Derde bouw - walnoot P-bass

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door anderson »

Netjes hoor! Zie ik daar nou op de 11de foto vanaf boven nu een ronde pick-up cover onder je neck liggen?
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Ken »

Héél erg mooi! Ook je signature is stylish!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Muziekschuur »

Knap. En die knoppen vind ik een wonder. Ik zou ze liever uit bakeliet hebben. (Dat bruine). Maar zeker smaakvol.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Frederiek »

anderson schreef: 26 feb 2018, 18:31 Netjes hoor! Zie ik daar nou op de 11de foto vanaf boven nu een ronde pick-up cover onder je neck liggen?
Ik moest even denken wat dat nou toch kon zijn :D Maar nee... het is een schijf MDF met neopreenrubber erop. Ik heb er zes gemaakt voordat ik aan bas nummer 1 begon. Ik gebruik ze voor van alles en nog wat; ophogen van werkstukken voor onder de frees of boor, als ondergrond voor het frets meppen, om dingen op te laten drogen, lakken... Erg handig.
Ken schreef: 26 feb 2018, 20:40 Héél erg mooi! Ook je signature is stylish!
Dank ;) Ik was aan het klieren met een goudstift, ik moet nog iets moois verzinnen voor mijn logo maar ik ben er nog niet uit.
Muziekschuur schreef: 26 feb 2018, 20:58 Knap. En die knoppen vind ik een wonder. Ik zou ze liever uit bakeliet hebben. (Dat bruine). Maar zeker smaakvol.
Vind ik ook heel mooi en knoppen gieten staat op de to do lijst... Grappig filmpje trouwens :mrgreen:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb er verder de ballen verstand van. Maar dat gemarmerde bakeliet schoot me te binnen. Als knop. En misschien slagplaat bij deze bas.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Muziekschuur »

Nog een opmerking. De pickup configuratie op de Tractor Jazz van Berry Oakley is iets wat ontzettend goed werkt. Misschien leuk voor je om eens te gebruiken. Commercieel is het voor zover ik weet niet veel gebruikt. De twee jazz pickups bij de brug wordt ook door Warwick gebruikt. Een dikke enkelspoel tegen de nek aan geeft veel laag. Het combineren van attack en decay vind ik zo heel fijn.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Frederiek »

Klinkt zeker niet slecht! Nu past de slagplaat mooi bij de kop, maar ik heb al wel overwogen een soort tort te gieten met epoxy en pigmenten (of glitter :lol: of plectrums)...

Dat laatste moest ik echt even googlen, thanks!
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Frederiek »

Onlangs gestart met mijn minst favoriete onderdeel: lakken en afwerken. Hals, body en slagplaat zijn nu gespoten, de body en de slagplaat zijn inmiddels ook netjes geschuurd en gepoetst... maar helaas zit er te weinig lak op de kopse kant van de body dus daar moet ik nog mee aan de slag. In de slagplaat zitten ook nog een paar 'groeven' waar het dunne hout is gaan werken, dus als ik toch bezig ben gaat daar ook nog een laag op. Volgende stap is eerst het schuren van de hals en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in :D To be continued.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Basvarken »

Dat komt helemaal goed. Mooi werk weer.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7178
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door HNZ »

Top!
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door stan dale »

innige deelneming inzake dit proces van de afwerking. het schuren vind ik meestal ook het minst plezante. Mooi glanzen doet je lakwerk wel. Good job!
Gebruikersavatar
grotesmurf
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:08

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door grotesmurf »

Het is wel mooi in hoogglans alleen altijd zo besmettelijk met vette fikken enzo ;)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Skippy1007 »

Top, dat ziet er prachtig uit, petje af.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Derde bouw - walnoot P-bass

Bericht door Pellek »

Heb je de achterkant van de slagplaat ook gespoten?

Lijkt mij dat als je een kant spuit de slagplaat snel zal gaan bollen door werking van het hout.

En hoe doe je de voorzijde van de hals qua schuren icm de fretten die er al in zitten? Lijkt mij een lastig karwei.
Plaats reactie