Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2092
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door bastaart »

WoW, de Wal weg, dat is me wat. Klinkt lekker fel die Fodera, mooie bas! Ik vind wel het leukste Fodera model. Niet perse de ying yang maar wel die Monarch vorm. Ben wel benieuwd wanneer het weer gaat kriebelen en hoe lang je het zonder gefrette Wal volhoudt! :D

Edit: Ok ik zie nu dat het tijdelijk is. Ik vind een Wal juist wel lekker klinken voor slappen, beetje Alembic-achtig zelfs.
Laatst gewijzigd door bastaart op 24 feb 2018, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Is een tijdelijke ruil hè? Het nieuwe hippe ding onder lijders van GAS.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

en heel efficient eigenlijk ! :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door badastronaut »

Goed idee inderdaad zo'n ruil. Moet je elkaar wel goed vertrouwen (datje je eigen bas niet ge-reliced terug krijgt). Lijkt in elk geval een erg prettige bas die Fodera ,ook een stuk lichter dan een Wal denk ik zo. Tegek als je vrienden hebt die zulk mooi spul hebben!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Dat vertrouwen zit wel goed.....het valt me alleen heel erg op dat ik aardig wat mensen ken die (met alle respect) niet zo bijster "goed" spelen maar gewoon veel geld hebben om dure instrumenten te kopen omdat ze professioneel goed boeren in hun beroepssector. Dus Sadowsky's, Alembics, Jaydees, Fodera's, F-bassen..ze liggen met hopen verspreid bij mensen die er af en toe eens "Mustang Sally" op spelen in de woonkamer en daar blij mee zijn. Alweer : je bepaalt zelf wat je graag wil spelen.
Ik zie dat ze ook niet die ambitie hebben om veel te oefenen of "beter" te worden. Ze kopen een ouwe Jazz alsof het een Porsche is of een mobilhome maar misschien met het verschil dat ze daar wel iets mee doen.
De Fodera was overigens niet zo echt licht, daar schrok ik wat van.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door berth »

Een basgitaar staat ook een stuk beter aan de muur dan een Porsche.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door 4$ »

HNZ schreef: 23 feb 2018, 06:52 Yamaha BB425. Nu nog een slagplaat en de controls aanpassen.

Afbeelding
Waar (en hoeveel) heb je die vandaan? Ik had er laatst een(nieuw) gevonden maar die raakte ernstig beschadigd tijdens transport. Daarom geretourneerd.

Ik ben nu in onderhandeling over een Yamaha BB425X in het zwart. Ook nog nieuw voor een redelijke prijs. Een bas die jij graag zou willen hebben gezien je voorkeur voor slagplaten.
Bijlagen
20180225_013905.jpg
20180225_013905.jpg (162.86 KiB) 905 keer bekeken
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

@4$
Uit het oost'n van 't land. Bij de Duitse grens ergens. Een vriendin van me die daar woont heeft 'm opgehaald.
Toen ze in mijn buurt was - ze zit als fotojournalist regelmatig door het hele land - hebben we mekaar ontmoet en heeft ze me de bas overhandigd.
Het is dus een tweedehandsje - derdehandsje eigenlijk. Maar hij ziet er uit als nieuw, is weinig bespeeld.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Charlie »

wombatboter schreef: 24 feb 2018, 15:54 Ik heb vroeger nog een "gewone" Monarch gehad die me nogal koud liet maar deze is stukken beter...zit een mooie knor in en het brugelement knalt heerlijk.
Ik snap alleen alle knoppen niet...sommige functies lijken wel dubbel aanwezig met bvb twee treble-toestanden (maar die zijn niet elk afhankelijk van een element).
Wat maakt de Fodera dan klankmatig specifiek´n Fodera? Kun je dat ook demonstreren?
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Zal misschien verschillend frequentiegebied zijn dan...eentje op 800Hz en een andere op 1-2Khz ofzo?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Charlie schreef: 25 feb 2018, 22:10

Wat maakt de Fodera dan klankmatig specifiek´n Fodera? Kun je dat ook demonstreren?
Ik herken het merk vooral wanneer je de beide pick-ups openzet, dan heb je instant die bekende Wooten-klank (ik identificeer Fodera toch vaak met hem)
Het verschil met mijn eigen Monarch en deze is dat dit exemplaar een meer uitgebreide toonregeling heeft...De mijne had gewoon bas/treble cut/boost maar deze heeft bvb mid-controls en dat maakt toch een serieus verschil (al vind ik wel dat het allemaal erg artificieel klinkt). Het is toch een bas die het heel erg van de electronica moet hebben imo, het klinkt allemaal zo opgepept.
De eigenaar had het me al gezegd maar ik denk dat ik hem kan bijtreden : het is niet het soort bas dat in een groepsgeluid voor ondersteuning kan zorgen, hij "verdrinkt" een beetje.
Ik heb er een 40-100 op staan en die brengt echt het potentieel boven en dan is het een Ferrari maar het nadeel is dan wel dat alles heel twangy begint te klinken en dat de G-snaar héél percussief begint te klinken.
Je kan er natuurlijk een zwaardere gauge op zetten maar dan verlies je wel de mogelijkheid om bepaalde technieken vlot te kunnen doen zoals double plucks enz...
De eerste dag ging ik gezwind voor de bijl maar nu weet ik toch alweer dat het geen bas is voor mij...de Smith die ik heb geeft me dezelfde vrijheid maar is meer "present", profileert zich duidelijker door dat donkere, houterige randje..
Toen ik de eigenaar en een bevriend bassist bij mij had gingen er diverse bassen door hun handen (Steinberger, Status, Wal, enz) en nadien bleek de Smith toch voor iedereen de "beste" bas te zijn.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door zomnius »

@Wombatboter. Mooie bas. Mooi spel ook weer wow! Ik vind bij Fodera de playability extreem goed, bijna ongekend, met super lage actie - echt iets wat je blijft pakken zo'n bas. Kan je spel toch wel positief beïnvloedden (zeg ik zelf dan hahaha). Klank kan je idd alle kanten mee op, maar herken wel de 'beide pickups open' sound zoals beschreven. Gewoon die elektronica uit en dan passief beluisteren, als dat kan.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Charlie »

Uiteindelijk de ultieme bass, maar zo perfect dat het steriel wordt?




Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Tja, moeilijk in te schatten...soms zijn alle ingredienten er voor een geslaagd huwelijk en de ene gaat ten onder en de andere vindt het walhalla.
Ofwel brengt een bas goeie dingen in je boven ofwel niet. Ik heb ook al naar die fretless Fodera's gekeken (tijdje geleden stond er ergens eentje te koop) en hoor ze heel graag.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door zomnius »

Steriel? Zal aan de bovenstaande vid-vingertjes liggen?. Ik herken het in de verste verte niet. Diep, dikke zuigende ronde bass sound tot vunzig dik toe. Maar goed ik speel dan ook als een verken. Behalve als je wellicht niet gaat ondersteunen maar wat boven de 12e gaat fiddlen, like you just don't care hehehe. ;) Verder mooi is dat de bass eq pot direct toegankelijk is. Erg cool en anders dan normal.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie