Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door 4$ »

Staan paar leuke amps tussen. Helaas ophalen in Amersfoort. Kleine twee uur rijden enkele reis. Jammer.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door dejohan »

Wat zien die prijzen er mooi uit!

Alleen, die veilinghuizen gooien na je aankoop nog een berg bijkomende kosten en btw en taxen etc bij de prijs.

Te tam om de volle prijs te geven. Nee, je moet maar raden dat er nog iets bijkomt, en dat dan zelf gaan zitten rekenen.

In tijden van klantgerichtheid heb ik een kuthekel gekregen tegen dit soort truuken van de foor.

(end of rant)
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

8-snarige Ibanez Musician MC-980 1980.

Afbeelding

(Crucianelli) Elite Cougar tussen 2 andere bassen, waaronder een Sabre die Stingray genoemd wordt.
Nog wel meer geklets in z'n tekst, zo'n Cougar is eerder losje gebaseerd op de Gibson ES335 semi-hollowbody gitaar,
minder op de EB2d bas, qua electronica dan, en het is een hollowbody.
Daarnaast, suggeren dat hij niet de hoofdprijs vraagt maar ondertussen wel flink boven de gemiddelde vraagprijs zitten voor z'n Cougar en Yamaha BBN5. (Als je Höfners en Gibsons hebt verdwijnt de behoefte aan een Crucianelli wel, einde rant)
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door aap »

dejohan schreef: 04 mei 2018, 12:21 Wat zien die prijzen er mooi uit!

Alleen, die veilinghuizen gooien na je aankoop nog een berg bijkomende kosten en btw en taxen etc bij de prijs.

Te tam om de volle prijs te geven. Nee, je moet maar raden dat er nog iets bijkomt, en dat dan zelf gaan zitten rekenen.

In tijden van klantgerichtheid heb ik een kuthekel gekregen tegen dit soort truuken van de foor.

(end of rant)
Als je een bod wil uitbreiden staan de bijkomende kosten vermeld en krijg je een totaal prijs. Bij deze kavel komt 21% BTW, 17% veilingkosten en weer BTW op de veilingkosten kijken. Gezien het aantal biedingen op de versterkers reken niet op een koopje bij deze veiling.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Pedullist »

Ik heb nog nooit wat gedaan met zoiets. Dank voor de info.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door aap »

Ik had laatst een kavel met alleen veilingskosten. Werd ook niet veel op geboden. Geboden op een Genz Benz Uber quad 12+2*8. Nieuwprijs rond de 1000 destijds, dacht ik. Uiteindelijk is ie voor 230 verkocht incl alles (5 biedingen).

Ik had mezelf de grens van 200 uitgedacht dus niet gekocht en ophalen kwam me ook niet uit. Maar je kan bij deze biedingen (nu al rond de 9 ) zien dat dit niet goedkoop wordt met alle bijkomende kosten.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door badastronaut »

Bijzonder bas deze Vigier. Iemand een idee wat je met dat 'rom' gedeelte kan?

https://www.bassic.de/kleinanzeigen/198 ... rom.14603/
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Die ROM is een geheugen met verschillende EQ-presets. Wel een grappig concept eigenlijk, maar of het heel praktisch is..?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Vigier bedenkt wel vaker bijzondere dingen met EQ: de bas die ik een tijdje geleden mocht reviewen had een driebands EQ. Per pickup. Dat zijn heel veel knopjes waar je echt niet zo heel veel aan hebt eigenlijk :lol:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door Rieno »

Het geeft je wel de mogelijkheid om precies die sound in te draaien die je zoekt...maar f*ck, dat lijkt me echt totale waanzin idd :lol:

Dat hele ROM verhaal heeft ook wel een staartje trouwens; zonder losse EQ ben je daar dus volledig van afhankelijk en zelfs als Vigier de ontwerpen nog heeft, is een échte ROM chip heel moeilijk te vinden. Als daar in dat circuit ooit iets naar de eeuwige jachtvelden gaat (en het is nu al oud), dan is het over en uit met de pret en moet er een andere voorversterker in + nieuwe gaten voor de pots.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

Welnee niet zo zuur, alles is te repairen. Prachtige bas zal lekkerklinken denk ik met zo’n hals
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door wombatboter »

Hoe langer ik bas speel hoe belangrijker ik het vind dat je een instrument hebt waar je niet naar moet omkijken en waar je àltijd kan op rekenen wanneer je het uit een rek plukt...Geen gedoe met afstellingen door verandering van klimaat of door in een koffer te liggen of met een hogere actie gedurende lange tijd.
Ik begin echt meer naar grafieten dingen te kijken die stabiel kunnen blijven...mijn Wal (maar daar zit dan wel weer geen grafiet in) bvb is ook zo'n degelijk ding, die beweegt gewoon niet en dat solide gevoel vind ik lekker. Ben de laatste tijd daardoor meer aan het kijken naar Zon-bassen bvb.
Als het er ooit van komt dat ik naar het Zuiden van Frankrijk verhuis wil ik alleszins een instrument dat zich overeind houdt in de hitte ginds vermits de luxe van één van de beste luthiers van het land niet meer zo aanwezig zal zijn :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door BassAgent »

Had je die Celinder nou maar gehouden, Geert...stabielste bas die ik ooit gehad heb ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Bericht door zomnius »

Probeer eens een modulus. Ik heb een 5sn Fretless gehad waarvan de sustain eindeloos leek.. prachtige sound. Spijt dat ik hem geruild heb.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie