Wil weer gaan beginnen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
jon
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016, 15:07

Wil weer gaan beginnen

Bericht door jon »

Na vorig jaar (na wat vervelende omstandigheden) gestopt te zijn, zou ik graag weer willen gaan beginnen.
Ben zeker nog een beginner en ben mij momenteel (weer) aan het orienteren.

Wat betreft een basgitaar, heb ik een Ibanez GSR200 op het oog.
Vind deze momenteel nog wat aan de prijzige kant.
Zijn hier wellicht ook alternatieven voor, ook qua sound (afgezien van bijvoorbeeld de GSR180)?

Verder zoul ik als versterker wellicht een Vox pathfinder 10 willen gaan nemen en voor de effecten een Zoom B1on.

Wat betreft lessen zou ik wellicht weleens onlinelessen willen gaan proberen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door BassAgent »

De GSR200 is toch wel één van de betaalbaarste bassen die je nu kan aanschaffen lijkt me...? Als je nog goedkoper gaat kom je bij Fazley e.d. uit en dat lijkt me geen pretje om mee te herstarten. Je zou op de tweedehands markt nog naar Squiers kunnen neuzen evt.

Online lessen zijn op zich handig, maar het nadeel daarvan is dat er niemand is die je kan verbeteren, waar je vragen aan kan stellen etcetera. Als je les wil zou ik gewoon een "live" docent zoeken.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
jon
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016, 15:07

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door jon »

Bedankt voor je reactie.
Fazley lijkt mij inderdaad ook niet echt denderend.

Wat betreft online-lessen, denk ik dat je ook gelijk hebt.
Aan een docent kun je inderdaad vragen stellen en diegene kan je ook verbeteren etc.
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door ReneE »

Dat laatste kan ik uit eigen ervaring be-amen. Heb een hele tijd les gevolgd via ScottBasslessons, leuk en aardig,maar dat is veel te vrijblijvend en idd niemand die zegt wat ik goed of fout deed..
Sinds half november les via een echte docent.. en dat werpt z'n vruchten af. Techniek, theorie gaat met sprongen vooruit. Sneller dat ooit tevoren. Ik zeg doen!
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door Concorde »

Leuk beginnessetje...
Harley Benton van Thomann.
Ooit als sleutelbasje gekocht, en helemaal niet zo verkeerd...
Ben je gelijk helemaal klaar...
https://www.thomann.de/nl/harley_benton ... gLyhvD_BwE
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door ReneE »

Dat basje heb ik ook! best leuk spul.
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door DFA 79 »

Ibanez gsr200 was mijn 2de basje. Wel volledig passief. Eerlijk gezegd fijne bas om te beginnen, maar na 2jaar ontgroei je ze wel.
Vox pathfinder staat thuis en speel daar in de huiskamer op. Zeer mid geluid, overstuurt wel rap, maar op laag volume zeer leuk en mooi uitzicht. Heb ook een ampegb108 en die is beter. Ook wat meer wattage natuurlijk, meer basserig geluid.
jon
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2016, 15:07

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door jon »

Bedankt voor jullie informatieve en nuttige reacties.
Die aanbieding van Thomann lijkt mij inderdaad misschien ook erg interessant.
Wel zoek ik er wellicht nog wat effecten etc bij.
Ga het even rustig bekijken de komende tijd.
Het begint in ieder geval weer erg te kriebelen.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door Buster »

Mijn advies is om die effecten voorlopig achterwege te laten.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door Erelid »

Buster schreef: 21 jan 2018, 10:17 Mijn advies is om die effecten voorlopig achterwege te laten.
+1
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door Angelo »

Die GSR is inderdaad prima om te beginnen, maar een tweedehands Squier of vergelijkbaar gaat langer mee.

Wat betreft effecten zijn de meningen verdeeld - He hebt ze niet echt nodig en leidenin het begin alleen mar af. Ik gebruik af en toe fretless een beetje chorus en revers, maar eigenlijk heb je ze niet echt nodig - tenzij je een muziekstijl speelt waar je niet zonder kunt (extremen Metal, of de prog van Rich13)...
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wil weer gaan beginnen

Bericht door rich13 »

Ik zou zelf ook niet gelijk met effecten beginnen. Kies een lekker instrument en leer deze goed kennen. Pas dan worden effecten -misschien- interessant en leuk. Als speelgoed of in bandverband, maar evenzo goed speel(de) in in de bluesrockband en andere dingen gewoon zonder.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie