dingen uit die me nog nooit eerder gelukt zijn. Echt een genot om op te spelen. Geeft weer een berg inspiratie. Dit weekeinde eens een setje 40-125 erop zetten, kijken hoe hij dan gaat.

De passieve sound is lekker knorrig. De actieve elektronica kleurt dit geluid enigszins. Niet negatief maar maakt het wel iets vlakker. Ik kreeg er gisteren al een berg toffe geluiden uit maar mijn go-to setting is vooralsnog de passieve stand. Toon definitie is absurd goed. Strak!!!

Bouw kwaliteit is natuurlijk fantastisch. Voelt erg degelijk en stevig, maar weegt bijna niets. En die gekke bult aan de onderkant is perfect om hem tussen je benen te zetten met spelen. Wat weer een heel andere manier van spelen triggerd. Al met al een fantastisch stuk speelgoed! Ik kan mijn lol voorlopig wel op :D

In de komende periode eens wat foto's maken. Dit is er nog eentje van de vorige eigenaar. In het echie is hij een stuk donkerder.
Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door badastronaut »

Mooi ding!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door LeftyJ »

Kon niet missen. Ik zag dezelfde dag dat het ding op Marktplaats verscheen al "gereserveerd" staan en dat kon maar één ding betekenen :mrgreen:

Verkoper was wel verrast zeker? "Zul je zien dat ik maanden moet leuren met zo'n custom kutding... Wait, what?" :P
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door BassKees »

Mooie bas hoor! Ben erg benieuwd naar de klank. En zo'n platte hals heb ik ook op mijn Ibanez, heel fijn inderdaad.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door SpcMnk »

Thanks manne. Wellicht moet ik toch eens wat opnemen.

Enne.. ik was al een paar weken met de verkoper in gesprek. ;)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
De Keyser
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2008, 15:06

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door De Keyser »

SpcMnk schreef: 27 mar 2018, 11:31
De Keyser schreef: 13 dec 2017, 16:46 Er zijn hier inderdaad maar weinig mensen dat een Marleaux hebben
Sinds gisterenavond heb ik een Bubinga Custom Consat 5 snaar...
eerste bevindingen: wat een klote ding! Vannacht niet geslapen omdat ik hem niet weg kon leggen.

Bespeelbaarheid is kort door de bocht gelijk aan die van de Ken Smiths die ik heb bepoteld. Om te blijven vergelijken met Ken Smith, de hals is een tikkeltje dikker dan de BSR die ik had. Even wennen maar past heel natuurlijk in mijn hand. Hals is nog altijd platter dan bij de meeste bassen.
Met de 45-130 snaren die er nu op zitten is de snaar spanning hoog. en strakke snaren spelen soepel en snel. Ik krijg hier dingen uit die me nog nooit eerder gelukt zijn. Echt een genot om op te spelen. Geeft weer een berg inspiratie. Dit weekeinde eens een setje 40-125 erop zetten, kijken hoe hij dan gaat.

De passieve sound is lekker knorrig. De actieve elektronica kleurt dit geluid enigszins. Niet negatief maar maakt het wel iets vlakker. Ik kreeg er gisteren al een berg toffe geluiden uit maar mijn go-to setting is vooralsnog de passieve stand. Toon definitie is absurd goed. Strak!!!

Bouw kwaliteit is natuurlijk fantastisch. Voelt erg degelijk en stevig, maar weegt bijna niets. En die gekke bult aan de onderkant is perfect om hem tussen je benen te zetten met spelen. Wat weer een heel andere manier van spelen triggerd. Al met al een fantastisch stuk speelgoed! Ik kan mijn lol voorlopig wel op :D

In de komende periode eens wat foto's maken. Dit is er nog eentje van de vorige eigenaar. In het echie is hij een stuk donkerder.
Afbeelding
Wooow....... hahaaaaa .... nog iemand met een Marleaux :D :D :D :dance: ......Super ........leuk zeg ......... proficiat met je nieuwe aanwinst ........... Ik ben blij dat we dezelfde mening hebben over deze fantastische basgitaren .......... Ik ben benieuwd naar je volgende foto's )))))) ...............
Marleaux Consat Custom
Marleaux Votan XS
Gallien Krueger MB 210 Bascombo
Vanderkley Custom 15"
De Keyser
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2008, 15:06

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door De Keyser »

Ben net terug van onze reis door Duitsland .... En wat kan je denken .... We konden niet anders dan eens een bezoek brengen aan Gerald en zijn team van Marleaux . Toffe gepassioneerde mensen allemaal 😀. Mooie streek trouwens 😀 . Een Marleaux Votan XS wou ik al altijd als volgende bas .... dus ja .... Hebben er één gekocht 😀
Deze zou ik in oktober moeten hebben , volgens Gerald
Marleaux Consat Custom
Marleaux Votan XS
Gallien Krueger MB 210 Bascombo
Vanderkley Custom 15"
De Keyser
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2008, 15:06

Re: Wie heeft een Marleaux (consat) 5?

Bericht door De Keyser »

Daarom denk ik eraan om dan in oktober mijn MusicMan Stingray te verkopen .... als ik dan mijn Votan bas heb natuurlijk .... Ik speel spijtig genoeg niet meer zoveel op mijn MusicMan ... Ik heb deze trouwens meer dan 10 jaar gehad .... Heb deze nieuw gekocht .... Maar ik speel zoveeeeeeel liever op Marleaux basgitaren ..... geluid , feeling , afwerking .... dit is echt mijn smaak
Marleaux Consat Custom
Marleaux Votan XS
Gallien Krueger MB 210 Bascombo
Vanderkley Custom 15"
Plaats reactie