Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Ach gut...TM Stevens. Word zo verdrietig van het idee dat ie dement is.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

didi schreef: 03 feb 2018, 13:56 Wooten vind ik een knap bassist en volgens mij ook een buitengewoon aardige man maar zijn spel bezorgt mij nooit kippenvel. Jaco wel, op momenten dat hij lekker in vel en spel zat. Maar hij heeft ook vreselijke dingen gespeeld. Toch kenmerkt het naar mijn mening een genie van het intuïtieve soort dat het kan vriezen en kan dooien, dat hij risico's neemt en dus ook wel eens uitglijdt.
Dit heb ik precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Er is op latere Fleck platen ondersteunend spel van Wooten wat ik echt fantastisch vind. Zijn solo's ook. Solo, en op live, vliegt het soms wat uit de sexy pan.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Mwah, Ik krijg toch wel kippenvel bij;Amazing Grace of Yesterday en nog een paar.
Het zijn wat spel betreft 2 totaal veschillende bassisten .(Jacko-Wooten)
Wat ik met name bij Wooten respecteer is zijn instelling,vaak op het randje spelen,(je hoort hem ook oetjes of aahhtjes slaken)
altijd risico's nemen en daarom ook wel foutjes maken.Al die verschillende technieken die hij gebruikt.
Plus zijn uitspraken; "there are no false notes,only wrong ones" .
Jacko vind ik dan soms wat ondoorgrondelijker en moeilijker te volgen.(heeft soms ook zijn redenen natuurlijk)
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Pedullist schreef: 03 feb 2018, 18:20 Er is op latere Fleck platen ondersteunend spel van Wooten wat ik echt fantastisch vind. Zijn solo's ook. Solo, en op live, vliegt het soms wat uit de sexy pan.

Daar heb je gelijk in. Ik vind hem ook leuker bij Bela Fleck. Zijn solo nummers en solo platen vind ik meestal te veel op techniek(en) gericht en op het randje van show off (en soms er over).
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Deze is vast wel eerder voorbij gekomen maar blijft bijzonder. Mooie bas solo vanaf 6:50 ongeveer. Grappig dat Victor ook de laatste cd van hair metal bandje Nitro heeft ingespeeld. Toch veelzijdiger dan je denkt.

Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

O ja, TM Stevens ,treurig,verwaarloost in zijn huis gevonden,hoe zou het zijn met hem?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door basloze fret »

Over bovenstaand filmpje: zoiets doet me dan weer helemaal niks. Goed gespeeld, maar dat soort typische Dream Theater-achtige prog metal daar ben ik helemaal op uitgeluisterd. Dat is weer een voorbeeld van muziek waar het meer om de techniek en complexe riffs draait. Vroeger kickte ik daarop, maar nu heb ik er eerder een afkeer van.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Het laatste dat er volgens mij over bekend gemaakt is, is dat hij is opgenomen in een inrichting waar hij helaas ook niet meer uit gaat komen. Voor de rest van zijn leven hulpbehoefend. Erg jammer :(

Ik vind die 13 in een dozijn progmetal bandjes ook niet zo bijzonder hoor, maar wel leuk om te zien dat Victor ook hele andere dingen doet dan je van hem verwacht.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Strabel »

Ik moet ook wel bekennen dat er soms een beetje bassolo-techniek moeheid toeslaat.
Maar goed dan zijn er altijd nog dit soort dingen.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door Pedullist »

Shob blijft te gek ook. Komt ook door zijn band, en die geweldige drummer.

Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door badastronaut »

Inderdaad vet! Soms denk ik wel eens dat een band zo goed als zijn drummer. Oftewel een slechte drummer kan een hele band onderuit halen en een goeie drummer kan de boel juist gigantisch verbeteren (geldt ook wel voor zangers). Zo vind ik Marillion bijvoorbeeld tegek maar met een écht goeie drummer zo die band nog een stuk beter zijn. Of Level42, die hebben wel ff een pepertje in de bips gekregen met Pete Ray Biggins, zeker live zwaar positief als je het mij vraagt...
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ritz »

Pedullist schreef: 04 feb 2018, 11:48 Shob blijft te gek ook. Komt ook door zijn band, en die geweldige drummer.
Nog even wachten en dan 22 april live te zien in De Boerderij. Wat mij betreft één van de meest interessante concerten om naar uit te kijken.

https://cultuurpodiumboerderij.nl/programma/shob-band/
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Leslie Johnson

Bericht door ritz »

Blijft ook leuk bezig.

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2581
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door jorren »

Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Plaats reactie