Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Erelid »

Kijk, deze weet hoe het hoort veel foto's, veel informatie en een duidelijk prijsidee :facepalm:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Lijkt me inderdaad een prima bas die Pedulla clone. Maar die ramp en headstock vind ik vrij lelijk. Is er nu een klein stukje uit de headstock rechts boven? Zo lijkt het. Als je iets doorspaart koop je 2e hands voor dat geld ook een echte Pedulla.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Er staat een echte Pedulla voor 150 euro meer op marktplaats. Dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Je hoeft niet eens door te sparen, dat IS de prijs voor een 80's/90's Pedulla.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Ook voor een fretless vijfsnaar?
Bij die op Mp mag je eerst nog even de hele elektronica er opnieuw in gaan bouwen.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Dat was jarenlang wel het bedrag zo'n beetje, 1200-1400. De laatste tijd zie je prijzen van 2400 tot zelfs 4500 (sinds hij in zijn eentje bouwt, beetje onzin want die 90's bassen was nog met een team) maar daar gaan ze zelden voor weg.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Dommel'd »

basloze fret schreef: 09 feb 2018, 11:18 Ook voor een fretless vijfsnaar?
Bij die op Mp mag je eerst nog even de hele elektronica er opnieuw in gaan bouwen.
Die wil ik eventueel zelf terug plaatsen en dan de EMGs zelf houden, maar aangezien ik verder geen bassen heb waar ik ze in kan plaatsen leek het me beter het zo te laten en ze erbij te verkopen. Elektronica inbouwen is zowiezo maar even 4 puntjes solderen (preamp zit nog gewoon vast). kwartiertje werk of een 10tje bij de lokale gitaar bouwer... ik zie eerlijk gezegd het probleem zelf niet zo
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

basloze fret schreef: 09 feb 2018, 10:52 Lijkt me inderdaad een prima bas die Pedulla clone. Maar die ramp en headstock vind ik vrij lelijk. Is er nu een klein stukje uit de headstock rechts boven? Zo lijkt het. Als je iets doorspaart koop je 2e hands voor dat geld ook een echte Pedulla.
Ik durf te wedden dat deze de competitie met een Pedulla makkelijk aan kan. Je hebt wel een veiliger investering met een Pedulla denk ik, maar deze is zó goed...
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Frederiek »

Dommel'd schreef: 09 feb 2018, 11:27
basloze fret schreef: 09 feb 2018, 11:18 Ook voor een fretless vijfsnaar?
Bij die op Mp mag je eerst nog even de hele elektronica er opnieuw in gaan bouwen.
Die wil ik eventueel zelf terug plaatsen en dan de EMGs zelf houden, maar aangezien ik verder geen bassen heb waar ik ze in kan plaatsen leek het me beter het zo te laten en ze erbij te verkopen. Elektronica inbouwen is zowiezo maar even 4 puntjes solderen (preamp zit nog gewoon vast). kwartiertje werk of een 10tje bij de lokale gitaar bouwer... ik zie eerlijk gezegd het probleem zelf niet zo
Ik zie het als een bonus, een extra stel pickups
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Dommel'd schreef: 09 feb 2018, 11:27 Die wil ik eventueel zelf terug plaatsen en dan de EMGs zelf houden, maar aangezien ik verder geen bassen heb waar ik ze in kan plaatsen leek het me beter het zo te laten en ze erbij te verkopen. Elektronica inbouwen is zowiezo maar even 4 puntjes solderen (preamp zit nog gewoon vast). kwartiertje werk of een 10tje bij de lokale gitaar bouwer... ik zie eerlijk gezegd het probleem zelf niet zo
Natuurlijk zijn die extra pickups wellicht beter of misschien een bonus. Maar persoonlijk denk ik dat je sneller verkoopt als je hem in originele staat brengt en zo verkoopt. Niet iedereen is even handig met die dingen of heeft er zin in. Maar goed dan spreek ik ook voor mezelf.
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Dommel'd »

Het extra voordeel leek me ook meer dat er enkel alleen gereageerd door mensen die weten wat ze van deze bas kunnen verwachten. (misschien een kromme redenering, maar zo zou ik het zelf zien) waardoor ik de meeste kopers die enkel alleen nieuwsgierig zijn eruit filter :) :wink:

Degene die reageren of reageerde bied ik ook de optie aan om hem zo te komen testen of dat ik zelf alles terug soldeer en hem verkoop met of zonder emgs erbij, tegen uiteraard een kleine prijsverlaging. Had ik misschien even in de advertentie zelf moeten zetten..
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Ok netjes. Succes met de verkoop!
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Heel wat anders, wat ik totaal niet snap zijn al die gitaristen die hun gitaar te koop zetten in de bas afdeling van marktplaats als zijnde een 6 snarige bas...vaag...zijn er altijd wel een stuk of 10 :facepalm:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door basloze fret »

Geen idee. Om extra op te vallen misschien?
raar eigenlijk dat Pedulla bassen tweedehands eigenlijk relatief goedkoop zijn en ver onder de prijs zitten van een nieuwe. Terwijl dat bij andere boutique bassen zoals Wal, Fodera of Sadowsky een stuk minder is. Enig idee waarom?
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

Er zijn toch wel twee verschillende levels op de marktplaatsen die ik tweedehands zie: 1. De 80-90er jaren, en 2. de echt top notch bassen met prachtige topjes ed. Die eersten zitten rondom de 1300-1500-1600 de tweede meestel toch 2000+..

voorbeeld 1 : 1500 EU.
Schermafbeelding 2018-02-09 om 19.35.23.png
Schermafbeelding 2018-02-09 om 19.35.23.png (595.92 KiB) 1375 keer bekeken
voorbeeld 2 : 2900 EU
Schermafbeelding 2018-02-09 om 19.35.59.png
Schermafbeelding 2018-02-09 om 19.35.59.png (462.9 KiB) 1375 keer bekeken
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie