Het Grote Pedulla Topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Ik zie dat Michael gecharmeerd was van mijn 'ontwerp', hij heeft er nu een viersnaar mee gemaakt (ook met ebben topkam :) )

Afbeelding

Lijkt toch sprekend op die van mij :love: :

Afbeelding
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door zomnius »

Wow Awesome!!
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door badastronaut »

Prachtig!
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door zomnius »

wat is trouwens het verschil tussen bv een mvp4 en een pentabuzz?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

MVP4 heeft fretten en 4 snaren. Een Pentabuzz heeft geen fretten en 5 snaren.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door LeftyJ »

Bijzonder elegante ramp ook op die MVP5.
Ik kan me nog steeds niet over die bodyshape heen zetten, maar de kwaliteit spat er vanaf. Zit op die 4 de brug nou alleen een klein beetje scheef?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Nee, de (doorlopende) hals bestaat uit drie stukken en het bovenste gedeelte vertekent een beetje denk ik.

Ja die ramp is te gek. Ik heb mijn pa er eentje laten maken voor mijn Pentabuzz (zelfde stijl, ook met meerdere gelamineerde lagen). Die moet nog even gelakt en gepolijst enzo.

Ik blijf er ook erg gelukkig mee, die twee. Zeer blij dat ik het heb gedaan. Thunderbass ernaast met soap bars ook niet verkeerd. :p Het klinkt gewoon altijd instant goed in opnamen.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door zomnius »

prachtige finish wow.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door basloze fret »

LeftyJ schreef: 15 jan 2018, 12:17. Zit op die 4 de brug nou alleen een klein beetje scheef?
Lijkt inderdaad scheef te zitten als je het vergelijkt met de onderkant van het brug element. Maar een prachtige bas
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door badastronaut »

Zal wel gezichtsbdrog zijn. Pedulla zal écht geen bas maken met een scheve brug tenzij het met opzet zou zijn.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Pedullist »

Ik heb die twee van mij op werkelijk geen enkele tekortkoming kunnen betrappen. Echt niets. Fretten, lak, afstelling, alles. Ik heb ze dagelijks in handen en in het begin heb ik ze ook heel vaak bekeken. Het is gewoon schaduw van de brug in combi met het hout en de finish die dat gevoel misschien geeft, maar ik sluit het echt uit.

Op de foto van mij lijkt de hals naar achter te wijken. Is gewoon door het type lens en de positie waarin hij hing.
badastronaut schreef: 15 jan 2018, 19:11 Zal wel gezichtsbdrog zijn. Pedulla zal écht geen bas maken met een scheve brug tenzij het met opzet zou zijn.
Daarbovenop kan ik nog zeggen dat hij geen aanpassingen doet waar hij zelf niet in gelooft. Ik heb gevraagd om soap bars met single coil mogelijkheid en reversed P setup en dat vond ie niks. Dus dan krijg je het ook niet. Hij doet alleen wat hij kan en waarvan hij kan garanderen dat het zijn kwaliteitsnormen heeft. De ramp voor de Pentabuzz heeft mijn pa gemaakt, en ik had hem nog gevraagd om die dezelfde vintage cherry burst finish te geven, maar dat zag hij niet zitten. Bij verkoop zou toch zijn naam erop staan en ondanks dat mijn pa het heeeeeel erg netjes had gedaan kon hij niet zijn naam eraan verbinden. Hij is heel gevoelig voor dit stuk.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Dommel'd »

Ik ben de trussrod sleutel van mijn pedulla kwijt.. (had er twee maar met verhuizen zijn ze zoek geraakt). via michael zelf zijn die alleen schreeuwend duur.

Past een andere sleutel ook? 1 die niet via pedulla te kopen is ..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Rieno »

Ik heb toen behoorlijk lang gezocht en uiteindelijk toch eentje bij hem gekocht..ik geef je weinig kans helaas :(
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Grote Pedulla Topic

Bericht door Dommel'd »

Was die toen ook zo duur? Via PayPal betaal ik omgerekend 74 euro... Kga er even een mailtje achteraan doen om te vragen of dat niet goedkoper kan...
Plaats reactie