Draadloos

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Draadloos

Bericht door Strabel »

Tuurlijk zegt die Db waarde iets, en in een bepaalde range is zo'n ingang echt wel geschikt voor de meeste bassen.
Het is wat anders dat mensen Db waardes niet helemaal begrijpen.
Uitzonderingen zullen er ongetwijfelt zijn ,maar dat is een heeeel klein gedeelte.(bassen met teveel of te weinig output)
Db is een standaard die een output of input gevoeligheid weergeeft en ligt voor de meeste versterkers/preamps binnen bepaalde grenzen.
Er is bij goede "interne"preamps altijd de mogelijkheid om de output aan te passen.(intern)
Als er geen "standaard"zou zijn,word het fabriceren van electronica wel erg lastig.
Dus"ook geschikt voor actieve ....)zou wat mij betreft een goede toevoeging zijn.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Draadloos

Bericht door JohnBoy »

Sjtevel 1984 schreef: 15 jun 2018, 01:20 Voss komt ook met een wireless setje:

4E2807C5-BDA8-42B4-BA8A-EC0CC3F2510E.jpeg
Die zag ik ook voorbijkomen. 2 vragen: Waarom heeft de ontvanger een input en waarom heeft de zender een stereojack?? :shock:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Draadloos

Bericht door Rieno »

"Simply place it at the beginning of your chain and connect the receiver’s output to the first pedal. The receiver is also equipped with a regular ¼-inch input jack, so you can always use a traditional guitar cable in a pinch."

Die stereojack is idd wel erg onhandig gekozen...
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Draadloos

Bericht door blablas »

Het extra contact van de stereo jack is naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid om de batterij van de zender te laden, net zoals bij de Line 6 G10 - Echter als dat zo is kan dit bij sommige actieve bassen problemen geven.
G10 geeft bij sommige ingebouwde preamps bijgeluiden, een soort van fluit toon. Dit is eigen ervaring met de G10, de meeste bassen (uit 55) doen het zonder problemen, ik heb er een paar kunnen aanpassen maar heb er ook nog steeds een paar waar dit verschijnsel niet weg is te krijgen met de G10.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Draadloos

Bericht door JohnBoy »

Je zou denken dat een gigant als Roland/BOSS daar geen fout maakt...
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Draadloos

Bericht door Rieno »

Het is geen fout; het is een ontwerpkeuze die helaas wat negatieve nadelen kan hebben en waarschijnlijk dus ook wat voordelen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Draadloos

Bericht door blablas »

:stupid:
Grootste voordeel is de vormfactor, klein en compact. Ander voordeel, plug & play.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Draadloos

Bericht door JohnBoy »

Ik bedoelde niet te zeggen dat het een fout is, maar dat ik verwacht dat ze er dusdanig goed over nagedacht hebben, dat het geen problemen op gaat leveren. Oh ja en "negatieve nadelen" wat zijn dat?
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Draadloos

Bericht door Rieno »

Die tellen dubbel!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Draadloos

Bericht door JohnBoy »

Oh ja natuurlijk
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Draadloos

Bericht door JohnBoy »

Desondanks! Benieuwd naar ervaringen met dit nieuwe Boss systeem.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Draadloos

Bericht door Slashhead »

Als toevoeging op dit topic.

Ik gebruik een jaar of twee de Line6 Relay G75. Ik heb deze gekozen omdat je met de voet de zenders kan selecteren en afzonderlijk een gain in kunt stellen en routen. Dus ideaal voor als je meerdere instrumenten gebruikt.
Ik heb drie zenders en heb al die tijd nog nooit een drop-out gehad (doe zo'n 50 optredens per jaar). Als ik een omgeving scan doe (2,4GHz, wifi) dan is het erg druk om maar zo te zeggen. In de regel is het zo dat ik een andere bron wegdruk :D In overleg kies ik dan een ander wifi kanaal. Maar meeste mixers en monitor systemen zitten toch al op 5GHz.

Ik gebruik de zenders op passieve bassen, actieve bassen een een piezo electr contrabas met onboard pre-amp. Ik merk geen enkele tone suck. De zenders zijn niet geschikt voor passieve piezo intrumenten. De impedantie is te laag!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Draadloos

Bericht door BassKees »

Zonet heb ik de Line6 Relay G50 besteld. Ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Draadloos

Bericht door Sjtevel 1984 »

Prima setje.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Re: Draadloos

Bericht door Joreeeen »

Zelf ook jaren de Relay G30/50/55 gebruikt. Waar de G30 niet zo'n topper was op vlak van bouwkwaliteit, waren de G50/55 een stuk beter! Vorig jaar nog ergens de Shure GLXD16 kunnen vinden en meteen gekocht, deze vind ik net iets uitgebreider en fijner in gebruik (geen geklooi met AA batterijen, mogelijkheid om te scannen, ...). Qua betrouwbaarheid doen ze het alletwee goed, op één groter festival hield de Shure wel stand, en vielen de G50's van de gitaristen 1x uit.
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Plaats reactie