Het Snelle Vraagjes Topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Dommel'd »

Dasr dacht ik zelf ook aan, maar ik weet niet goed welke dun genoeg gaat zijn... Ik heb nog een tubetje bison liggen, maar die is vrij dik
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dommel'd schreef: 17 jan 2018, 07:44 Ik heb een harley benton Cst (prs achtige kopie)

Nu zijn de inlays niet helemaal netjes ingelijmd, en wil ik dst toch nog even een keer opknappen.

Kan dit gewoon met lijm? En zoja welke?
Terugsturen en laten omruilen door Thomann. Zij doen daar niet moeilijk over en willen hun huismerk kwalitatief hoogwaardig houden. Zelfs de kleinste mankementjes nemen zij terug.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door MR. LEE »

laat 'ns een foto'tje zien van die inlay ...
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Dommel'd »

Plaatje van het internet, de gitaar staat momenteel bij een luthier. Op de foto zit het wel netjes vol allemaal, bij de mijne niet...

Terugsturen is geen optie meer, hij is verder super dik in orde en zodoende zitten er nu andere pickups, topkam electronica en brug in :roll:

Ik had verwacht dat het wel een easy fix was eigenlijk :lol:, stoor me er aan, maar doet verder weinig af aan de klank of bespeelbaarheid, maar als het te maken is dan doe ik dst het liefst natuurlijk.

(ik zag dat vox humana dunne lijm had voor inlays, ik mort ze nog even mailen of het dun genoeg gaat zijn...)
Bijlagen
griffbrett.jpg
griffbrett.jpg (258.04 KiB) 1353 keer bekeken
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door MR. LEE »

Dit gaat (bij mij) goed :
Koop de allergoedkoopste seconde lijm ( bijv uit de grabbelbak bij de bouwmarkt of benzine-station ) , meestal zitten er een 4 of 5 tubetjes in een blistertje.( die goedkope zooi is namelijk altijd waterdun,....en dat heb je nodig )
Koop een spuitbus "activator" (Olba products , oid ).
Spray een paar keer over de inlay(s) , wacht tot het er weer droog uitziet en breng daarna de dunne secondelijm aan.
Die secondelijm stolt dan direct ,...vult ook ,....en is dan gelijk keihard.
Met een fijn vijltje daarna voorzichtig bijwerken en daarna met een dremel voorzichtig glad polijsten.

( op deze manier breng ik zelf ( grotere ) dots aan in de zijkant van de halsen van mijn bassen ( en van m'n E.U.B. )

Vertrouw je jezelf niet ?,...probeer dan eerst 'ns wat uit op een ouwe sloop-bas/hals

P.S: Van Bison is er ook een blistertje te koop waarin een piepklein spuitbusje "activator" zit bijgesloten .
Helaas is de bijgesloten secondelijm wat dikker , wat hier , voor deze toepassing niet wenselijk is.
Die activator is dan bovendien in verhouding tot de geringe hoeveelheid ook nog 'ns heel erg duur :(
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 21 jan 2018, 08:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Jay2U »

Dommel'd schreef: 17 jan 2018, 18:46 Dasr dacht ik zelf ook aan, maar ik weet niet goed welke dun genoeg gaat zijn... Ik heb nog een tubetje bison liggen, maar die is vrij dik
Die dikke, gel, moet je niet hebben. Ook te oude secondelijm is vaak dikker. Bewaren in de koelkast helpt de houdbaarheid te verlengen.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Jay2U »

MR. LEE schreef: 17 jan 2018, 21:50 Dit gaat (bij mij) goed :
Koop de allergoedkoopste seconde lijm ( bijv uit de grabbelbak bij de bouwmarkt of benzine-station ) , meestal zitten er een 4 of 5 tubetjes in een blistertje.( die goedkope zooi is namelijk altijd waterdun,....en dat heb je nodig )
Koop een spuitbus "activator" (Olba products , oid ).
Spray een paar keer over de inlay(s) , wacht tot het er weer droog uitziet en breng daarna de dunne secondelijm aan.
Die secondelijm stolt dan direct ,...en is keihard.
Met een fijn vijltje daarna voorzichtig bijwerken en daarna met een dremel voorzichtig glad polijsten.

( op deze manier breng ik zelf ( grotere ) dots aan in de zijkant van de hals mijn bassen ( en van m'n E.U.B. )

Vertrouw je jezelf niet ?,...probeer dan eerst 'ns wat uit op een ouwe sloop-bas/hals
We zouden écht een like button moeten hebben. :jaaaaa:
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door MR. LEE »

secondelijm bewaar je in een afgesloten tupperware bakkie in de KOELKAST !
( anders holt de kwaliteit na enige tijd al achteruit )
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door MR. LEE »

wat een leuke inlays op die foto zeg ! :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Dommel'd »

Hij is ook echt heel erg goed, op dst minpuntje na (en de topkam was iets te ver ingevijld masr die vervang ik standaard naar graphite).

Kwaliteit kwa hout en montage is buitengewoon vooral voor het prijskaartje, ik wilde daarom zien hoever ik hem kon laten modden :mrgreen:.

Word een super beestje als hij af is :)
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door viersnaar »

Drakeskullnl schreef: 14 jan 2018, 17:03 Het is gefixt. Forumlid Viersnaar had nog losse tuners liggen.
Is goed. Ik zet het wel in het IOY boekje.
:wink:

Even wat anders: ik heb vorig jaar een NOS hipshot d-tuner gekocht, die wilde ik afgelopen weekend eens gaan monteren, toen viel me op dat het een 'gespiegelde' versie betrof.
Ik heb het ding vanochtend op marktplaats gezet, maar nou krijg ik een mailtje van iemand die zegt dat het een d-tuner kan zijn voor heel oude Fender bassen: hier iemand een idee hoe dat zit?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door ThaRoadWarrior »

Volgens mij een exemplaar voor een linkshandige bas idd...
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door LeftyJ »

Klopt, dat is het type wat op mijn lefty Fender JB75 zit!
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Dommel'd »

Ik zoek eigenlijk olie om heel licht hout donkerder te krijgen, (pine dat is haast wit), ik wil er een relic/rat project van maken, dus kwa kleur wil ik als het kan naar butterscotch/gelig zonder te hoeven lakken...

Welke zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door padawatje »

Ik zou naar iets zoeken dat hier op lijkt : https://www.woca.nl/webshop/binnen/meubi ... olour-oil-
Plaats reactie