Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Heinz »

Ik heb 'm bij Alphenaar in Haarlem gekocht. Die hadden er een flink aantal op voorraad. Aardige winkel, met ook een goede gitaar-tech in huis die de boel meteen goed afstelt.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Mach1 »

Heel mooi, de burst ook!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door ejp »

Mach1 schreef: 12 feb 2018, 18:54 Anders. Ik vond het mooier. Vond het moeilijk om het prijsverschil uit te schakelen maar toen ik de opnames vd repetitie terug hoorde en echt objectief luisterde, ging mijn voorkeur uit naar de strakheid en midfocus van de Adonis. Heb veel goedkope basjes bespeeld maar deze klinkt en voelt niet goedkoop.
ik heb op een P Adonis gespeeld van een vriend, klonk zeker niet verkeerd, zat alleen wat crappy electronica op, maar de bas klonk top!!

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Mach1 »

De electronica zal niet het beste zijn maar alles werkt goed zonder ruis of kraken. De tone is gelijkmatig te regelen en de volumes ook. (Itt een boel bassen die ik heb geprobeerd) Elementen zijn gewoon gewonden en niet met een magneetje eronder.
Ik zie er niks raars aan.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door padawatje »

Heinz schreef: 13 feb 2018, 10:32 Ik heb 'm bij Alphenaar in Haarlem gekocht. Die hadden er een flink aantal op voorraad. Aardige winkel, met ook een goede gitaar-tech in huis die de boel meteen goed afstelt.
Hmm, jammer. Haarlem is niet bepaald bij de deur. Bax heeft alleen de jazz modellen ...
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door JohandeJong »

Eindelijk, na lang wachten, zijn de dames dan toch gearriveerd.
Blondy, een creme gekleurde Chowny SWB-1 met frets (en voor zover ik weet uniek want de enige creme gekleurde SWB-1 in de wereld) en Molly, een zwarte fretless SWB-1. Zijn ze niet prachtig?
Eerste indruk: Uitstekende kwaliteit en afwerking. Ze glimmen als de welbekende keutel ... nou ja, je weet het wel. Ze zijn zeer makkelijk bespeelbaar en hebben een veelzijdig geluid.
Ik ben voor Blondy nog op zoek naar witte/creme pickup covers. Haar knopje (van de pickup schakelaar ;-) heb ik al vervangen door een creme gekleurd exemplaar. Ik heb haar voorzien van een stel GHS Precision flatwounds waarmee ze spint als een poes (Ik bedoel dus eigenlijk "gromt als een leeuwin" maar je moet altijd voorzichtig zijn met wat je zegt).
Voor Molly ga ik wellicht de truss rod cover nog zwart maken en zwarte knoppen voor de potmeters zijn al onderweg. Jammer dat de kop niet zwart is maar ja, je kunt niet alles hebben. Ik gaf haar al een paar mooie zwarte nylons. Daarmee zingt ze als een Sirene met heel veel mwwaahhh.
Ik ben er zeker van dat ik heel veel ga genieten van deze twee dames.. eehhh.. bassen.
blondy_and_molly.JPG
blondy_and_molly.JPG (146.67 KiB) 1527 keer bekeken
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Mooi man! Ziet er smakelijk uit! Vind die zwarte fretless erg mooi!
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door JohandeJong »

Ja, die toets is ook heel mooi. Bijna zwart met een heel mooie donkerbruine "vlam" in de lengte. Straks nog zwarte knoppen en dan is ze helemaal mooi.
Ze hebben nog wel wat afstelling nodig. Een geduld werkje maar ik krijg ze uiteindelijk precies zoals ik ze wil hebben. Ik ben er vooreerst erg blij mee.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Succes met de afstelling enzo, even de tijd voor nemen. Lekker bassen!
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door JohandeJong »

Dacht ik een mooi licht basje te krijgen.... Ze zouden 3,2 kg moeten zijn. Die zwarte is nog zwaarder dan mijn Fender Jazz, nml. 4,25 kg. Blondy is een beetje lichter, 3,95 kg. Misleiding dus. Enfin, ik stuur ze echt niet terug ;)
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door wombatboter »

Heel classy, je hebt goeie smaak !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door Heinz »

Mooie basjes die Chowny's! Grappig dat je er meteen twee besteld hebt. Da's best een gok, of had je ze al een keer geprobeerd?
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door JohandeJong »

Nee, ik had ze niet geprobeerd. Ja, best wel een gok.
Maar ik heb wel ervaring met shortscale en door de diverse beschrijvingen en de youtube filmpjes met Scott Whitley en vooral de filmpjes van Reinier en de correspondentie die ik met hem heb gevoerd, kreeg ik er alle vertrouwen in dat het wel goed zou zitten.
En het zit goed, dat kan ik nu al vaststellen. Ik heb een fretloze Fender Jazz met een fantastische sound maar die lange halzen zijn net wat te groot voor mijn relatief kleine maar vooral pijnlijke handen. Ik wilde dus absoluut een fretloze shortscale hebben. Die zijn er niet zoveel en toen kwam ik bij de Chowny's uit. Deze klinkt uiteraard iets anders dan de Jazz maar ook heel erg mooi.
Als vervanger voor mijn fretted Jazz had ik al een Fender Mustang geprobeerd maar die viel mij toch enigszins tegen. Beetje onbestemd geluid en een tamelijk klein bereik op de hals. Deze blonde Chowny heeft een "duidelijker" geluid en heerlijk veel fretten. 2 octaven per snaar maar liefst.
Daarom dus meteen maar twee bassen. Ik ben er blij mee.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door badastronaut »

Typisch van dat gewicht. Zal wel per plank die gebruikt is verschillen. Heb op ff gewogen. Keurig 3,3 kg. De pro is wel 4kg en een beetje.
Bijlagen
2018-02-14 07.55.11.jpg
2018-02-14 07.55.11.jpg (271.8 KiB) 1661 keer bekeken
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Basgitaarforum gallery

Bericht door basloze fret »

Heel mooi setje! Jammer dat ze geen matching headstock hebben, dat zou het helemaal af maken. Ik denk dat ik zwarte pick-ups mooier vind dan witte bij die witte bas. Veel plezier ermee!

Raar inderdaad dat dezelfde exemplaren met hetzelfde hout zo van gewicht kunnen verschillen.
Plaats reactie