Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Mach1 »

Sanders schreef: 07 jan 2018, 20:54
leo_tender schreef: 07 jan 2018, 20:14
Had een 62-er geen slabboard (of hoe zeg je dat?) in tegenstelling tot een fineer? (of hoe zeg je dat?)
Beiden kunnen. In Augustus 1962 werd er overgeschakeld van slab naar veneer.
Ik ken deze bas via-via (via Peter2.0), klinkt als een klok.

Kan hem niet meer vinden. Zou hij al verkocht zijn?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

dejohan schreef: 08 jan 2018, 19:07 Absoluut.
Marketingwijs is het geniaal dat ze gemiddelde tweedehandsprijs geven, en een lijst van zelfde product bij andere verkopers.

vb. https://reverb.com/p/fender-american-vi ... ratocaster

De data die zo'n tweedehandsverkoper in een zoekertje ingeeft moet nogal ongestructureerd zijn. Ik ben geen ITer, maar lijkt me niet makkelijk om dat allemaal te laten kloppen.
Die zaken zijn toch gewoon aangesloten bij Reverb?
musiqman
Berichten: 349
Lid geworden op: 03 mar 2014, 19:04

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door musiqman »

Reverb is niet alleen een verkoop/koop site, maar doet ook aan info, artist interviews, rig rundowns, editor picks etc.

Het is opgericht door en voor muzikanten die niet tevreden waren met andere verkoopsites die op massa gericht waren en niet op de muzikant zelf.

Goed ge-market maar dat is dus niet het hoofdoel op zich.

De info die je ziet ter vergelijking zijn daadwerkelijk verkochte prijzen over een x periode ervoor. Zo zie je precies of je als verkoper te veel of te weinig vraagt, of als koper goed zit of toch even verder zou kunnen zoeken.

Er zit een heel groot creatief en technisch team achter de site. Vorig jaar het Europese kantoor geopend in Amsterdam.

Een kijkje in de keuken op uet hoofdkantoor in Chicago:
https://www.americaninno.com/chicago/of ... led-space/
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door LeftyJ »

eBay is natuurlijk ook wel echt een draak van een site geworden... Het was voor kopers altijd nog wel aardig, met redelijke kopersbescherming ook als er iets misging, maar voor verkopers is het een drama en adverteren is verschrikkelijk duur geworden. En alles kost extra: Wil je een reserveprijs instellen die minimaal bereikt moet worden voordat het artikel verkocht wordt? Extra. Automatische verlenging? Doen ze gewoon, maar dan betaal je die toeslag gewoon wéér! Ik las op leftybassist.com van de week toevallig nog een rant van iemand met negatieve ervaringen:
Not that it didn't suck royally before, nickel and diming sellers at every angle, but I haven't sold anything on it in years. I've noticed there are fewer and fewer actual auctions now, as most listings are straight up BIN prices or best offers, but with the majority of listings not indicating reserve prices anymore. Now I know why, so take note if you plan on selling anything on this crooked site soon:

I listed two items for my wife at the beginning of December, a quilt and a pocket book. I put a reserve price on both. The quilt sold for $24.99, but the pocket book didn't. I got charged a $3.00 reserve fee + all the other BS fees for the quilt. Whatever. It didn't amount to much overall. The reserve on the pocket book was $250 with a BIN of $799. Long story short: the pocket book automatically relisted 3 times and never sold. Every time it relisted, we were hit with a $9.98 reserve price fee, so I just got a bill for $35.34, EVEN though it never sold, for what they now call, "Advance listing upgrade fees"! And you get hit with them regardless of whether or not your item ever sells! :x So it basically cost me over $40 in fees to sell a $24.00 quilt.

Try doing the math before you list anything. There are pages and pages of convoluted laundry list fees and links to additional pages of hidden costs.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Moderne tijden...we zijn ook wel erg gewend geraakt aan 'gratis' diensten (je betaalt altijd met iets, meestal je privacy). Het moet natuurlijk ook ergens van gefinancierd worden, die kopersbescherming. Ik weet dat Mastercard sowieso enorm hoge kosten rekent voor wat dan ook. Je ziet dat het vaak zijn weerslag heeft op de prijzen van andere bedrijven. Mastercard is oppermachtig, en je kunt niet snel naar een concurrent. Maar goed, het zou me niet verbazen als er bij Ebay, net als overal, heel veel geld gaat naar consultancy bedrijven die de 'efficiency verhogen' (meer: hun portemonnee vullen). Ik ben wel eens benieuwd wat je overhoudt aan het eind van het jaar als alle bedrijven daar eens mee stoppen. Al die parisitaire bedrijfjes lamgelegd, je bedrijf is nog steeds even efficient of inefficient als eerst, maar...ineens heel veel geld over aan het eind van het jaar.

Moet ook denken aan...

Het nieuwe abonnementsdenken is ook zo'n hardnekkige en lastige. Zogenaamd vanuit de noemer van keuzevrijheid, betaal je uiteindelijk toch meer. Zelf wat kosten maken om klanten te binden of vast te houden is er niet meer bij.

Denk je eens in...een ouderwetse bakker, die toeslag vraagt voor de 'gesneden' optie (of een slager die 20 cent rekent voor het plakje worst voor je kind).Abonnementsconstructies, waarbij je elke maand 50 euro per maand betaalt, maar eigenlijk alleen maar elke dag dat halfje wit nodig hebt. Wat ook kan is 80 eur per maand, maar dan mag je ook van elk type brood iets meenemen. Niet dat iemand dat ooit doet natuurlijk. Oh ja, Ralph-Jan van de Zuurpruimgaarde doet dat, want hij wil altijd het beste van het beste.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pellek »

Dat abonnementsdenken heeft niks met keuzevrijheid te maken. Het heeft voornamelijk te maken met het onzichtbaar geld laten wegtikken. Zelfde verhaal met dat eigenlijk de munten en biljetten langzaam weg worden gewerkt. Die mogen echt nooit verdwijnen, want zodra je geen controle meer hebt over je geld (lees: je niet al je geld in een keer van de bank kan halen) hebben de banken de macht.

Ik weet ook nog echt niet wat ik ga doen als ik straks mijn oude mac niet meer kan gebruiken voor video's. Ik ga zeker niet een abonnement nemen op alle programma's die ik heb. Dat is onbetaalbaar voor een hobby. Ik mag hopen dat bedrijven dat inzien en dat ze dan ernaar zullen handelen.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door LeftyJ »

Pellek schreef: 09 jan 2018, 10:47 zodra je geen controle meer hebt over je geld (lees: je niet al je geld in een keer van de bank kan halen)
Dat is al verdomd moeilijk. Daar zitten maxima aan, je moet vooraf aankondigen wanneer je dat wilt komen doen zodat ze genoeg in kas hebben. Als je een acute reden hebt om meteen over al je geld te beschikken loop je bij je lokale bankvestiging sowieso tegen een muur op.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door deevit »

Dat lijkt heel erg op mijn oude Moon, gestript en gefret. Even foto's vergelijken..
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door deevit »

Ja, dat is hem zeker weten. Jammer van de refinish, ik vond zelf het blauwe erg mooi... Was een dijk van een fretless. Bijzonder ook, aangezien de koper destijds aangaf al lang op zoek te zijn naar een fretless Moon. De Bartolini's heb ik er destijds in laten zetten.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Pellek schreef: 09 jan 2018, 10:47 Dat abonnementsdenken heeft niks met keuzevrijheid te maken. Het heeft voornamelijk te maken met het onzichtbaar geld laten wegtikken.
Het wordt wel aangeboden onder de noemer 'klant heeft de vrijheid zijn eigen pakket samen te stellen'. Zie het constant op mijn werk.

Enne...de banken hebben al de macht. Je stort je loon op een bankrekening, en je bewaart je geld daar ook. Het heeft niet zoveel met papiergeld te maken. Niemand bewaart zijn spaargeld nog in een sok.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pellek »

Het lijkt bijna een omgekeerd systeem:

- Een vast product voor een eenmalige prijs
- Meerdere losse producten (oftewel: keuzevrijheid) voor een huurprijs
Waarbij de ironie is dat of je nou wel of niet die keuzevrijheid wil, je er alsnog voor betaalt.

Klopt, maar het idee om papiergeld helemaal te laten verdwijnen zou betekenen dat geld helemaal geen echte waarde meer zou hebben (hoewel dat tegenwoordig ook al bijna niet meer zo is).
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

Dat snap ik niet goed?
Geld is toch geld, qua "echtheid"?
Geld is een imaginaire realiteit. Net zoals landsgrenzen imaginair zijn.
Geld heeft waarde omdat wij allemaal geloven dat dat waarde heeft (plus een garantie van de overheid).

Duizend euro papiergeld is even "echt" als duizend euro op de bank. Ze hebben dezelfde waarde.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pellek »

Ja ik had dat ook slecht verwoord.

Geld is altijd nep. Het is een manier om alles eenzelfde soort waarde te geven. Echter heeft dit een bepaald gewicht, en mijns inziens komt dat doordat we het ook echt vast kunnen houden. In dat opzicht zijn wij simpele wezens.

Zodra geld enkel op de bank bestaat is het realiseren van geld hebben heel anders. Je gaat er anders mee om. Hetzelfde als dat contactloos betalen. Je kan makkelijker even wat open waardoor de relatie tussen jou en je geld verandert. Daarom is het belangrijk om echt geld in omloop te houden zodat die connectie blijft bestaan voor mensen.

Maar misschien ben ik hier ouderwets in, dat kan ook.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Peachabell »

Afbeelding
Dean Flying V basgitaar voor € 90,-.
Plaats reactie