Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ejp »

gisteren opgehaald voor NUL euro, toch maar flesje peertjes wijn gegeven.. want voor niets gaat de zon op.. (Hartke was defect volgens vorige eigenaar.. lampje in aan/uit schakelaar doet het niet en geen geluid)

maar thuisgekomen de zekering bekeken bij de stroomsnoeringang (gecombineerd met zekering)..... zat er niet goed in... opnieuw erin geklikt ..

en doet het weer perfect!!!!

Hartke A35

prima combootje!
Bijlagen
hartke-a35-210784.jpg
hartke-a35-210784.jpg (78.56 KiB) 1226 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ejp op 05 apr 2018, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik heb zelf ook zo'n Hartke Hydrive 1x12 gekocht tweedehands..echt prima spul, dacht dat het karton zou klinken maar hij spettert heerlijk en hij geeft genoeg laag, 300 W, regelbare tweeter en de keuze tussen 4 en 8 ohm, zeer aangenaam verrast. Eindelijk een ding dat je idd naar een repetitie kan meenemen dat niks weegt en dat toch niet zit te blaffen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Geen Humm, geen hisss.... Is dit niet iets voor jou Geert?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik ben nog steeds een enthousiast gebruiker van mijn Epifani Piccolo 600 en die is erg stil :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Die heb ik ook. Wat een fijne amp is dat! En die mid knop geeft ook echt lekker bruikbaar mid. Vind alleen die vintage knop wisselend interessant, afhankelijk van de soort bas.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Van Tango »

Afbeelding

Ampeg PF-20T gescoord bij Keymusic, in de Outlet. Wát een fijn ding.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ruig is dat kleine versterkertje hè? Ik ben er zeer tevreden mee. 20W is misschien al een beetje overkill voor thuis.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Incoming: deze Carvin LB75 uit Engeland. Stond voor een bijzonder lage prijs te koop. Neck-through, eendelige maple hals met ebben toets, Claro walnut top, hoogglans gelakt maar met een tung oil finish achterop de hals. Ik heb eerder een LB75 met deze configuratie gehad (maar met elzen body wings) en die was te gek maar héél lelijk. Deze is wél mooi, en een leuke bijkomstigheid is dat de humbucker echt op de MM-plek lijkt te staan, in tegenstelling tot mijn vorige LB75 waar het echt een brugelement was. Ben heel benieuwd! Gisteravond het geld overgemaakt, hopelijk is ie er in de loop van volgende week.
$_58 (5).JPG
$_58 (5).JPG (42.93 KiB) 963 keer bekeken
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Cool! Ik ben echt totaal onbekend met Carvins maar vind ze altijd wel heel mooi om te zien.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Nice! Zo te zien eentje met de beter uitziende headstocks. Carvin maakte altijd behoorlijk mooie instrumenten maar meestal met een gruwelijk lelijke headstock.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Eens! Mijn B4 had een paddle headstock, dat vond ik tot nu toe de meest geslaagde. Alleen jammer dat deze LB75 geen matching headstock heeft, dat kale esdoorn steekt toch wat lullig af bij die ebben toets en de schitterende top.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Afbeelding
Nu zo ongeveer het hele arsenaal hier met flats is besnaard vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging en vanaf vanmiddag is de OTM Precision voorzien van Elixir rounds (na eerst wat ge-pb'd te hebben met Erwin Mach1 :) ).
Eerste indruk via de huiskamer-Bassbase is veelbelovend: lekkere dikke, warme toon maar zonder een overdosis twang, Speelt ook comfortabel. Woensdag mag-ie mee de wei in met The Poor en dan zal ik beleven hoe het in bantverbend klinkt.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ja, zo'n levendige vent als jij met van die dooie flats...het blijft een moeizaam concept voor mij.

Volgens mij gaan we trouwens het 3e jaar in dat de Encore bij de vriend van een vriend op depot staat, realiseerde ik me net. :) Die neemt er nu een plaat mee op. De snaren zitten nog steeds in de hoes.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Haha, tja, ik vind het in de meeste situaties gewoon zo lekker klinken.😊 Maar verandering van spijs en zo. ..

En het is inderdaad al weer 2 jaar geleden dat je die Encore P bij me opgehaald hebt. Dat weekend zal me bijblijven omdat toen mijn ouwe heer plotseling in het ziekenhuis werd opgenomen (waar-ie niet meer levend uit kwam..)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ja, dat wil ik wel geloven...zoiets blijft je wel bij. Ik heb me dat nooit zo goed gerealiseerd.

Alhier weer wat blijdschap. De Focusrite 18i8 heb ik teruggestuurd vanwege een voor mij onacceptabel software probleem. Vervolgens de RME weer aangesloten en systematisch naar groundloops gezocht (reden waarom ik de Focusrite wilde: power supply static geluiden over de speakers door een groundloop). Dit gevonden en joechei....het werkt!

Afbeelding
Plaats reactie